×
×

میلاد ترابی:

  • کد نوشته: 101712
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۸ام اسفند ۱۳۹۴
  • ۰
  • یک خواننده و تهیه کننده موسیقی با آسیب شناسی مسائل روز تولید موسیقی در کشور گفت: انگار مرحله تولید موسیقی در کشورمان به شوخی گرفته می شود. عدم وجود قانون کپی رایت و پیگیری آن در کشور هم به این مساله دامن زده است. میلاد ترابی تهیه کننده موسیقی و خواننده با آسیب شناسی و […]

    میلاد ترابی:
  • میلاد ترابییک خواننده و تهیه کننده موسیقی با آسیب شناسی مسائل روز تولید موسیقی در کشور گفت: انگار مرحله تولید موسیقی در کشورمان به شوخی گرفته می شود. عدم وجود قانون کپی رایت و پیگیری آن در کشور هم به این مساله دامن زده است.

    میلاد ترابی تهیه کننده موسیقی و خواننده با آسیب شناسی و بیان مشکلات تولید آلبوم های موسیقی بیان کرد: متاسفانه در حوزه موسیقی تهیه کنندگان زیادی به صورت متفرقه فعالیت می کنند و از شغل های دیگری به موسیقی وارد شده اند. این اتفاق باعث افت موسیقی شده است. آن ها صرفا پول دارند و فکر می کنند هزینه کردن به تنهایی کافی است.
    وی افزود: به همین دلیل است که تهیه آلبوم های موسیقی عموما زیان آور است. اما اگر تهیه کننده ای باهوش باشد با سرمایه گذاری میلیونی درآمد میلیاردی می تواند داشته باشد. یکی دیگر از مشکلات موسیقی این است که متاسفانه بیش از ۹۰ درصد خوانندگان در آلبوم ها حق مطلب را ادا نمی کنند و در انتقال حس به مخاطب موفق عمل نمی کنند.

    این تهیه کننده با اشاره به این که خوانندگان به دلیل پرداختن بیشتر به اجرای کنسرت از تولید آلبوم های خوب غفلت کرده اند، ادامه داد: تولید موسیقی این روزها اوضاع اسفناکی دارد و هیچ معیاری برای رقم دادن درباره تولید آلبوم ها نیست. از طرفی خوانندگان درگیر اجرای کنسرت شده اند و سال هاست قطعه های مطرحی از بعضی هایشان نشنیده ایم. در حالی که اگر بتوان قطعه های مطرح و آلبوم های خوبی وارد بازار کرد ارزش خواننده بالاتر می رود و سطح کیفی موسیقی ارتقا می یابد.

    وی درباره ممیزی های وزارت فرهنگ بر موسیقی نیز خاطرنشان کرد: من طی ۱۲ سال فعالیت موسیقی ام تاکنون مشکلی با وزارت فرهنگ و ارشاد نداشته ام. به نظرم اگر طبق زمان بندی های تعیین شده در این بخش عمل شود هیچ مشکلی به وجود نمی آید.

    ترابی درباره علت کاهش فروش آلبوم های تازه منتشر شده در بازار موسیقی توضیح داد: متاسفانه انگار مرحله تولید شوخی گرفته می شود. عدم وجود قانون کپی رایت و پیگیری آن در کشور هم به این مساله دامن زده است. آمار فروش آلبوم های موسیقی روز به روز پایین تر می آید و یکی از دلایل اصلی افت آن نسبت به سال های قبل رواج استفاده از یو.اس.بی و… برای انتقال قطعات موسیقی است. ضمن این که در هر آلبوم معمولا بیش از یک یا دو قطعه خوب شنیده نمی شود و مردم به این حوزه بدبین و بی اعتماد شده اند.

    https://musiceiranian.ir/?p=101712
       
    برچسب ها میلاد ترابی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *