×
×

به آهنگسازی و تنظیم «رضا برون» و صدای «عارف رفعت»

  • کد نوشته: 105842
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۷ام اردیبهشت ۱۳۹۵
  • ۰
  • آلبوم موسیقی «زیباترین رویا» به آهنگسازی و تنظیم «رضا برون» (بزرگمهر) و صدای «عارف رفعت» به تهیه کنندگی دکتر  «مهدی بزرگی زاده» از سوی «پخش جوان» منتشر و روانه بازار موسیقی کشور شد که همزمان با پخش، این اثر به صورت مجازی و از طریق سایت «بیپ تونز» نیز در دسترس مخاطبین قرار گرفته است.
    به آهنگسازی و تنظیم «رضا برون» و صدای «عارف رفعت»
  • آلبوم موسیقی «زیباترین رویا» به آهنگسازی و تنظیم «رضا برون» (بزرگمهر) و صدای «عارف رفعت» به تهیه کنندگی دکتر  «مهدی بزرگی زاده» از سوی «پخش جوان» منتشر و روانه بازار موسیقی کشور شد که همزمان با پخش، این اثر به صورت مجازی و از طریق سایت «بیپ تونز» نیز در دسترس مخاطبین قرار گرفته است.

    این اثر با اجرای گروه موسیقی «بزرگمهر»، آهنگسازی، تنظیم و سرپرستی گروه رضا برون (بزرگمهر) و خوانندگی عارف رفعت با یازده قطعه در آواز اصفهان و دستگاه های نوا و سه‌گاه با اشعاری از سایه، حافظ، سعدی، خیام، رهی معیری و عارف رفعت تولید و منتشر شده است. ناگفته نماند مراحل ضبط این آلبوم در شهر های برلین، تهران و اصفهان انجام گردیده و در استودیو «چکاوک» زندرود نیز میکس و مسترینگ شده است. همچنین در این آلبوم نوازندگانی همچون ارسلان کامکار (عود)، رضا برون «بزرگمهر» (سنتور)، نگار خارکن (کمانچه آلتو)، لیلا شریفان (تار)، کاوه معتمدیان (کمانچه)، پیمان صحیحی (تنبک و دف)، علیرضا قاسمی (نی)، سعید میرزازاده (تار) و روح الله کبیری (تار و بم تار) به هنرنمایی پرداخته اند.

    عارف رفعت که فارغ التحصیل رشته ژنتیک پزشکی در برلین آلمان می باشد از محضر اساتیدی همچون «حمیدرضا نوربخش» در عرصه آواز ایرانی، «آزاده رضایی» و «فرشاد فولادوند» در رشته آواز کلاسیک و اپرا و همچنین اساتید غیر ایرانی مانند «برت منینگ» و «رابرت لانته» استفاده کرده است.

    «رضا برون» (بزرگمهر) هم آهنگساز و نوازنده سنتور جوان کشورمان می باشد که در برلین آلمان به تحصیل رشته موسیقی اشتغال دارد. وی از حضور بسیاری از اساتید موسیقی ایرانی و اروپایی همچون «مسعود رضایی نژاد»، «سعید ثابت»، «اردوان و پشنگ کامکار»، «سورنا صفاتی» و «هلموت زاپف» بهره فراوان گرفته است.

    علاقه مندان برای تهیه آلبوم موسیقی «زیباترین رویا» به صورت نسخه اصلی میتوانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند، همچنین این اثر از طریق سایت «بییپ تونز beeptunes.com» نیز به صورت دیجیتال قابل خریداری و دانلود قانونی است.

    +دموی قطعات آلبوم«زیباترین رویا» را آنلاین بشنوید و در صورت تمایل پس از خرید دیجیتال، قانونی دانلود کنید (بییپ تونز)

    در ادامه یاداشتی به قلم (بزرگمهر) که در بروشور این آلبوم نوشته شده است، را بخوانید:

    «سخنی با شنوندگان

    نه برترینم و نه بهترین، نه نخستینم و نه از شمار کسانی که خود را در موسیقی بسیار نوگرا یا سنتگرا میدانند.

    در بیکرانه فرهنگ سترگ ایران زمین من شاید هیچ هم نباشم که آن هیچ هم خود چیزیست، تو میپندار که من هرگز نبوده و نیستم. با خود تنها به این بیندیش که آیا میتوان در میان این همه هیاهو این کار را بیش از یک بار شنید و آنگاه اندکی اندیشید یا نه؟ که اگر چنین باشد من به آنچه میخواستم رسیده ام.

    مرا سودای نام و نان بدین راه نیاورده

    مهر به فرهنگ نیا خاک اهوراییست که تنها دلیل زنده بودن و هموار کردن این همه سختیها بر خویشتن است.

    همینجا خود نیز میگویم که در این کار از همه استادان موسیقی ایران تأثیر گرفته ام.

    آنچه را میشنوید ساخته های این کمترین است در میانه سنین هجده تا بیست و پنج سالگی که هرگز شرایط مالی برای انتشار آنها را نیافته بودم و اینک با صدای دوست دانشمندم دکتر عارف رفعت آنان را میشنوید، آنچه مضراب ناچیز مرا در نواختن این کار یاری داد، سنتور ساخت دوست هنرمندم جناب آقای علی غفاری بود که از ایشان سپاس بسیار دارم. همچنین از دوست و استاد گرانقدرم جناب آقای سورنا صفاتی بیکران سپاسگذارم. بخاطر همه یاریهایشان.

    و نیز از دوست هنرمند جناب پژمان شیرازی و دوست و برادر ارجمندم آقای دکتر مهدی بزرگی زاده که اگر پشتیبانی شان به عنوان تهیه کننده نمیبود، هرگز نمیتوانستم این کار را به سرانجام برسانم.

    همچنین از همه آنان که مرا یاری نکردند، رهایم ساختند در نیمه راه و بهیچم انگاشتند نیز سپاس بیکران دارم، چرا که خود دلیلی گشتند تا با اراده ای بیشتر در راه خود با گامهای استوارتری به پیش بروم.

    پاینده ایران و ایرانی، زمستان ۱۳۹۴، رضا برون (بزرگمهر).»

    منبع: سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir»
    https://musiceiranian.ir/?p=105842
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *