×
×

توسط انتشارات ماهور

  • کد نوشته: 50409
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۷ام اسفند ۱۳۹۲
  • ۰
  • دو اثر جدید از گروه موسیقی «نقش» به سرپرستی و آهنگسازی امیر شریفی و خوانندگی مهدی امامی با نامهای «چهارسو» و «برافشان» توسط انتشارات ماهور منتشر شد.
    +روی جلد این دو اثر را در ادامه ببینید!

    توسط انتشارات ماهور
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید

    برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید

    موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: دو اثر جدید از گروه موسیقی «نقش» به سرپرستی و آهنگسازی امیر شریفی و خوانندگی مهدی امامی با نامهای «چهارسو» و «برافشان» توسط انتشارات ماهور منتشر شد.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، در ذهن مجریان این دو اثراستفاده ازشیوه های اجرایی استادان برجسته نسل های قبل وبهره گیری از امکانات مدال مرسوم موسیقی دستگاهی ایران در کنار ایجاد ترکیبات مدال بدیع و غیررایج با توجه به منطق ترکیب مد در نظام دستگاهی ازاولویت ویژه ای برخوردار بوده است.

    از سویی دیگر بهره گیری از امکانات فرمال بالقوه که در بطن نظام موسیقی کلاسیک ایرانی وجود داشته اما امروزه تا اندازه ای فراموش شده است، از ویژگیهای این دو اثر به شمار میرود.

    آلبوم «برافشان» شامل دو بخش مجزا است، بخش اول در دستگاه ماهور و با اجرای قطعاتی از استادان دوره ی قاجار و ابتدای دوره پهلوی و با محوریت اجرای ساز و آواز طراحی و اجرا شده است، بخش دوم نیز برافشان اما در آواز راک شامل قطعاتی آهنگسازی شده توسط امیر شریفی است که با نگاهی به مقوله ی فرم دررسالات قدیم موسیقی کلاسیک ایران ساخته شده است.

    شایان ذکر است که این اثر مزین به متنی تحلیلی ازمحمد رضا فیاض موسیقی دان ومنتقد و جامعه شناس معتبر موسیقی ایران است.

    آلبوم «چهارسو» هم مجموعه ی مُدال مرکبی است با محوریت آواز افشاری که در این اثر قطعاتی از امیر شریفی و قطعاتی از گارگان استادان دوره ی قاجار اجرا شده است، متن دفترچه ی این آلبوم که شامل تجزیه و تحلیل فنی و جامعه شناسانه ی اثر است، به قلم ارزشمند موسیقی شناس معاصر، دکتر آرش محافظ نگاشته شده است.

    علاقه مندان برای تهیه این دو اثر به صورت نسخه اصلی می توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند.

    https://musiceiranian.ir/?p=50409
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *