×
×

نخستین آلبوم سعدی صادقی با نام ماهِ دَه و چار منتشر شد

  • کد نوشته: 346798
  • حمیده موسوی
  • سه شنبه, ۲۲ام بهمن ۱۳۹۸
  • ۰
  • «ماه ده و چار» نخستین آلبوم از سعدی صادقی با آواز محمود شریفی و پرویز سیاهدشتی، در فضایی از موسیقی فولکلور مازندران است که با چیدمانی ۹ قطعه ای تولید و منتشر شده است.

    نخستین آلبوم سعدی صادقی با نام ماهِ دَه و چار منتشر شد
  • آلبوم ماه ده و چار از سعدی صادقی

    آلبوم موسیقی مازندرانی «ماه ده و چار» اثر تازه ای با تنظیم سعدی صادقی، توسط مؤسسه فرهنگی و هنری نسیم مهرآوا منتشر شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، «ماه ده و چار» نخستین آلبوم از سعدی صادقی آهنگساز و نوازنده کمانچه خطه شمال کشورمان است که با آواز محمود شریفی و پرویز سیاهدشتی، در فضایی از موسیقی فولکلور مازندران و چیدمانی ۹ قطعه ای به عناوین «سوبی جان، هرایی»، «بهارون»، «مریم جان»، «کمرسری»، «مینا و پلنگ» و «گالشی، کتولی، کل حال»، «لاره»، «لیلا خانم» و «خورخش ایار» تولید و منتشر شده است.

    تصانیف این آلبوم از آهنگسازانی چون سعید اسدی، محمد امامی و علی هاشمی است که بر سروده های ازعلی اصغر مهجوریان نماری، غلامحسن صادقی، فرهود جلالی، بهروز رستگار، علی هاشمی، مجتبی اسدی به اجرا در آمده اند و سعدی صادقی با تنظیم تازه ای آنها را در قالب این آلبوم زیبا ارائه کرده است.

    سعدی صادقی ضمن تنظیم این اثر نوازندگی کمانچه، لله وا و کمانچه آلتو را برعهده داشته و پرویز عبدللهی (سرنا، غرنه)، کاظم صادقی (کمانچه)، وحید حیدری و حمیدرضا زمانی (دوتار)، فرزاد محمدنژاد (تار، بم تار، عود)، حامد رحیمی فر (تار)، ایمان خسروی (دف، تمبورین) و جمشید نیکوزاد (نقاره، دایره، دهل) دیگر نوازندگانی هستند که در اجرای قطعات هنرنمایی کرده اند.

    این آلبوم به تهیه کنندگی محمد غلامی تولید شده، آرش محسن پور میکس-مسترینگ قطعات آن را بر عهده داشته و ضبط آنها در استودیو فرهنگ ساری با صدابرداری عابد درخشان انجام گرفته است.

    سعدی صادقی زاده ۱۳۶۷ در آمل از کودکی فراگیری موسیقی را با سازهای کوبه ای و خواندن ترانه های بومی مازندران آغاز کرد. او در ۱۱ سالگی ساز للـه­وا را نزد پدرش حسن صادقی آموخته و از سال ۱۳۸۴ فراگیری کمانچه را نزد عمویش کاظم صادقی آغازکرد و بعدها از محضر استاد احمد محسن پور بهره مند شده است. این موزیسین جوان تا کنون با گروه های مختلفی همکاری داشته و در جشنواره های متعدد داخلی و خارجی شرکت کرده است. او همچنین در آلبوم هایی چون «آلاله­رو»، «گل مازرون»، «امیر و گوهر» و «شاباجی» نوازندگی کرده است. صادقی، گروه موسیقی «سیلِم» را در سال ۱۳۹۳ بنیان نهاد و همراه با این گروه در بخش رقابتی اولین جشنوارۀ سراسری البرزنشینان لیلم شرکت کرد و مقام نخست گروه نوازی این دوره از جشنواره را به خود اختصاص داد. در بخش انفرادی این دوره از جشنوارۀ لیلِم، سعدی از سوی هیئت داوران به عنوان برترین نوازندۀ کمانچه برگزیده شد. او همچنین در سال ۱۳۹۶ در جشنوارۀ ملی جوان، در بخش موسیقی مازندران، برگزیده مقام نخست ساز کمانچه شد و به دنبال آن در فستیوال ۲۰۱۸ آواز زنان ایران در برلین دعوت شد.

    شایان ذکر است که آلبوم «ماه ده و چار» به عنوان نخستین اثر سعدی صادقی و گروه «سیلِم» از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری نسیم مهرآوا راهی بازار موسیقی شده است. علاقمندان می توانند این اثر را به صورت آنلاین از رسانه های مجاز و یا نسخه فیزیکی و اورجینال آن را از مراکز معتبر فروش در بازار موسیقی تهیه نمایند.

    ? خرید آنلاین این آلبوم موسیقی

    https://musiceiranian.ir/?p=346798
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *