×
×

به دنبال ممنوع الکار شدن برخی از ترانه سرایان؛

  • کد نوشته: 10727
  • شادروان موسوي
  • جمعه, ۳۰ام اردیبهشت ۱۳۹۰
  • ۰
  • نیلوفر لاری‌پور بعداز جریان ممنوع الکار شدن خود که از آن زمان تا کنون نزدیک به دوسال می‌گذرد، همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد و خودش نیز نمی‌داند که ترانه‌هایش مجاز است یا نه؟ این شاعر و ترانه سرا با اشاره به این وضعیت گفت: خودم تکلیف خودم را نمی‌دانم. از طرفی یک آلبوم منتشر […]

  • نیلوفر لاری‌پور بعداز جریان ممنوع الکار شدن خود که از آن زمان تا کنون نزدیک به دوسال می‌گذرد، همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد و خودش نیز نمی‌داند که ترانه‌هایش مجاز است یا نه؟

    این شاعر و ترانه سرا با اشاره به این وضعیت گفت: خودم تکلیف خودم را نمی‌دانم. از طرفی یک آلبوم منتشر می‌شود و در آن نام من به عنوان ترانه سرا آمده و از طرف دیگر وقتی خواننده‌ای به من مراجعه می‌کند، می‌گوید ممنوع الکارم و… گاهی هم اصلا ترانه‌هایم مجوز انتشار نمی‌گیرند.

    لاری‌پور ادامه داد: گاهی ترانه‌ای از من برای دریافت مجوز به وزارت ارشاد می‌رود و همانجا رد می‌شود و گاهی در کمال تعجب می‌بینم که ترانه‌ام مجوز گرفته است.

    وی که از این وضعیت خسته شده ترجیح داده تا بیش از سرودن ترانه، روزنامه نگاری کند. در این باره می‌گوید: کارهایی که از من منتشر می‌شوند نه نظم جامعه را به هم زده‌اند و نه اختلالی در امور جامعه به وجود می‌آید
    ، نه اتفاقی در مسیر علم و تکنولوژی و اخلاق افتاده است و نه کسی از راه به در شده است. فعلا مجبورم به ترانه به عنوان یک موضوع تفننی و یک علاقه نگاه کنم نه یک حرفه! در حال حاضر هم به جای ترانه سرایی مشغول روزنامه نگاری هستم.

    این ترانه سرا که پیش از این اعلام کرده بود اگر به نام او به ترانه‌هایش مجوز ندهند، با نام مستعار به انتشار و فروختن ترانه‌هایش اقدام خواهد کرد در این باره می‌گوید: این روز‌ها ترجیح می‌دهم با اسم مستعار ننویسم. چون معتقدم که خواننده به خاطر من برای ترانه‌ای که می‌سرایم هزینه می‌کند و می‌خواهند که نام من به عنوان ترانه سرایی که سالهاست دارد کار می‌کند، در آلبومشان بیاید، نه اسامی مستعاری که خودم هم نمی‌شناسمشان.

    نیلوفر لاری‌پور در پایان گفت: نمی‌دانم این بلاتکلیفی تا کی ادامه خواهد داشت؟ اگر وضع به همین منوال پیش برود، باید عطای سرودن ترانه را به لقایش ببخشم و به حرفه دیگری مشغول شوم. چون با این بلاتکلیفی ممتد نمی‌شود کاری کرد. نه می‌شود ترانه سرود و نه می‌شود ترانه فروخت!

    https://musiceiranian.ir/?p=10727
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *