×
×

کنسرتی با خلاقیت‌های نوستالژیک

  • کد نوشته: 38440
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۶ام تیر ۱۳۹۲
  • ۰
  • کنسرت محمد اصفهانی به رهبری پویا نیک‌پور و میزبانی موسسه آوای هنری پنجشنبه ۱۳ تیر ماه با اجرای قطعاتی از آثار قبلی این خواننده و گرامیداشت تعدادی از بزرگان موسیقی در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.  در ابتدای این کنسرت که رضا صادقی، روزبه بمانی و آریا عظیمی‌نژاد از مهمانان ویژه آن بودند […]

  • کنسرت محمد اصفهانی به رهبری پویا نیک‌پور و میزبانی موسسه آوای هنری پنجشنبه ۱۳ تیر ماه با اجرای قطعاتی از آثار قبلی این خواننده و گرامیداشت تعدادی از بزرگان موسیقی در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.
     در ابتدای این کنسرت که رضا صادقی، روزبه بمانی و آریا عظیمی‌نژاد از مهمانان ویژه آن بودند قطعاتی از آثار قبلی این خواننده به صورت تلفیقی اجرا شد. حسرت، آفتاب مهربانی، ملا ممد جان، دل بردی از من به یغما، سیاه و سپید و ولایت عشق از جمله آثاری بودند که در این قطعه تلفیقی برای مخاطبان اجرا شد.

    اصفهانی بعد از اجرای این قطعه گفت: امیدوارم امشب با تلاش گروه اجرایی با خاطره‌ای خوش از سالن کنسرت خارج شوید ضمن اینکه من و گروه اجرایی تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا تمام آثار اجرا شده در شان خطیر شما عزیزان باشد.

    انتخابات ریاست جمهوری و کنسرت یک روزه

    وی ادامه داد: از ماه‌های پیش تمام تمهیدات با توجه به ایام انتخابات طوری برنامه‌ریزی شده بود که فقط یک شب در خدمت طرفداران موسیقی باشیم چون واقعا نمی دانستیم سرانجام انتخابات به چه شکلی خواهد بود به همین جهت از همه کسانی که نتوانستند بلیت این کنسرت را داشته باشند معذرت خواهی می کنم و از شما می خواهم به نمایندگی از من عذرخواهی من را به دوستانی که موفق به خرید بلیت نشدند ابلاغ کنید.

    اصفهانی بعد از اجرای قطعه اول، قطعه تلفیقی دیگری را که ترکیبی از قطعات ” لیلی” و ” ماه غریبستان “بود برای مخاطبان اجرا کرد. این قطعات با ترانه‌ای از علی معلم و آهنگسازی پدرام کشتکار و علیرضا کهن دیری بود که با توجه به شیوه اجرای تلفیقی آن مورد رضایت مخاطبان قرار گرفت.

    این خواننده موسیقی پاپ بعد از اجرای قطعه دوم خود با اشاره به حضور رضا صادقی در این کنسرت گفت: امروز حضور رضا صادقی من را بسیار خوشحال کرده است. من به صدا، نگرش و شعرهایی که در موسیقی دارد همواره علاقه داشته و دارم و امیدوارم هر روز حضور درخشان‌تری در عرصه موسیقی داشته باشد.

    قطعه “اگه باشی” با ترانه اهورا ایمان عنوان اثر بعدی بود که اصفهانی در این کنسرت برای مخاطبان اجرا کرد. وی قبل از اجرای این قطعه از تماشاگران خواست برای همراهی بخشی از کلمات این ترانه با او همراه شوند که این قطعه به دلیل تنظیم متفاوت نیک‌پور و هماهنگی ارکستر و گروه کر با استقبال قابل توجه تماشاگران مواجه شد.

    ترانه‌های “فردا” و “باور مکن” هم قطعات دیگری بودند که محمد اصفهانی بعد از اجرای قطعه سوم خود اجرا کرد که این قطعات نیز با توجه به شکل و شمایل متفاوت اجرای آن که در کنسرت‌های تکراری خوانندگان موسیقی پاپ در ماه‌های اخیر دیده می‌شود با استقبال خوبی از مخاطبان شکل گرفت.

    یادنامه بابک بیات با سورپرایز ویژه

    اصفهانی بعد از اجرای این قطعات گفت: یکی از اساتید بزرگ موسیقی که اتفاقا خواننده بود اما هیچوقت خوانندگی را به آهنگسازی ترجیح نداد زنده یاد بابک بیات بود که همواره بر این باور بود که آهنگسازی بهتر از خوانندگی است از این رو همیشه با این منش به فعالیت خود در عرصه موسیقی ادامه داد و خیلی نابهنگام هم از میان ما رفت.

    وی با اشاره به همکاری خود با زنده یاد بابک بیات خاطرنشان کرد: در این روزها که آوازهای خودم با موسیقی بابک بیات را گوش می کنم می بینم آوازهایی که او از من گرفت نسبت به آثار قبلی من بسیار متفاوت تر است و این برای من بسیار لذت‌بخش است که در مدتی توانستم در محضر چنین استاد بزرگی حضور داشته باشم.

    این خواننده ادامه داد: امشب که خانواده زنده یاد بابک بیات پیش ما هستند از آنها اجازه گرفتم که در یادبود این بزرگمرد موسیقی ایران قطعه ای را اجرا کنم که تا به امروز اجرا نشده بود، البته این قطعه پیش از این توسط خواننده دیگری خوانده شده بود اما من امشب تصمیم گرفتم آن را برای شما اجرا کنم و امیدوارم بامداد و باربد بیات ادامه دهنده راه پدر بزرگوارشان باشند که ما در آینده شاهد دو بابک بیات در عرصه موسیقی باشیم.

    “جدایی” با ترانه‌ای از بابک صحرایی قطعه‌ای بود که اصفهانی در یادبود بابک بیات اجرا کرد.

    وقتی اصفهانی سیاسی می شود

    “تا من بدیدم روی تو” مولانا قطعه دیگری بود که اصفهانی در این کنسرت آن را اجرا کرد.

    وی بعد از اجرای این قطعه گفت: نمی دانم چرا نام ترانه سراهای کارهای خود را عنوان می کنم همه تماشاگران با تشویق های خوب من را همراهی می کنند اما وقتی نام حافظ یا مولانا را به عنوان شاعر قطعه نام می برم صدای دست ها بسیار کم است. البته که نوع تشویق های شما با تشویق های کنسرت قبل خیلی متفاوت است. البته من حدس می زنم به خاطر انتخابات باشد. پس از شما می خواهم ما را هم در شادی خود سهیم بدانید و بدانید که گروه ما همیشه امیدوار است شما تماشاگران روزگار شادی داشته باشید.

    اصفهانی افزود: قطعه “شب افروز” با شعری از محمد اقبال لاهوری پاسخی از طرف گروه ما به شما و همراهی با شادی های شماست که امیدواریم ما را هم در شادی خود سهیم بدانید.

    رونمایی از یک خلاقیت نوستالژیک دیگر با یادی از همایون خرم

    به گزارش خبرنگار مهر، یکی از اقدامات قابل توجهی که کنسرت محمد اصفهانی را نسبت به کنسرت های تکراری این هفته های موسیقی پاپ ایران متمایز کرد تقدیر از بزرگان موسیقی ایران با اجرای قطعاتی از آثار آنها بود که این اقدام گروه به دلیل فعالیتهای این خواننده با تعدادی از درگذشتگان موسیقی ایران با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد و در اجرای قطعه ” امشب در سر شوری دارم” ساخته زنده یاد همایون خرم به اوج خود رسید.

    این قطعه که با شعر “دعای گوشه نشینان بلا بگرداند / چرا به گوشه چشمی به ما نمی گری” به صورت آوازی اجرا شد با همراهی تماشاگران و اجرای مناسب اصفهانی تبدیل به یکی از قطعات پرطرفدار کنسرت یک روزه محمد اصفهانی شد. البته پخش کلیپی از حضور زنده یاد استاد همایون خرم در یکی از کنسرت های محمد اصفهانی و تشکر او از مردم بر جذابیت اجرای این قطعه از آلبوم “تنها ماندم” افزود.

    وی قبل از اجرای تیتراژ سریال “یه تیکه زمین” با شعر روزبه بمانی و آهنگ علیرضا کهن دیری که چندی پیش به کارگردانی مهدی کرم پور پخش شد، خاطر نشان کرد: قرار بود امشب از حضور هنرمندی استفاده کنیم که همیشه همراه ما در برنامه های این چنینی است اما متاسفانه به دلیل شرایط کاری که برای او پیش آمد از حضورش محروم شدیم اما این دلیل نمی شود که از آریا عظیمی نژاد دست برداریم و او را تشویق نکنیم. البته ما باید قدردان حضور افرادی چون روزبه بمانی هم باشیم که همیشه با آثارش کارهای را ما زینت می دهد.

    محمد نوری تولد محمد اصفهانی را تبریک گفت!

    به گزارش مهر، یکی از اتفاقات جالب توجه دیگری که به نظر می آمد به صورت خودجوش توسط گروه اجرایی برای محمد اصفهانی تدارک دیده شده بود، جشن تولد محمد اصفهانی با پخش کلیپی با صدای زنده یاد محمد نوری استاد آواز ایران بود که این قطعه با همنوایی شعر معروف تولدت مبارک تماشاگران همراه شد.

    پویا نیک‌پور حین اجرای این قطعه گفت: در طول ۱۱ سال فعالیتی که با محمد اصفهانی داشتم این اولین بار است که سالروز تولد وی شاهد برگزاری  کنسرت هستیم. من به سهم خودم و از طرف گروه اجرایی به آقای اصفهانی تبریک می گویم و امیدوارم همیشه حضور موثری در عرصه موسیقی داشته باشند.

    “دلواپسی”، “نون و دلقک”، ” آسیمه سر”، تیتراژ سریال “تکیه بر باد” و “من و دریا” قطعات دیگری بودند که در کنسرت ۱۳ تیرماه محمد اصفهانی اجرا شدند.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=38440
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *