×
×

یک روز در تمرین گروه «علیرضا عصار» برای کنسرت بهمن‌ماه تهران؛

  • کد نوشته: 133680
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۳ام بهمن ۱۳۹۵
  • ۰
  • ارکستر علیرضا عصار پس از تمدید دوباره کنسرت این خواننده در تاریخ ۵ و ۶ بهمن ماه، تمرینات خود را با نظم و جدیت‌ای ویژه در حال پیگیری است. پویا نیک‌پور رهبری ارکستر علیرضا عصار را بر عهده دارد و نوازنده‌های سرشناسی چون همایون نصیری، دارا دارایی، آرش پژند مقدم و… به همراه ارکستر زهی […]

    یک روز در تمرین گروه «علیرضا عصار» برای کنسرت بهمن‌ماه تهران؛
  •  علیرضا عصار

    علیرضا عصار

    ارکستر علیرضا عصار پس از تمدید دوباره کنسرت این خواننده در تاریخ ۵ و ۶ بهمن ماه، تمرینات خود را با نظم و جدیت‌ای ویژه در حال پیگیری است.

    پویا نیک‌پور رهبری ارکستر علیرضا عصار را بر عهده دارد و نوازنده‌های سرشناسی چون همایون نصیری، دارا دارایی، آرش پژند مقدم و… به همراه ارکستر زهی و گروه کُر حضور دارند. تمرین با حضور در کافی شاپ استودیو و گپ‌و‌گفت درباره جزئیات آثار آغاز می‌شود تا همه برسند و سازها را بچینند. تقریبا همه خوش قول‌اند و سر وقت به محل تمرین آمده‌اند و خود علیرضا عصار هم دقیقاً سر ساعت در محل تمرین حاضر شده است.

    • * ساوند چک

    برخلاف آنچه که خیلی‌ها متصوراند، ساوند چک در تمرین ارکسترها نیز انجام می‌شود و اتفاقا پویا نیک پور با وسواس تمام صداها را در بهترین حالت خروجی صدا مشخص می‌کند و سعی دارد صدای سالن تمرین در بهترین حالت قرار بگیرد. بیست دقیقه‌ای برای این موضوع وقت صرف می‌شود و در این مدت زمان علیرضا عصار در حال صحبت با برخی نوازنده‌هاست. همایون نصیری سرانجام از راه می‌رسد و خیلی سریع پشت ساز‌اش قرار می‌گیرد تا تمرین آغاز شود.

    • * مرور خاطرات روزهای خوب پاپ

    علیرضا عصار که شروع به خواندن می کند، لبخندی معنی دار بر لبان اکثر حاضرین در جمع نقش می‌بندد. لبخندی که ریشه در نوستالژی دارد و حال خیلی‌ها خوب می‌شود: «ای کارون ای کاروان..» نخستین قطعه ای است که عصار چند باری آن‌را اجرا می‌کند. ریزه‌کاری‌های تنظیم و نوازنده‌ها باعث می‌شود این اثر چند باری اجرا شود تا موسیقی در بهترین حالت ممکن اجرا شود. عصار نسبت به چند نکته ریز در ارکستر تذکرهایی را می‌دهد و همین تذکرات و نکته‌سنجی‌هاست که باعث می‌شود پویا نیک‌پور با لبخند بگوید: «یکی از محاسن موزیسین بودن یک خواننده همین ریزبینی هاست که باعث می‌شود همه چیز در بهترین حالت اتفاق بیفتد.»

    • * این عشق الهی‌ست…

    «عشق الهی» از دیگر آثر همه‌گیر و مهم علیرضا عصار است که خیلی‌ها خاطرات زیادی از این اثر را در ذهن دارند. قطعه‌ای که در عمده موفقیت‌های ملی و ورزشی از تلویزیون پخش می‌شد و اثری به شدت محبوب و پرطرفدار است. عصار بار دیگر با توجه به جزئیات اجرای نوازنده‌ها صحبت‌هایی را رهبر ارکسترش داشت و به نظرمی‌رسد حساسیت‌های عصار و تلاش مضاعف پویا نیک‌پور باعث شده رپرتوار قطعات این کنسرت در بهترین حالت ممکن برای اجرا آماده شوند.

    • * ارکستر سرحال

    نوازنده‌ها با انرژی تمام در تمرین حاضرند و در بخش‌های مختلف اعم از ارکستر پاپ و زهی، خروجی صدا از کیفیت و قدرت بالایی برخوردار است. به هر حال حضور چهره‌های شاخص نوازنده در ارکستر و تمرینات مداوم و زیاد باعث شده این کنسرت به یکی از هیجانات زمستانی امسال تبدیل شود. کنسرتی که پس از اتمام بلیت‌هایش در روزهای نخست، بار دیگر برای روزهای ۵ و ۶ بهمن تمدید شد و میزان استقبال از این کنسرت باعث شده که عصار در ۴ روز ودر تاریخ ۵ و ۶ و ۷ و ۸ بهمن ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی روی صحنه برود و پس از هفت سال دوری برای مخاطبانش بخواند. مخاطبینی که در همه این سال‌ها به یاد خواننده مورد علاقه خود بودند و استقبال آنها از بلیت‌فروشی این کنسرت نشان داد که عصار با وجود دوری هفت ساله اش، همچنان در اوج دوران کاری خود قرار داد و نوستالژی خوبی که از آثارش در ذهن علاقمندان موسیقی باقی مانده، باعث می شود در هز شرایطی از او حمایت شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=133680
       
    برچسب ها علیرضا عصار

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *