×
×

گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان» از کنسرت گروه موسیقی «رستاک»

  • کد نوشته: 70138
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۷ام بهمن ۱۳۹۳
  • ۳ دیدگاه
  • hot-topic-logoگروه موسیقی «رستاک» به سرپرستی «سیامک سپهری» شامگاه گذشته در سی امین جشنواره‌ای موسیقی فجر به روی صحنه رفتند.
    +رستاکی‌ها از «کامکارها» تقدیر کردند

    گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان» از کنسرت گروه موسیقی «رستاک»
  • کنسرت گروه موسیقی رستاک

    کنسرت گروه موسیقی رستاک

    گروه موسیقی «رستاک» شامگاه گذشته قطعاتی از اجرای جشنواره‌ای خود را به میهمان ویژه خود و خانواده کامکارها تقدیم کرد.

    حدود ۲۰ دقیقه از زمان تعیین شده برای شروع کنسرت «رستاک» گذشته بود، اما تماشاگران همچنان مشغول گرفتن عکس‌های سلفی در فضای تالار وحدت بودند. بالاخره پرده بالا رفت و اعضای گروه موسیقی نواحی «رستاک» که حالا ۱۷ ساله شده با تشویق حاضران روی صحنه حاضر شدند، اما دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری با پشتکار تمام تا پایان اجرا به کار خود ادامه دادند!

    قطعه اول، ترانه بوشهری «هله‌مانی» بود که همه تماشاگران بی‌شک با آن آشنا بودند. پس از آن هم دوباره قصه آهنگ «رعنا» روایت شد و ترانه ‌کردی «سوزله» در ادامه آن اجرا شد. بعد از اجرای «واسونک» که از شادیانه‌های شناخته‌شده خطه شیراز است، اولین کار «رستاک» که کمی جدیدتر به نظر می‌رسید، نواخته شد. این کار با ترجیع‌بند «ای یار ای یار» از ملودی‌های بندرعباسی نشات گرفته بود.

    در میانه اجرا «بهزاد مرادی» رو به تماشاگران کرد و پس از تشکر از همه‌ی میهمانان گفت: امشب میهمانی بسیار ویژه داریم که خیلی برای موسیقی این کشور زحمت کشیدند. ایشان از مفاخر فرهنگی عشایر ایران هستند؛ احیاگر فرهنگ شفاهی ایل قشقایی، خواننده و سرپرست گروه موسیقی که در فستیوال بین‌المللی قزاقستان عنوان بانوی فرهنگی ترک‌زبان جهان را دریافت کرده‌اند. «پروین بهرامی» فردی است که مهربانانه و مادرانه ما را در شناخت موسیقی قشقایی کمک کردند و ما افتخار داریم امشب در خدمت ایشان باشیم. ایشان علی‌رغم این که دوره شیمی‌درمانی را طی می‌کنند، زحمت کشیدند و به کنسرت ما تشریف آوردند. انشالله که با موفقیت این بیماری را پشت سر می‌گذارند. ما این قطعه را به ایشان تقدیم می‌کنیم.

    کنسرت گروه موسیقی رستاک

    کنسرت گروه موسیقی رستاک

    نکته ای که دراین کنسرت وجود داشت، حضور نقالی بود که روی سن حاضر شد و پیش از آن که گروه رستاک به اجرای قطعه «رعنا» بپردازد به توضیحاتی درباره این قطعه پرداخت و گفت: «اثری که قراراست به وسیله گروه اجرا شود، قطعه ای گیلانی است که رعنا نام دارد و به روایت قصه عاشقانه و نافرجام رعنا اختصاص دارد.»

    ترانه‌ بعدی، کاری آذری بود که با حضور «وحید اسداللهی» و پسرش «محمد» اجرا شد و تماشاگران بسیار از آن استقبال کردند.

    مرادی در بخش دیگری از اجرا از «سیامک سپهری» برای تشکیل گروه موسیقی «رستاک» در سال ۱۳۷۶ تشکر کرد و ادامه داد: از آن زمان تا حالا سیامک و خانواده‌اش درگیر این گروه هستند. ما از او ممنونیم که کاری کرده تا ما در گوشه‌ای از این دنیای بزرگ سرمان به کاری گرم باشد و در این مسیر یاد گرفته‌ایم کنار هم زندگی کنیم. امیدواریم این جریان ادامه داشته باشد و ما در همین راستا رشد کنیم.

    او سپس اعلام کرد که ترانه بعدی که اثری کردی است، تقدیم می‌شود به خانواده هنرمند «کارمکار»ها. در این بخش از اجرا «بهزاد مرادی» و «یاسر نوازنده گرجی» جلوی سن آمدند و به پایکوبی کردی پرداختند و تماشاگران را به کل کشیدن و تشویقی پرشورتر واداشتند.

    در پایان کار، مخاطبان با دست زدن مداوم گروه «رستاک» را روی صحنه بازگرداندند و از آن‌ها خواستند ترانه «لیلا» را اجرا کنند. فرزاد مرادی اما توضیح داد: برای این رپرتوار مجموعه‌ای از کارها را آماده کردیم و متاسفانه سازهای مورد نیاز برای اجرای «لیلا» را به همراه نداریم. بنابراین آهنگ «بارون» را با همراهی شما، برایتان اجرا می‌کنیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=70138
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *