فصل تازه اثری از استاد «پرویز یاحقی» با همراهی پیانو و تنظیم «بهنام خدارحمی» منتشر و در دسترس مخاطبین قرار گرفت.
یادداشت بهنام خدارحمی درباره این اثر را در ادامه می توانید مشاهده نمایید:
«قریب به دوازده ساله پیش بود، شاید هم یک سالی کمتر یا بیشتر، در رفت و آمدهای به منزل دکتر جهانشاه برومند (اهنگساز و نوازنده ویلن) و انجام مذاکراتی برای تنظیم موسیقی بر روی اهنگهای استاد پرویز یاحقی به خوانندگی آقای علیرضا افتخاری، و به راستی چقدر زود، دیر شد …
درست به خاطر دارم که استاد یاحقی تاکید داشتند قطعات رو کاملا در فضای گلهایی تنظیم کنم و مصداقشان خطاب به تهیه کننده چند نمونه ای از کارهایم بود که قبل تر گوش داده بودند و در حال و هوای گلها بود…
لابه لای این آمد و شدها بود و پیش تولید البوم مذکور، که به استاد پیشنهاد تهیه ی مجموعه ای بدون کلام در فضایی بدیع رو دادم و نیک بختانه با استقبال ایشان مواجه شد و با رویی خوش مقبول ایشان افتاد.
بعد از مذاکرات و تماسهای تلفنی با استاد یاحقی درباره کم و کیف آهنگ، مقرر شد اولین کار، قطعه ای در دستگاه چهارگاه باشد که به تعبیر استاد گهگاه میل ملیحی هم به سه گاه داشت و من نیز بلادرنگ تنظیم قطعه رو شروع کردم.
نهایت تلاشم رو کردم که در تنظیم از سویی اصالت کار حفظ شود و از دیگر سوی، چیدمان به نحوی انجام شود که هم به گوش مخاطب خوش طنین بیاید و هم معرف ریتمی نو و به تعبیری فصلی تازه از صدای آسمانی آرشه ی استاد باشد
تا چه قبول افتد و چه در نظر آید …
قسمتهایی رو با پیانو نواختم و بخش هایی رو برای ارکستر نوشتم و اتود اولیه ای اماده کردم تا در صورت تایید استاد یاحقی مراحل ضبط ارکستر آغاز شود، خالی از لطف نیست که اشاره کنم ارائه کار بصورت تلفیقی از ترنم طبیعت ایده ای بود که در آخرین لحظه به ذهنم رسید و جای خرسندی است که به زعم بسیاری از همراهان هنردوست، بر لطافت کار افزوده است.
هر چند که به دلیل مشغلات استاد و ترافیک کاری موجود، پیشرفت بسیار کند و بطیع بود، بالاخره تنظیم موسیقی قطعه اول آماده شد و جالبتر این که در تمامی مدت زمانی که من مشغول تنظیم آهنگ بودم استاد به رغم گرفتاری های شخصی، مستمر و پی درپی جویای روند کار بودند که هم مبین و معرف اشتیاق ایشان بود برای شنیدن قطعه نهایی شده و هم انرژی دهنده و مشوقی برای من …
النهایه استاد پس از چندین بار شنیدن کار لبخند ملیحی زدند و خطاب به دکتر جهانشاه برومند از پسند کار متفاوتی که نهایی شده ابراز خوشنودی کرده و گفتند و جویای نظر ایشان شدند که دکتر هم به اتفاق چند نفر از دوستان دیگری که در محل حضور داشتن کار رو تایید کردند و قرار براین شد مامت اجرا شده برای ارکستر، در فضای ارکستر اصلی ضبط شود.
در گیرو دار هماهنگی با نوازنده ها و ضبط ارکستر مربوطه بودم که از طریق دوست هنرمندم فرشید فرهمند(نوازنده ویلن) باخبر شدم که شوربختانه استاد پرویز یاحقی بدرود حیات گفتند و اجل زمان قصه فصل تازه را که قرار بود در قالب مجموعه ای البوم گونه روانه بازار شود و یک فصل دیگر پنجه های سحر امیز استاد گوش نواز مخاطبانشان باشد امان نداد …
و در انتها هرچند که آرایشی دوباره به همراه ارکستری برازنده، نیز شدنی می نمود ولی شخصا همان الگویی که در سالهای گذشته با پنجه ی مسحور کننده ی پرویز یاحقی جان گرفت را به خواست تعدادی از هنردوستان جهت ارائه ترجیح دادم
تقدیم به همه دوستداران موسیقی ماندگار ایران زمین
بهنام خدارحمی
بهار ۱۳۹۵»
دیدگاهتان را بنویسید