×
×

دومین همکاری «پیمان سلطانی» و «سالار عقیلی» شکل گرفت

  • کد نوشته: 101789
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۹ام اسفند ۱۳۹۴
  • ۲ دیدگاه
  • «عاشق می‌شویم» دومین همکاری «پیمان سلطانی» و «سالار عقیلی» پس از تصنیف جاودانهٔ ملی- میهنی «ایران جوان- وطنم» همین هفته منشتر می‌شود.
    +ساعد مشکی گرافیست شناخته شده کشورمان، طراحی جلد این آلبوم را به عهده داشته است
    +جزئیات مراسم رونمایی این آلبوم

    دومین همکاری «پیمان سلطانی» و «سالار عقیلی» شکل گرفت
  • پیمان سلطانی و سالار عقیلی

    پیمان سلطانی و سالار عقیلی

    «عاشق می‌شویم» دومین همکاری «پیمان سلطانی» و «سالار عقیلی» پس از تصنیف جاودانهٔ ملی- میهنی «ایران جوان- وطنم» همین هفته منشتر می‌شود.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، «عاشق می‌شویم» مجموعه‌ای عاشقانه است متشکل از ۱۱ قطعه، که از این میان ۴ قطعه، ۴ تصنیف این آلبوم را تشکیل می‌دهند. «عاشق»، «معشوق»، «آتش دل» و «عاشق مشو» نام این تصنیف‌هاست که اشعار آن‌ها به ترتیب از غلامرضا سلیمانی، ضیاالدین ناظم‌پور، پژمان بختیاری و رضا ثابتی است. دو تصنیف اول به طور کامل متعلق به پیمان سلطانی است و در ساخت دو تصنیف «آتش دل» و «عاشق مشو» از دو ملودی قدیمی استفاده شده است و بر روی آن‌ها آهنگسازی و تنظیم مجدد صورت گرفته است. ملودی اولیه «آتش دل» متعلق به مرتضی نی‌داوود است و محمود ذوالفنون هم صاحب ملودی دوم «عاشق مشو» است. دو تصنیف اول این آلبوم در بیات اصفهان ساخته شده و «آتش دل» و «عاشق مشو» هم به ترتیب در «شور» و دشتی» ساخته شده‌اند.

    بقیه قطعات این آلبوم علاوه بر یک ساز و آواز با شعری از حافظ، اجرای واریاسیون‌های سازی متعددی بر اساس تصنیف عاشق و تصنیف معشوق است که توسط تار، عود، کمانچه و قیچک نواخته شده‌اند.

    ساعد مشکی گرافیست شناخته شده کشورمان، طراحی جلد این آلبوم را به عهده داشته است.

    گفتنی است مراسم رونمایی از این آلبوم چهاردهم اسفند ماه (روز جمعه) در آمفی تئا‌تر موسسهٔ بهاران مدرسهٔ تخصصی ادبیات واقع در تهران آدرس یک: میدان فاطمی، خیابان جویبار، کوچه نوربخش، پلاک ۲۱ ساعت ۱۷ آدرس دو: خیابان ولی عصر، بالا‌تر از زرتشت، کوچه نوربخش، پلاک ۲۱ ساعت ۱۷ تلفن ۸۸۹۴۴۹۰۶-۸۸۸۹۲۲۲۸ برگزار می‌شود.

    آلبوم عاشق می‌شویم توسط موسسه جامه دران و با حمایت معنوی کمیته ملی ایکوم ایران منتشر خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=101789
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *