×
×

آلبوم زیسته از امیرحسین تفرشی پور منتشر شد

  • کد نوشته: 352690
  • حمیده موسوی
  • دوشنبه, ۱۲ام اسفند ۱۳۹۸
  • ۰
  • آلبوم زیسته تازه ترین اثر از امیرحسین تفرشی پور، توسط نشر تلسک راهی بازار موسیقی شد.

    آلبوم زیسته از امیرحسین تفرشی پور منتشر شد
  • آلبوم زیسته منتشر شد

    آلبوم زیسته، تازه ترین اثر از امیرحسین تفرشی پور، توسط نشر تلسک راهی بازار موسیقی شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، «زیسته» نام اثریست با آهنگسازی، نوازندگی و آواز امیرحسین تفرشی که غالب قطعات آن برگرفته از مقامات تنبور و موسیقی هورامی بوده و با چیدمانی ۹ قطعه ای به عناوین «روی»، «از درون»، «بی گاه»، «تا عدم»، «پُرسه»، «واقع»، «کشف»، «شکافت» و «مرگی چنین» تولید شده و همان طور که اشاره شد، بجز دو قطعه «کشف» و «شکافت»، مبنای قطعات ساخته شده در آن موسیقی مقامی تنبور و هورامی است.

    تفرشی پور در اثر تازه اش ضمن آهنگسازی و آواز، نوازندگی تنبور تهرانی را نیز بر عهده داشته و علی رحیمی (سازهای کوبه ای) و یاسر-نوازنده گرجی (کلارینت، نرمه نای، دودوک باس) با او همکاری داشته اند.

    در مورد آلبوم فوق عنوان شده است که «زیسته» ترکیبی بِینامتنی از مقام‌های تنبور و آوازهای هورامان با ادبیاتِ سازی مؤلف است و با کلام فارسی که بر اساس آهنگ‌ها سروده شده همراه می‌شود. این مجموعه در عین استقلال معنایی در تلاش است تا روند روایی خود را حفظ کند.

    سازبندی مجموعه با بهره‌مندی از «تنبور تهران» بر محور جانریتم(groove)ها و هارمونی درونی تنبور بنا شده است. سازهای بادیِ ملیتی -چون نرمه‌نای و دودوک- و ساز کلارینت با گویش خاص نوازنده آن‌ها در کنار خطوط کوبه‌ای‌-که علاوه بر پایداری ریتمیک، ماهیت رویاپردازانه‌ی قطعات را ارتقاء می‌دهند- سعی بر تداعی دگرآوایی باستانی دارند.

    تنبورِ تهران سازی برگرفته از تنبور رایج یارسان با تغییراتی در کوک و سیم‌هاست که با هدف بزرگنمایی چندصدایی‌های اصیل تنبور -با اندک تخلص در هارمونی و تکنیک‌های کهن- طراحی شده است.

    «زیسته» در نظر دارد روایت‌گر انسانی باشد که ریسمان اتصال به شالوده‌های دیرین خود را به جای شکافتن و گسستن با جهان‌بینی امروزین بازتولید ‌کند….

    اثر تازه این موزیسین به تهیه کنندگی شرکت توسعه و تأمین محتوای آتور و حمایت مالی خانواده شرکت های آبان، مدیریت تولید ارژنگ آقاجری، مشاوره هنری امیر بهاری و طراحی گرافیک استودیو مرکزی تولید شده و ضبط، میکس و مسترینگ قطعات آن در استودیو آوای دلنواز هنر (پیام سوری) انجام شده است.

    امیرحسین تفرشی پور، متولد ۱۳۵۵ در تهران و فارغ التحصیل رشته طب است که از ۱۳۶۸ فعالیت موسیقایی خود را با فراگیری ساز سنتور آغاز کرده و بعدها تحصیل  نواختنِ سازهای سه تار، تنبور و… و همچنین فراگیری ردیف های آوازی راه موسیقایی خود را تا امروز ترسیم کرده است.

    شایان ذکر است که آلبوم موسیقی «زیسته» از امیرحسین تفرشی پور، از سوی نشر تلسک به بازار موسیقی عرضه شده و علاقمندان می توانند این اثر را بصورت آنلاین از رسانه های اینترنتی مجاز و یا نسخه فیزیکی و اورجینال آن را از مراکز معتبر فروش تهیه نمایند.

    آلبوم زیسته از امیرحسین تفرشی پور

    https://musiceiranian.ir/?p=352690
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *