×
×

داوری بخش گیتار و پیانو کلاسیک در ششمین روز جشنواره ملی موسیقی جوان برگزار شد
گزارش تصویری موسیقی ایرانیان از روز ششم هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان

  • کد نوشته: 440017
  • 02 مهر 1403
  • ۰
  • ششمین روز از هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در روز یک‌شنبه اول مهر ۱۴۰۳ با داوری بخش‌های گیتار و پیانو کلاسیک در تالار رودکی برگزار شد. شرکت‌کنندگان در این دو بخش، قطعاتی از آهنگسازان مختلف را اجرا کردند و داوران نکات آموزشی و تخصصی را به آن‌ها گوشزد کردند. این جشنواره به دبیری حمیدرضا اردلان و به همت انجمن موسیقی ایران در حال برگزاری است.
    گزارش تصویری موسیقی ایرانیان از روز ششم هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان
  • به گزارش خبرنگار سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان، داوری بخش گیتار و پیانو کلاسیک در ششمین روز از هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان روز یک‌شنبه اول مهر ۱۴۰۳ در تالار رودکی از ساعت ۹ صبح آغاز شد. این جشنواره با هدف حمایت از نوازندگان جوان و ارائه فرصت‌های هنری برای آنها، به یکی از رویدادهای مهم موسیقی در ایران تبدیل شده است.

    در بخش گیتار کلاسیک، شرکت‌کنندگان می‌بایست از میان ۹ قطعه‌ای که در فراخوان جشنواره اعلام شده بود، دو قطعه را انتخاب کرده و در مقابل هیئت داورانی متشکل از سیمون آیوازیان، علیرضا تفقدی و شاهرخ رحیمی اجرا کنند. علیرضا تفقدی، داور این بخش، در خصوص عملکرد نوازندگان گفت: “تلاش شرکت‌کنندگان شایسته تقدیر است، اما بسیاری از آموزش‌های موجود در فضای مجازی به پایه‌های اصولی و تخصصی نوازندگی توجه ندارند. هر قطعه موسیقی با توجه به شرایط نوازنده، شخصیتی خاص دارد و اگر این موضوع در نظر گرفته شود، اجراها روح پیدا می‌کنند.”

    داوری بخش پیانو کلاسیک

    بخش دوم این روز به داوری ساز پیانو اختصاص داشت که از ساعت ۱۵:۳۰ با حضور داورانی چون آرپینه ایسراییلیان، ربکا آشوقیان، آندره مرادیان و سینا سپهربند برگزار شد. در این بخش، شرکت‌کنندگان بسته به رده سنی خود می‌بایست سه قطعه با مدت زمان بین ۱۵ تا ۲۵ دقیقه از آهنگسازان مختلف مانند باخ، شوبرت، شوپن و دبوسی را اجرا کنند.

    ربکا آشوقیان، یکی از داوران بخش پیانو، در خصوص کیفیت اجراها اظهار داشت: “نوازندگان مستعدی در این جشنواره شرکت کرده‌اند که می‌بایست به آموزش خود اهمیت بیشتری بدهند. جشنواره ملی موسیقی جوان را می‌توان به‌عنوان مکانی امن و تخصصی برای ارزیابی دقیق نوازندگان دانست.”

    پایان جشنواره و برنامه‌های آینده

    هفدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان به دبیری حمیدرضا اردلان توسط انجمن موسیقی ایران و با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌صورت حضوری از تاریخ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ آغاز شده و تا ۳ مهر ادامه خواهد داشت. اختتامیه این جشنواره نیز روز پنج‌شنبه ۵ مهرماه در تالار وحدت از ساعت ۱۸:۳۰ برگزار می‌شود.

    عکاس: علی چاشنی گیر

    نویسنده: سودا صمدپور
    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *