×
×

اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در تالار وحدت برگزار شد
برترین‌های موسیقی نواحی، کلاسیک غربی و دستگاهی ایرانی معرفی شدند

  • کد نوشته: 440192
  • 06 مهر 1403
  • ۰
  • هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با حضور مقامات فرهنگی و هنری و جمعی از اساتید موسیقی در تالار وحدت به پایان رسید. در این مراسم، 430 هنرمند جوان در سه بخش موسیقی نواحی، ردیف دستگاهی ایرانی و کلاسیک غربی به عنوان برگزیدگان معرفی شدند. دبیر جشنواره، حمیدرضا اردلان، بر ضرورت ارتقاء آموزش‌های موسیقایی و ایجاد تسهیلات برای هنرمندان جوان تأکید کرد.
    برترین‌های موسیقی نواحی، کلاسیک غربی و دستگاهی ایرانی معرفی شدند
  • به گزارش خبرنگار سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان، آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با حضور جمعی از مقامات و هنرمندان برجسته موسیقی کشور در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم، محمود سالاری، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرحسین سمیعی، مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، و محمدعلی مرآتی، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران حضور داشتند. همچنین اساتیدی چون فریدون شهبازیان، بهرام جمالی، حسین بهروزی‌نیا، محسن رجب‌پور و فرج علی‌پور نیز در این رویداد شرکت کردند.

    حمیدرضا اردلان، دبیر جشنواره، در سخنرانی افتتاحیه خود از شرکت ۲ هزار و ۱۱۷ هنرمند جوان از ۳۱ استان کشور در این دوره خبر داد و به رشد چشمگیر کمی و کیفی جشنواره اشاره کرد. او اعلام کرد که در مجموع ۴۳۰ هنرمند در سه بخش موسیقی نواحی، ردیف دستگاهی و کلاسیک به عنوان برگزیدگان معرفی شدند.

    اردلان ضمن اشاره به نیازهای هنرمندان جوان در زمینه آموزش و پشتیبانی، تأکید کرد که این جشنواره باید به توسعه خود ادامه دهد و حمایت‌های لازم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارتقاء این هنرمندان به کار گرفته شود. او همچنین پیشنهاداتی برای تشکیل ارکسترها و آنسامبل‌های کوچک ارائه کرد تا برگزیدگان جشنواره بتوانند فرصت‌های بیشتری برای اجرا و رشد حرفه‌ای داشته باشند.

    در ادامه مراسم، محمود سالاری، معاون امور هنری، حکم دبیر هجدهمین جشنواره موسیقی جوان را به حمیدرضا اردلان اهدا کرد و از او به دلیل تلاش‌هایش در دوره‌های قبلی تقدیر کرد.

    در این آیین، هنرمندان برگزیده سه بخش موسیقی نواحی، کلاسیک غربی و دستگاهی ایرانی معرفی شدند. اسامی این برگزیدگان در وب‌سایت جشنواره قابل مشاهده است. این جشنواره با معرفی استعدادهای جوان موسیقی کشور به پایان رسید و دبیر آن تأکید کرد که برای دوره‌های آینده تلاش بیشتری برای حمایت از این هنرمندان خواهد شد.

    عکاس: علی چاشنی گیر

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *