×
×

دوازدهمین سالگرد

  • کد نوشته: 1020
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۸ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۰
  • دوازدهمین سالگرد همکاری کنسرواتوار تهران و کنسرواتوار چایکوفسکی عصر دیروز با حضور وزیر فرهنگ و علوم چایکوفسکی در تهران برگزار ‌شد. به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، در این مراسم که با حضور پروفسور ساکالوف وزیر علوم و فرهنگ روسیه و رئیس کنسرواتوار چایکوفسکی (ندای گیتی)، بهزاد معافی رئیس کنسرواتوار تهران، پروفسور سوخانوف معاون بین‌الملل کنسرواتوار […]

  • دوازدهمین سالگرد همکاری کنسرواتوار تهران و کنسرواتوار چایکوفسکی عصر دیروز با حضور وزیر فرهنگ و علوم چایکوفسکی در تهران برگزار ‌شد.

    به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، در این مراسم که با حضور پروفسور ساکالوف وزیر علوم و فرهنگ روسیه و رئیس کنسرواتوار چایکوفسکی (ندای گیتی)، بهزاد معافی رئیس کنسرواتوار تهران، پروفسور سوخانوف معاون بین‌الملل کنسرواتوار چایکوفسکی ‌و مارگریتا گاراتی گی‌نامدیر بین‌الملل کنسرواتوار چایکوفسکی، کیوان میرهادی آهنگساز، معاون رئیس کنسرواتوار چایکوفسکی و تنی چند از مسؤلان و هنرمندان در محل کنسرواتوار تهران برگزار شد، گروه موسیقی کنسرواتوار تهران به اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران و سرود ملی روسیه پرداخت و سپس بهزاد معافی ضمن خوشامدگویی به حاضرین گفت: ما امروز دوازدهمین سال همکاری خود با کنسرواتوار چایکوفسکی را جشن می‌‌گیریم.
    در ادامه این برنامه پروفسور ساکالوف، رئیس کنسرواتوار چایکوفسکی و وزیر فرهنگ و علوم روسیه گفت: این اولین باری است که به ایران می‌آیم و برای این موضوع دو دلیل دارم، یکی آنکه در ایران مطالب و مکان‌های بسیار شگفت‌انگیزی وجود دارد که ارزش بازدید از آنها وجود دارد و دیگری آنکه ۱۲ سال پیش همکاری خود را با کنسرواتوار تهران آغاز کردیم و امسال این همکاری را جشن می‌گیریم.
    وی افزود: بهزاد معافی که مدیریت کنسرواتوار تهران را بر عهده دارد، به تاریخ موسیقی آشناست و این همکاری آینده بسیار روشنی خواهد داشت. به عقیده من مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان کنسرواتوار تهران یکی از مهم‌ترین اتفاقات سفرم به ایران است و امیدوارم همکاری این دو کنسرواتوار سال‌ها ادامه داشته باشد.
    بعد از صحبت‌های ساکالوف، ‌گروه کنسرواتوار تهران به رهبری کیوان میرهادی به روی صحنه آمدند و قطعاتی چون فانتزی تنبور و زهی، لیبر تانگو و پیات زولا را نواختند که با استقبال زیاد اعضای کنسرواتوار روسیه مواجه شد.
    در ادامه نیز علی حسینی نوازنده نوجوان پیانو به تکنوازی و سپس با فلوت حسین عبادالهی به دونوازی پرداخت.
    اجرای گروه آهنگسازی کنسرواتوار تهران به رهبری خانم مارینا، اجرای موسیقی ردیف ایرانی توسط گروه خوش نوا، ‌دونوازی گیتار فلامنکو و کاخن بولریاس توسط سیاوش برزو و هومن محمدپور، اجرای موسیقی ردیف ایرانی توسط گروه موسیقی ماهور،‌ تکنوازی پیانو بهاره رادفر و رعنا حیدریان و اجرای گروه همنوازان عرفان از دیگر برنامه‌های اجرایی مراسم دوازدهمین سالگرد همکاری کنسرواتوار تهران و کنسرواتوار چایکوفسکی بود.
    این برنامه شب گذشته با اجرای مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان کنسرواتوار تهران به پایان رسید.

    https://musiceiranian.ir/?p=1020
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *