×
×

گزارش متنی و تصویری «موسیقی ایرانیان» از کنسرت «بابک جهانبخش»

  • کد نوشته: 100978
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱ام اسفند ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه

  • در آخرین شب سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر، «بابک جهانبخش» خواننده موسیقی پاپ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به صحنه رفت.
    +در ادامه عکسهای «مرضیه امیری» از کنسرت «بابک جهانبخش» را دنبال کنید

    گزارش متنی و تصویری «موسیقی ایرانیان» از کنسرت «بابک جهانبخش»
  • کنسرت بابک جهانبخش

    کنسرت بابک جهانبخش

    در آخرین شب سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر، «بابک جهانبخش» خواننده موسیقی پاپ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به صحنه رفت.

    در این کنسرت، جهانبخش چند تک‌آهنگ خود را به همراه قطعاتی از دو آلبوم آخرش با نام‌های «اکسیژن» و «مدار بی‌قراری» اجرا کرد، همچنین از آلبوم‌های قدیمی‌تر او نیز حداقل یک اثر خوانده شد.

    در ابتدا و در حالی که بابک جهانبخش با لباس یکدست مشکی به همراه اعضای گروهش به روی صحنه آمد با تشویق فراوان حاضرین در سالن میلاد همراه شد.

    هواداران این خواننده با احساس، با تکرار جمله “بابک دوست داریم”، انرژی خاصی را به خواننده محبوبشان تزریق کردند. جهانبخش که از این تشویق‌ها شادمان بود، قطعه پرانرژی “اکسیژن” را به عنوان اولین اثر این کنسرت، به هوادارانش تقدیم کرد و پس از اجرای این قطعه چند کلامی با مخاطبانش به گفت‌وگو نشست. او در اولین کلام‌هایش گفت: خوشحالم که در جشنواره امسال هم حضور دارم. این سومین باری است که در این جشنواره بزرگ حضور پیدا می‌کنم.

    جهانبخش در ادامه به مخاطبانش پیشنهاد کرد که برای اینکه در اول برنامه به هم‌حسی برسند، قطعه شاد “تو چشمای منی” را برای آن‌ها اجرا کند. این قطعه که از تک آهنگ‌های بابک جهانبخش محسوب می‌شود، در میان شور وصف‌ناپذیر هواداران این خواننده، اجرا شد تا پس از آن، جهانبخش یک‌بار دیگر با دوستدارانش صحبت کند. او این بار گفت: زمستان امسال کنسرت‌های خوبی داشته‌ایم، اما این اجرا آخرین کنسرت ما در سال جاری خواهد بود. دور شدن از شما عزیزان هرچند برای مدتی کوتاه، دلتنگی ایجاد می‌کند.

    مدتی پس از صحبت‌های جهانبخش، قطعه “ای دل” توسط او اجرا شد. “دوست دارم” نام قطعه‌ای است که جهانبخش معتقد است آن را با تمام احساسش نوشته است. این اثر در میان صحنه‌های زیبا و پر از احساس حاضرین در سالن میلاد خوانده شد. پس از آن قطعه خاطره‌انگیز فیلم سینمایی “دو خواهر” با نام “پناهم بده” اجرا شد. این اثر در سال ۱۳۸۷ منتشر شد و به همراه چند قطعه دیگر که جهانبخش برای این فیلم خواند، تأثیر فراوانی در چند برابر شدن محبوبیت این خواننده داشت.

    همچنین جهانبخش یکی دیگر از قطعات محبوبش را که خود او نیز آن قطعه را دوست دارد خواند. “مدار بی‌قراری” از آثار آخرین آلبوم او، نام این قطعه بود.

    کنسرت بابک جهانبخش

    کنسرت بابک جهانبخش

    سالن را ستاره‌باران کنید! این درخواستی بود که بابک جهانبخش قبل از اجرای قطعه “بی تو می‌میرم” از هوادارانش داشت. طرفداران جهانبخش نیز به درخواست خواننده محبوبشان توجه کردند و فضایی بسیار زیبا به سالن میلاد بخشیدند.

    “صدای عشق”، “رویای شیرین” و “اعتراف” هم دیگر آثاری بودند که به مرور زمان توسط بابک جهانبخش خوانده شد. همچنین پس از این آثار، نوبت به اجرای قطعه پرطرفدار “من و بارون” رسید. این اثر که دو نسخه از آن، یکی با هم‌صدایی رضا صادقی و دیگری به صورت تک‌خوانی جهانبخش در آلبومی به همین نام وجود دارد، پس از تابستان سال ۱۳۹۱، در تمامی کنسرت‌های این خواننده اجرا شده و همانند اجرایش در این کنسرت، با استقبال فوق‌العاده خوبی همراه شده است. هواداران جهانبخش به هنگام اجرای این اثر، با صدای بلند آن را به همراه خواننده محبوبشان می‌خواندند.

    چندی بعد اجرای قطعه‌ای از اولین آلبوم جهانبخش، فضای سالن میلاد را بسیار خاطره‌انگیز کرد. جهانبخش که گویا در این کنسرت، قصد داشت از هر آلبومش حداقل یک اثر را بخواند، قطعه “چی شده” را از اولین آلبوم خود که در سال ۱۳۸۴ منتشر کرده، به حضار تقدیم کرد. او در ادامه از آلبوم‌های دیگر خود، قطعاتی با نام‌های “به کسی چه”، “منو نگاه کن”، “مثل همه” و “عاشق‌تر” را خواند.

    معرفی نوازنده‌ها از دیگر میان برنامه‌های کنسرت بابک جهانبخش بود. گروه ارکستر جهانبخش را اکثراً نوازنده‌های به‌نام موسیقی کشور تشکیل می‌دهند. این افراد شامل رضا تاجبخش (پیانو)، مهران شرفباف (کوبه‌ای)، انوش تقوی (کیبورد)، نیما حمیدی (درامز)، بهنام حکیم (بوزوکی)، بابک ریاحی پور (گیتار بأس)، مسعود همایونی (گیتار الکتریک) و کسری خدیور (ویولن) هستند.

    در بخش نهایی این کنسرت، بابک جهانبخش خبر از انتشار آلبوم جدیدش داد. صحبت‌های پایانی او این‌گونه بود: دیگر کم‌کم صدایم دارد دورگه می‌شود. در مورد آلبوم جدیدم این را بگویم که این آلبوم در سال آینده منتشر خواهد شد. تعطیلاتی که پیش رویمان است، باعث می‌شود تا بیشتر روی آلبوم جدیدم کار کنم. در آخر می‌خواهم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم تشکر نمایم.

    پس از پایان آخرین صحبت‌های جهانبخش، قطعه محبوب “برف” به عنوان آخرین اثر این کنسرت اجرا شد. نوازندگی این قطعه با هم‌نوازی سازهای کیبورد و ویولن آغاز شد. در ادامه و در حالی که تصاویری از برف بر روی مانیتور سالن میلاد جلوه‌گر شده بود، بابک جهانبخش با اشاره به آن تصاویر، به اجرای این قطعه زیبا که مناسبت فصل زمستان است پرداخت.

    در ادامه عکسهای این اجرا را از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» (عکاس: مرضیه امیری) مشاهده نمایید. (برای بزرگنمایی تصاویر، بروی هر یک از عکسها کلیک کنید)

    https://musiceiranian.ir/?p=100978
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *