×
×

نقشی موسیقایی از دوره قاجار در نیاوران/ فجر۳۵

  • کد نوشته: 348169
  • حمیده موسوی
  • جمعه, ۲۵ام بهمن ۱۳۹۸
  • ۰
  • پسین گاهِ پنجشنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ گروه موسیقی نقش به سرپرستی امیر شریفی و آواز مجتبی عسگری در فرهنگسرای نیاوران به اجرا پرداخت.

    نقشی موسیقایی از دوره قاجار در نیاوران/ فجر۳۵
  • کنسرت گروه نقش در فجر۳۵

    در دومین روز از جشنواره موسیقی فجر۳۵ گروه موسیقی نقش به سرپرستی امیر شریفی در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفت.

     

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، پسین گاهِ پنجشنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ گروه موسیقی نقش به سرپرستی امیر شریفی و آواز مجتبی عسگری در فرهنگسرای نیاوران به اجرا پرداخت.

    گروه نقش در آغاز اجرای خود قطعاتی به عناوین «پیشرو درراست قاجاری»، «چهارمضراب راست پنجگاه»، «تصنیف دست افشان»، «نشید کرشمه مخمس» و «نقش در راست قاجاری» را تقدیم علاقمندان به موسقیی کلاسیک کرد.

    این گروه موسیقی که در سال ۱۳۸۹ و با هدف استفاده از امکانات بالقوه موسیقی کلاسیک توسط امیر شریفی تاسیس شده است، برنامه خود را در دوبخش اجرا کرد. در بخش اول قطعاتی را بر مبنای زیبایی شناسی و سبک موسیقی کلاسیک دوره قاجار ساخته و ارائه کرد و در بخشی دیگر، قطعاتی را برمبنای امکانات موسیقی کلاسیک قدیم ایران و بر پایه روش های آهنگسازی، فرم ها و ایقاعات (نظام متریک – ریتمیک ) و نظام مدال اجرا کرد که مورد توجه اهالی موسیقی قرار گرفت.

     

    شایان ذکر است که امیر شریفی (سرپرست، تار)، محمد عشقی (سنتور)، المیرا مردانه ( کمانچه)، مرجان مهربان( قانون)، سهیل اله دادیان ( تنبک) و مجتبی عسگری( خواننده )، اعضای این گروه موسیقی بودند.

    https://musiceiranian.ir/?p=348169
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *