×
×

علی ثابت: اواخر سال ٩۴ تصمیم گرفتم در گروه یگانه نباشم

  • کد نوشته: 105008
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۷ام فروردین ۱۳۹۵
  • ۰
  • بیش از یک هفته از انتشار خبر جدایی محسن یگانه و علی ثابت می‌گذرد و در این مدت خبر‌ها و بعضا شایعات زیادی در این مورد در رسانه‌ها منتشر شده است. یکی از اخباری که در این مدت با مصاحبه حمید حامی، در رسانه‌ها منعکس شد، حضور علی ثابت به عنوان رهبر ارکستر حامی روی […]

    علی ثابت: اواخر سال ٩۴ تصمیم گرفتم در گروه یگانه نباشم
  • x-(19)_18_0_0بیش از یک هفته از انتشار خبر جدایی محسن یگانه و علی ثابت می‌گذرد و در این مدت خبر‌ها و بعضا شایعات زیادی در این مورد در رسانه‌ها منتشر شده است. یکی از اخباری که در این مدت با مصاحبه حمید حامی، در رسانه‌ها منعکس شد، حضور علی ثابت به عنوان رهبر ارکستر حامی روی استیج بود درحالیکه در کنسرت‌های این خواننده که طی دو روز گذشته در رشت برگزار شد، خبری از علی ثابت روی استیج نبود.

    محسن یگانه و علی ثابت فعلا ترجیح داده‌اند سکوت کنند و حرفی در این‌باره نزنند اما علی ثابت در اولین اظهار نظر رسانه‌ای خود تنها به چند جمله اکتفا کرد و گفت: «من اواخر سال گذشته اعلام کردم که دیگر با محسن یگانه همکاری نخواهیم کرد و اعضای ارکستر هم تصمیم گرفتند راه خود را جدا کنند.» اما ترجیح داد دلیل این اتفاق را عنوان نکند. ثابت همچنین درباره فعالیت‌های آتی خود گفت: «این روز‌ها درگیر بیزینس‌های غیرموسیقی هستم و فعلا قصد ندارم روی استیج بروم اما نمی‌دانم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.»

    درست هشت سال پیش یعنی سال ۸۷ بود که محسن یگانه پس از مدتی سکوت و کش و قوس‌های فراوان تصمیم گرفت به جرگه خوانندگان مجاز بپیوندد و به این ترتیب آلبوم «نفس‌های بی‌هدف» که شامل هفت ترانه تکراری و از قبل شنیده شده بود را منتشر کرد. این آلبوم سرآغازی برای کنسرت‌های تهران این خواننده بود که آن زمان به دلیل انتشار تک‌قطعه‌ها و قطعه مشترکی که با محسن چاوشی منتشر کرده بود، به شدت بین مردم محبوب شده بود.

    از‌‌ همان زمان، علی ثابت (آهنگساز و تنظیم‌کننده) به عنوان رهبر و سرپرست ارکستر و مدیر برنامه‌های این خواننده، یگانه را همراهی می‌کرد که این همراهیِ حدودا ده ساله، منتج به انتشار سه آلبوم و تعداد قابل توجهی کنسرت در تهران، شهرستان‌ها و خارج از ایران شد. یگانه جزو خوانندگانی بود که در این سال‌ها تقریبا اعضای ارکستر خود را حفظ کرده بود تا اینکه سال گذشته مهران سراجیان (نوازنده فلوت) از این گروه جدا شد و پس از جدایی‌اش اعلام کرد که با محسن یگانه مشترکا تصمیم گرفته‌اند که دیگر با یکدیگر همکاری نکنند.

    اما گویا این اتفاق ادامه‌دار بوده چراکه علی ثابت بعد از اینکه اواخر سال گذشته در مجامع غیررسمی اعلام کرده بود که دیگر با محسن یگانه همکاری نخواهند داشت، اواسط فروردین امسال با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که فعلا به عنوان رهبر ارکستر روی صحنه نخواهد رفت و نوشت: «دوستان عزیز بعد از استراحت کوتاهی که داشتم، به امید خدا سال کاری جدید را با بچه‌های دوست داشتنی بند شروع کردیم. البته به خواست خودم فعلا تصمیم ندارم به عنوان رهبر ارکس‌تر روی استیج بروم، ولی به عنوان سرپرست گروه و مدیربرنامه‌ها در خدمت هستم. فروردین ماه در تاریخ‌های ۲۴، ۲۵، ۲۶ و ۲۸ کنسرت‌هایی را در شهرهای مختلف کشور عزیزمان برنامه‌ریزی کرده‌ام که متعاقبا از همین صفحه اعلام خواهم کرد.»

    ه‌مان روز بود که خبر جدایی علی ثابت و تمامی اعضای گروه، از محسن یگانه در رسانه‌ها منتشر شد و بازخوردهای فراوانی هم در پی داشت. این خبر در حالی به‌سرعت منتشر شد که در کنارش خبر همکاری علی ثابت و اعضای ارکسترش با حمید حامی، دست به دست چرخید و حامی با تأیید این خبر گفت: «روزهای ۲۴ و ۲۵ فروردین ماه کنسرتی را در رشت برگزار می‌کنیم که در آن علی ثابت از آهنگسازان و رهبران ارکستر با سابقه پاپ، همراه من خواهد بود.» اما این خبر به واقعیت نپیوست و علی ثابت در کنسرت‌های رشت این خواننده، علی‌رقم اینکه او را در این سفر‌ها همراهی کرده بود، روی استیج حاضر نشد.

    البته محسن یگانه هم با انتشار متنی در صفحات شخصی‌اش اعلام کرد درسال ۱۳۹۵ آلبومی از او روانه بازار نخواهد شد و گفت: «سعی می‌کنم بیشتر از گذشته فعال باشم و آن را بگوش مخاطبانم عرضه کنم و بزودی برنامه‌هایم را در صفحات اجتماعی خودم منتشر می‌کنم. فعلا قصد برگزاری کنسرت ندارم و می‌خواهم تمرکزم را روی کارهای دیگر بگذارم.»

    اما این تمام ماجرا نبود و روز شنبه ۲۱ فروردین ماه محسن یگانه در اقدامی غیرمنتظره، در پست اینستاگرام خود برای جذب نوازنده فراخوانی بدین شرح منتشر کرد: «از نوازندگان مستعد که دوران آموزش حرفه‌ای نوازندگی را سپری کرده‌اند، دعوت به عمل می‌آید در Audition اولیه شرکت نمایند.» و به داوطبان برای ارسال آثارشان تا روز جمعه ۲۷ فروردین ماه فرصت داد. دو روز بعد، یگانه با انتشار این پست اینستاگرامی، امیدواری خود را برای پیدا کردن نوازندگانی برای ارکسترش ابراز کرد: «خداروشکر که تو کشورمون یه عالمه نوازنده مستعد و بسیار با تکنیک وجود داره و تا الان نزدیک به ٨٠٠ فایل ارسال کردند.»

    این روز‌ها جدایی علی ثابت و محسن یگانه سر و صدایی درمیان هواداران او ایجاد کرده است. باید دید از این به بعد این دو هنرمند که سال‌های زیادی در کنار هم بودند، چگونه به فعالیت‌های هنری و البته رفاقت دیرینه خود ادامه می‌دهند.

    https://musiceiranian.ir/?p=105008
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *