×
×

«نوید دهقان» در گفتگو با «موسیقی ایرانیان» خبر داد:

  • کد نوشته: 81778
  • حمیده موسوی
  • سه شنبه, ۲۳ام تیر ۱۳۹۴
  • ۳ دیدگاه
  • کنسرت گروه موسیقی «قمر» به آهنگسازی و سرپرستی «نوید دهقان» و آواز «حمیدرضا نوربخش»، هفتهء اول از مرداد ماه سال جاری در گرگان برگزار می گردد.
    +آلبوم تازهء گروه «قمر» به زودی از سوی انتشارات «ایرانگام» در قالب دو سی دی به بازار موسیقی عرضه خواهد شد
    +جزئیات و پوستر کنسرت گروه قمر

    «نوید دهقان» در گفتگو با «موسیقی ایرانیان» خبر داد:
  • lmlkموسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: کنسرت گروه موسیقی «قمر» به آهنگسازی و سرپرستی «نوید دهقان» و آواز «حمیدرضا نوربخش»، هفتهء اول از مرداد ماه سال جاری در گرگان برگزار می گردد.

    نوید دهقان، آهنگساز و نوازندهء کمانچه با اعلام این خبر و در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» گفت: «این کنسرت در ساعت ۲۰ از تاریخ هفتم مرداد ماه، در تالار «فخرالدین اسعد گرگانی» شهر گرگان به روی صحنه خواهد رفت.»

    وی افزود: «تمرین ها و آماده سازی رپرتوار این مجموعه با همکاری آقای نوربخش از ۱۳۹۱ آغاز شده و قریب به سه سال است که بر این پروژه تمرین داریم. بنابراین از لحاظ سازماندهی، فرم قطعات و …نسبت به دیگر کارهایمان قوام و قدرت بالاتر و متفاوت تری دارد که امیدوارم مورد استقبال علاقمندان و اهل فن قرار گیرد. این کنسرت در دو بخش مجزای یک ساعته به اجرا در خواهد آمد; یعنی مجموع رپرتوار را در دو ساعت تقدیم مخاطبان خواهیم کرد. بخش اول، مرکب نوازی در دستگاه همایون است با تصنیف «مهر تو» ساخته شده بر شعری از شیدای گیلانی، ساز و آواز همایون با شعری از سیمین بهبهانی، قطعهء «در تماشاگه پاییز»، ساز و آواز اصفهان با شعر سعدی، تصنیف «دریغ» با شعر شیدای گیلانی، ساز و آواز اصفهان و فرود به ماهور با شعر دیگری از سعدی شیرازی و تصنیف «نیلوفر مرداب» از دیگر سروده های شیدای گیلانی که از ماهور آغاز شده و به همایون ختم می شود. بخش دوم این مجموعه با دستگاه نوا و تصنیف «تا باز نیایی» بر شعری از علیرضا خیابانی آغاز شده سپس  ساز و آواز نوا، تصنیف «مست جنون» با سروده ای از مولانا، ساز و آواز با فرود به اصفهان، تصنیف «هنوز» با سروده ای از حافظ و تصنیف «پرنده» با شعر سیاوش کسرایی پایان بخش قسمت دوم این کنسرت خواهد بود.»

    این آهنگساز که علاوه بر آهنگسازی، نوازندگی کمانچهء این مجموعه را نیز بر عهده دارد، در معرفی دیگر اعضای گروه ادامه داد: «حمیدرضا نوربخش (خواننده)، شهریار نظری (دف)، شاهین صفایی (بم تار)، بابک غسالی (عود)، حمید بهروزی نیا و بهزاد رواقی (تار)، علیرضا گرانفر (سنتور)، نسیم اربابی و سارا هستی (کمانچه)، نیلوفر شهبازی و آیدین ترکیان (کمانچه آلتو)، حسین محمد حسینی و اسماعیل شافعی (نی) و فرهاد صفری (تنبک) در این کنسرت به هنرنمایی خواهند پرداخت.»

    دهقان در پایان با اشاره به دیگر اجراهای پیش رو خاطر نشان کرد: «این پروژهء موسیقایی طی دو تاریخ ۱۶ و ۱۷ مرداد ماه در تالار وحدت تهران نیز به روی صحنه می رود. همچنین قرار بود که در روزهای آخر مرداد ماه یعنی ۲۸و۲۹و۳۰ ام  در شهرهای کاشان، اصفهان و شهرکرد نیز به اجرا بپردازیم لیکن از آنجا که این تاریخ ها با حضور آقای نوربخش در ارکستر ملی تداخل پیدا می کند لذا کنسرت در این سه شهر را به تاریخی دیگر و در هفته اول از شهریور ماه سال جاری موکول کرده ایم.»

    شایان ذکر است که آلبوم تازهء گروه «قمر» به زودی از سوی انتشارات «ایرانگام» در قالب دو سی دی به بازار موسیقی عرضه خواهد شد.

    فروش بلیط اینترنتی این کنسرت از طریق سامانهء www.tiwall.com انجام می پذیرد.

     

     

    https://musiceiranian.ir/?p=81778
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *