×
×

انتشارات: مرکز موسیقی حوزه هنری

  • کد نوشته: 10384
  • شادروان موسوي
  • دوشنبه, ۱۹ام اردیبهشت ۱۳۹۰
  • ۰
  • نام آلبوم: پرهای زمزمه/حمید قنبری و فرشاد محمدی انتشارات: مرکز موسیقی حوزه هنری تاریخ انتشار: اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۰ توضیحات: این آلبوم که طرحی برای سازهای کوبه ای است ؛ محصول اجرای کنسرت ها ، همفکری ها و تجربه اندوزی های گروه “زمزمه” درکشورهای مختلف است که در نهایت با حضورتوامان محمد اکتای ، نوازنده پرکاشن، و […]

  • نام آلبوم: پرهای زمزمه/حمید قنبری و فرشاد محمدی

    انتشارات: مرکز موسیقی حوزه هنری

    تاریخ انتشار: اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۰

    توضیحات:

    این آلبوم که طرحی برای سازهای کوبه ای است ؛ محصول اجرای کنسرت ها ، همفکری ها و تجربه اندوزی های گروه “زمزمه” درکشورهای مختلف است که در نهایت با حضورتوامان محمد اکتای ، نوازنده پرکاشن، و اوزجان گل ، نوازنده بالابان ، که ازنوازندگان مطرح کشورترکیه هستند همراه شده است . “پرهای زمزمه “دربردارنده قطعاتی شامل : ندای آغاز ،مرکب آواز، رویا ، چهل رنگ ، سفر و نغمه دیدار است که توسط مرکز موسیقی حوزه هنری تولید شده است . قابل توجه است که بخش اصلی این اثر درایران ضبط شده اما خط های مکمل ومهندسی صدا درلندن و ضبط نهایی شامل میکس و مسترینگ آن هم در استانبول ترکیه انجام شده است .

    گروه “زمزمه” فعالیت خود را با ۳ عضو اصلی شامل : حمید قنبری و پدرام خاور زمینی ، نوازندگان سازهای کو به ای و فرشاد محمدی ، نوازنده سنتور، درسال ۸۵ آغازکرد و دراین میان طرحی با موضوع اصلی ریتم شکل گرفت و سپس نخستین گردهمایی این گروه به بهانه کنسرت دردانشگاه “کینگ “لندن صورت گرفت . اجرای موفق گروه در این دانشگاه و استقبال خوب مخاطبان ازآن ، باعث ایجاد انگیزه برای اجرا شدن این کنسرت درکشورهای فرانسه ، آلمان وترکیه با حضور نوازندگانی از این کشورها درکنسرت ها شد .

    “حمید قنبری “هنرآموخته مکتب تنبک “بهمن رجبی “است و با استاد “محمد رضا شجریان ” درگروه “شهناز” و تورکنسرت های اروپا ، آمریکا ، کانادا واسترالیا همکاری وهمراهی داشته است . علاوه بر این ، همکاری با ارکستر سمفونیک تهران به رهبری زنده یاد “فریدون ناصری” ، همکاری دراجرای کنسرت رندان مست استاد شجریان ، همکاری درآلبوم های ” سایه روشن مهتاب “به خوانندگی بیژن کامکار و نجمه تجدد ( از محصولات مرکز موسیقی حوزه هنری ) ، آلبوم “نظم ونثر “به همراهی عود سعید نایب محمدی  وآلبوم هایی دیگرشامل:کوتاه ، می شنیدم از پرنده ، پرسه در آینه ،آتش نی ، راز عشق ، بخوان بامن و آلبوم موسیقی محلی چرخ گردن را درکارنامه اش داشته است .

    “فرشاد محمدی “نیز هنرآموخته مکتب استادان فرامرز پایور ، پشنگ کامکار وپرویز مشکاتیان است و دارنده مدرک دکترای اتنوموزیکولوژی از دانشگاه soas لندن با گرایش موسیقی عرفانی درکشورهای سوریه ، ترکیه وایران است . وی همکاری با گروههای مختلفی ازجمله : نوآوا ، هم راز، روشنی وحافظ را نیزدرکارنامه دارد و درتولید آلبوم های : اشک و پنجره های امید وهمچنین ساخت موسیقی برای فیلم کوتاهی که برنده بهترین فیلم کوتاه درجشنواره های مختلف از جمله شیکاگو شده را تجربه کرده است .

    “محمد اکاتای” هم نوازنده مطرح سازهای کوبه ای است و با بسیاری از نوازندگان مطرح جهان همکاری داشته و به همراهی برادرش”حمید اکاتای” گروهی راه انداخته ودر فستیوال های معتبر جهانی هم حضور داشته اند .

    “اوزجان گل” هم علاوه بر ساز بالابان به نوازندگی سازهای دیگری چون زورنا ، کلارینت و ابو نیز می پردازد و ضمن همکاری با نوازنده های مطرح ترکیه ، تجربه های گرانبهایی با هنرمندی مشهور به نام”سورن آسادورینا “دارد که در کارش کاملا مشهود است .

    گفتنی است ، این اثر ، تجربه ای نودر عرصه موسیقی ایرانی است و زاویه دیدی معکوس با بستر سازی های ملودیک همراه با سازهای کوبه ای ،که در فرم های گوناگون بخصوص قطعات ضربی مرسوم بوده است ، دارد چرا که دراینجا سازهای کوبه ای ، بسترساز اصلی هستند و سازهای ملودیک نقش رنگ آمیزی قطعات را براساس فضای ایجاد شده دارند .

     

    کاور آلبوم:

     


    https://musiceiranian.ir/?p=10384
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *