×
×

بداهه‌نوازی تار و سه‌تار بر اساس موسیقی کلاسیک ایرانی
اجرای کنسرت “تنهاباد” با تکنوازی صائب کاکاوند در سالن مهر | گزارش تصویری موسیقی ایرانیان

  • کد نوشته: 440400
  • 09 مهر 1403
  • ۰
  • کنسرت "تنها باد" به تهیه‌کنندگی یاسر یگانه و با تکنوازی تار و سه‌تار صائب کاکاوند، شامگاه جمعه ششم مهرماه در سالن مهر برگزار شد.
    اجرای کنسرت “تنهاباد” با تکنوازی صائب کاکاوند در سالن مهر | گزارش تصویری موسیقی ایرانیان
  • کنسرت “تنهاباد” به تهیه‌کنندگی یاسر یگانه و با تکنوازی تار و سه‌تار صائب کاکاوند، شامگاه جمعه ششم مهرماه در سالن مهر برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان، کنسرت “تنهاباد” با تکنوازی‌های دل‌نشین صائب کاکاوند، شامگاه جمعه ششم مهرماه در سالن مهر برگزار شد. این کنسرت که به تهیه‌کنندگی یاسر یگانه روی صحنه رفت، شامل دو بخش بداهه‌نوازی سه‌تار و تار بود و به استقبال گرمی از سوی مخاطبان هنر دوست مواجه شد.

    در بخش نخست این کنسرت، صائب کاکاوند با سه‌تار به اجرای بداهه‌پردازی پرداخت. این بخش براساس برداشت شخصی او از موسیقی کلاسیک ایرانی شکل گرفته بود و مدگردی‌هایی بین دستگاه‌های شور، ابوعطا، و بیات ترک را شامل می‌شد. استفاده از کوک‌ها و جمله‌بندی‌های خاص در کنار ضربی‌هایی که در هنگام اجرا شکل می‌گرفت، فضای ویژه‌ای به این بخش از کنسرت بخشید و لحظاتی بدیع و شنیدنی را برای حضار به ارمغان آورد.

    در بخش دوم، کاکاوند به بداهه‌نوازی تار پرداخت. این قسمت با جملاتی براساس آواز بیات اصفهان آغاز شد و با اشاراتی به گوشه‌ی بیداد همراه بود. مدگردی‌هایی بین دشتی و در نهایت دستگاه نوا نیز به ترتیب اجرا شدند و به پایان‌بخش کنسرت “تنهاباد” تبدیل شد. تکنیک‌های خلاقانه و استفاده از فضای بداهه‌پردازی، شنوندگان را به دنیایی از احساس و هنر موسیقایی برد.

    نکته قابل توجه این کنسرت، حضور پرشور مخاطبانی بود که به‌طور ویژه به کنسرتی با محتوای تکنوازی و بداهه‌نوازی آمده بودند. استقبال گرم حضار و ارتباط صمیمانه میان نوازنده و مخاطب، نشان از توجه ویژه علاقه‌مندان به این گونه از موسیقی داشت که به بیان لحظات بدیع و احساسی در اجراهای زنده تاکید می‌کند.

    عکاس: مهدی آزاد بخت – کیمیا ذکریا پور

    نویسنده: سودا صمدپور
    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *