×
×

آغاز فعالیت های هنری «مهرداد کاظمی» پس از سال ها سکوت

  • کد نوشته: 74705
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۸ام فروردین ۱۳۹۴
  • ۰
  • خواننده پیشگام موسیقی کشورمان بعد از مدتها دوری از وطن که به منظور تکمیل مراحل درمانی‌اش صورت گرفته بود به کشور باز خواهد گشت و فعالیت های هنری اش را از سر می گیرد.

    آغاز فعالیت های هنری «مهرداد کاظمی» پس از سال ها سکوت
  • مهرداد کاظمی

    مهرداد کاظمی

    خواننده پیشگام موسیقی کشورمان بعد از مدتها دوری از وطن که به منظور تکمیل مراحل درمانی‌اش صورت گرفته بود به کشور باز خواهد گشت و فعالیت های هنری اش را از سر می گیرد.

    «مهرداد کاظمی» خواننده فعال دهه‌های ۶۰ و ۷۰ خورشیدی است که با اجرای قطعه مشهور «ای ساربان» در دهه ۶۰ با ارکس‌تر سمفونیک تهران به شهرتی ویژه دست یافت. تا کنون تعداد ۱۲ آلبوم مستقل موسیقی و چندین آلبوم گروهی با اجرای این خواننده منتشر شده است و برخی از آثار این خواننده به عنوان قطعاتی معروف در اذهان مخاطبان موسیقی ثبت و ضبط شده‌اند. وی جزو نسل نخست پاپ خوان‌های پس از سال‌های جنگ تحمیلی محسوب می‌شود و از اواخر دهه ۵۰ و در مقاطع مختلف، قطعات موسیقی سنتی، سمفونیک، پاپ – سنتی و پاپ را اجرا نموده است.

    کاظمی اواخر شهریور ماه سال ۱۳۹۱ بر اثر عارضه تنفسی به کما رفت و چندین روز در این حالت قرار داشت و پس از خارج شدن از این وضعیت باز هم دچار مشکلات حرکتی بود. وی سال ۹۲ جهت ادامه معالجات خود به امریکا عزیمت کرد و دو عمل جراحی بر روی وی انجام گرفت.

    از آخرین آلبوم منتشر شده کاظمی در بازار موسیقی بیش از ۱۵ سال می‌گذرد و این خواننده در طی سال‌های غیبت خود تعداد ۷ آلبوم را تولید نموده است. در این راستا، آلبوم «پدربزرگ» عنوان یکی از این آلبوم هاست که احتمالا در سال جاری به همراه یک آلبوم جدید دیگر با صدای وی منتشر خواهد شد. تمام ملودی‌های آلبوم پدربزرگ ساخته مهرداد کاظمی است و منوچهر اسلامی، بهنام ابطحی و روزبه کلانتری به تنظیم قطعات پرداخته‌اند. همچنین بامداد جویباری و رضا عبداللهی نیز سراینده ترانه‌های این آلبوم هستند.

    https://musiceiranian.ir/?p=74705
       
    برچسب ها مهرداد کاظمی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *