×
×

توسط موسسه «راوی»

  • کد نوشته: 84831
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۵ام مرداد ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه
  • آلبوم موسیقی کلاسیک «کوارتت یک، دو و سه» به آهنگسازی پروفسور دکتر «هرمز فرهت» در یازده قطعه به مدت ۶۱ دقیقه و به عنوان نخستین اثر رسمی این هنرمند توسط موسسه «راوی» تولید و در بازار موسیقی کشور منتشر شد.
    +پروفسور دکتر هرمز فرهت سال‌ها رییس دانشکده موسیقی دانشگاه دوبلین کشور ایرلند را برعهده داشته است

    توسط موسسه «راوی»
  • ۱۳۹۴۰۵۲۴۰۰۰۳۹۰_PhotoAآلبوم موسیقی کلاسیک «کوارتت یک، دو و سه» به آهنگسازی پروفسور دکتر «هرمز فرهت» در یازده قطعه به مدت ۶۱ دقیقه و به عنوان نخستین اثر رسمی این هنرمند توسط موسسه «راوی» تولید و در بازار موسیقی کشور منتشر شد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان» و به نقل از روابط عمومی این اثر، آلبوم کوارتت هرمز فرهت شامل سه قسمت است که اولین آن توسط کوارتت زهی استراسبورگ در چهار بخش: «آندانتینو»، «آداژیو»، «آلگرو»، «آلگروآنی‌ماتو» ضبط شده است.

    کوارتت دوم شامل: «آلگرو»، «لنتو»، «پرستو» و کوارتت سوم: «مولتوآلگرو»، «آندانته آموروزو»، «پرستو» و «مودراتو» در ایران توسط کوارتت زهی اروند دراستودیو خاک و دیلمان با نوازندگی نگارافاضل (ویلن اول)، امیرباورچی (ویلن دوم)، بابک کوهستانی (آلتو) و آیدین احمدی‌نژاد (ویلنسل) ضبط شده است.

    پروفسور دکتر هرمز فرهت متولد ۱۳۰۷ تهران از دانشگاه کالیفرنیا لیسانس موسیقی می‌گیرد و در آهنگسازی کالج میلز نزد داریوسمیو از یو سی ال ای دکترای موسیقی شناسی اخذ می‌کند. وی همچنین نزد حسین صبا سنتور و نصراله زرین پنجه سه تار می‌آموزد. پایان نامه دکترای او «مفهوم دستگاه در موسیقی ایران» در ۱۹۹۰ توسط دانشگاه کمبریج بریتانیا چاپ می‌شود. در قبل از انقلاب استاد دانشگاه تهران و مدیر گروه موسیقی دانشگاه تهران و دانشکده هنرهای زیبا بوده و سال‌ها رییس دانشکده موسیقی دانشگاه دوبلین کشور ایرلند را برعهده داشته است.

    https://musiceiranian.ir/?p=84831
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *