×
×

افرادی که من در مرحله نهایی تارنوازی دیدم واقعا همه‌شان عالی بودند

  • کد نوشته: 86845
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۶ام شهریور ۱۳۹۴
  • ۲ دیدگاه
  • در این نسل جدید هم استعدادهای خوبی می‌بینم و امیدوارم این‌ها هم بتوانند راه‌شان را به خوبی ادامه بدهند. هوشنگ ظریف عضو هیئت داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش ساز تار گفت: تمام کسانی که در مرحله نهایی بخش تار در جشنواره موسیقی جوان نواختند از قبل توسط یک هیئت انتخاب گزینش شده بودند […]

    افرادی که من در مرحله نهایی تارنوازی دیدم واقعا همه‌شان عالی بودند
  • هوشنگ ظریف

    هوشنگ ظریف

    در این نسل جدید هم استعدادهای خوبی می‌بینم و امیدوارم این‌ها هم بتوانند راه‌شان را به خوبی ادامه بدهند.

    هوشنگ ظریف عضو هیئت داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش ساز تار گفت: تمام کسانی که در مرحله نهایی بخش تار در جشنواره موسیقی جوان نواختند از قبل توسط یک هیئت انتخاب گزینش شده بودند و با توجه به اجراهایی که من از این شرکت کنندگان دیدم می‌گویم انتخاب‌هایشان درست بوده است.

    هوشنگ ظریف استاد تارنوازی کشورمان در ادامه افزود: خدا را شاهد می‌گیرم وقتی این بچه‌ها به روی سن می‌آمدند و به زیبایی شروع به اجرا می‌کردند دلم برایشان می‌سوخت که آیا از این استعداد‌ها در آینده حمایت می‌شود یا اینکه این‌ها نیز باید بعد از چند صباحی شغل دیگری در پیش بگیرند.

    وی همچنین عنوان کرد: این افرادی که من در مرحله نهایی تارنوازی دیدم واقعا همه‌شان عالی بودند. نحوی مضراب زدن، دست روان، ردیف نوازی، اجرای ضربی‌ها، بداهه نوازی و بسیاری از نکات مثبت را داشتند و واقعا خوب بودند.

    این عضو هیئت داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش ساز تار ادامه داد: بسیاری از کسانی که در هنرستان موسیقی قبل از انقلاب شاگرد من بودند بعد‌ها جزو بزرگان موسیقی ما شدند که برای نمونه می‌توانم به حسین علیزاده اشاره کنم. در این نسل جدید هم استعدادهای خوبی می‌بینم و امیدوارم این‌ها هم بتوانند راه‌شان را به خوبی ادامه بدهند.

    هوشنگ ظریف گفت: خاطرم هست وقتی خودم در کلاس دهم هنرستان موسیقی تحصیل می‌کردم هر وقت مه‌مان خارجی داشتند استاد روح الله خالقی به من می‌گفتند برایشان می‌نواختم؛ یک روز فردی فرانسوی به هنرستان آمد و اجرای من را ضبط کرد؛ وقتی سال‌ها بعد به فرانسه رفتم پشت وی‌ترین مغازه‌ای یک صفحه موسیقی با عکس من و استاد کسایی و استاد بهاری دیدم. این صفحه را خریدم و دیدم‌‌ همان اجرای هنرستان است که در کلاس دهم هنرستان اجرا کرده بودم.

    این استاد تارنوازی ادامه داد: در زمان ما برای امثال من ارزش قائل شدند تا موفق شدیم راهی را طی کنیم امیدوارم به این بچه‌ها نیز کمک شود و برایشان ارزش قائل شوند تا آینده را بسازند.

    https://musiceiranian.ir/?p=86845
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *