×
×

پس از گذشت سه ماه از برگزاری جشنواره شهناز اصفهان و در اعتراض به عدم پایبندی این جشنواره به تعهدات خود

  • کد نوشته: 74546
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱ام اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۰
  • جشنواره بین المللی موسیقی شهناز اصفهان، پس از پیگیری های مداوم برگزار کنندگان و تأخیر و تعویق های چندین باره، نهایتاٌ اولین دوره خود را در دیماه ۱۳۹۳ آغاز نمود. این آغاز اگرچه در پرونده فعالیت های هنری اصفهان در قالب جشنواره با نامی بزرگ به ثبت رسید اما برای شرکت کنندگان چه در بخش جنبی و چه در بخش رقابتی یک آغاز شکوهمند و دلگرم کننده نبود.
    +اعضای گروه گلستانه خواستار پیگیری و پاسخگویی هرچه سریعتر و صریح و روشن توسط مسئولان زیربط دکتر پیروز ارجمند و همچنین دبیر جشنواره موسیقی شهناز جناب آقای کاویان هستند.

    پس از گذشت سه ماه از برگزاری جشنواره شهناز اصفهان و در اعتراض به عدم پایبندی این جشنواره به تعهدات خود
  • گروه موسیقی گلستانه

    گروه موسیقی گلستانه

    موسیقی ایرانیان – لیلا موسوی: جشنواره بین المللی موسیقی شهناز اصفهان، پس از پیگیری های مداوم برگزار کنندگان و تأخیر و تعویق های چندین باره، نهایتاٌ اولین دوره خود را در دیماه ۱۳۹۳ آغاز نمود. این آغاز اگرچه در پرونده فعالیت های هنری اصفهان در قالب جشنواره با نامی بزرگ به ثبت رسید اما برای شرکت کنندگان چه در بخش جنبی و چه در بخش رقابتی یک آغاز شکوهمند و دلگرم کننده نبود. از همان آغاز اجراها، انتقاد و گلگی از سوی گروه های مختلف از گوشه و کنار شنیده می شد. انتقادهایی بر امکانات سالن های اجرا همچون صدابرداری، نورپردازی، اطلاع رسانی های به موقع و کافی و دیگر تسهیلات.

    حال پس از گذشت سه ماه از این رویداد هنری و فرهنگی، یکی از گروه های شرکت کننده در بخش رقابتی، بیانیه ای در اعتراض به عدم پایبندی این جشنواره به تعهدات خود در اختیار سایت موسیقی ایرانیان قرار داده است که در ادامه می خوانید.

    بیانیه گروه موسیقی گلستانه در اعتراض به عدم پایبندی جشنواره شهناز به تعهدات خود:

    «دیماه ۹۳ اولین دوره جشنواره موسیقی شهناز – اصفهان با گرامیداشت یاد و نام استاد عالیقدر جناب استاد جلیل شهناز طی فراخوانی در سراسر کشور و با انتخاب ۱۰ گروه آغاز به کار نمود که گروه موسیقی گلستانه نیز در بین منتخبین نهایی حضور داشت و در نهایت پس از گروه دلشدگان موفق به کسب مقام دوم جشنواره در بخش گروه نوازی گردید.

    اما متاسفانه آنچه پس از اتمام جشنواره موجب دلخوری و آزرده خاطر شدن اعضای گروه گلستانه و سایر گروه های این رقابت فرهنگی شد، عدم تعهد و پایبندی دبیران و برگزارکنندگان به دیون و تعهدات (مالی و غیر مالی) بود که به شرکت کنندگان در این رخداد موسیقایی داده شده بود.

    متاسفانه تا اینک که ۳ ماه از موعد پرداخت جوایز نقدی ( ۷ , ۵ و ۳ میلیون تومانی بترتیب برای گروه های اول تا سوم) میگذرد، تماس ها وپیگیری های ما در گروه گلستانه و سایر دوستان در گروه های برتر با وعده های واهی و با امید دادن به پرداخت در روزهای آتی بی نتیجه مانده است که مضاف برآن می توان به پاسخگو نبودن و قطع تماس توسط مسئولین طی روزهای اخیر نیز اشاره کرد.

    البته عدم پرداخت دومین مورد بی مهری از سوی مسئولین این جشنواره بود زیرا طبق قول و قراری که مدیران جشنواره با توجه به صحبت های آقای دکتر پیروز ارجمند مبنی بر راهیابی گروه های برتر این رخداد به جشنواره موسیقی فجر به شرکت کنندگان داده شده بود که متاسفانه این مهم هم میسّر نشد و با ارجاع به سالهای آینده پرونده مختومه گردید.

    اینک سوال اینجاست در شرایطی که انواع و اقسام سختگیری ها و فشارها بر خانواده موسیقی وارد میگردد، چگونه است که خود مدعیان دلسوز و نگران موسیقی و فرهنگ این مرز و بوم و اعضای آن نیز کمر به نابود کردن این پدیده ی فرهنگی بسته اند!؟

    در این راستا، ما اعضای گروه گلستانه خواستار پیگیری و پاسخگویی هرچه سریعتر و صریح و روشن از مسئولان زیربط جناب اقای دکتر پیروز ارجمند و همچنین دبیر جشنواره موسیقی شهناز جناب آقای کاویان هستیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=74546
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *