×
×

لوریس چکناواریان: گلچینی از بهترین آثارم را در تالار وحدت رهبری می‌کنم

  • کد نوشته: 325686
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۸ام آبان ۱۳۹۸
  • ۰
  • لوریس چکناواریان گفت: جدیدترین اجرای ارکستر سمفونیک تهران طی روزهای ششم تا هشتم آذر با مدیریت هنری شهرداد روحانی در تالار وحدت برگزار می‌شود.

    لوریس چکناواریان: گلچینی از بهترین آثارم را در تالار وحدت رهبری می‌کنم
  • لوریس چکناواریان (عکاس: چاوش هماوندی)

    لوریس چکناواریان (عکاس: چاوش هماوندی)

    لوریس چکناواریان گفت: جدیدترین اجرای ارکستر سمفونیک تهران طی روزهای ششم تا هشتم آذر با مدیریت هنری شهرداد روحانی در تالار وحدت برگزار می‌شود.

    چکناواریان رهبر ارکستر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو از اجرای گلچینی از بهترین قطعاتش توسط ارکستر  سمفونیک تهران خبر داد و گفت: جدیدترین اجرای ارکستر سمفونیک تهران طی روزهای ششم تا هشتم آذر با مدیریت هنری شهرداد روحانی در تالار وحدت برگزار خواهد شد که بنده هم به عنوان رهبر ارکستر مهمان تعدادی از قطعات خاطره انگیزم ررا برای علاقه مندان موسیقی کلاسیک اجرا خواهم کرد.

     وی ادامه داد: تقریبا جزئیات قطعات مدنظر در این کنسرت مشخص شده است اما ترجیع میدهم روز اجرا مخاطبان با حضو در تالار وحدت از جئیات قطعات با خبر شوند و بتوان لحظات خاطره انگیزی را برایشان رقم بزنیم.

    گفتنی است لوریس چکناواریان به‌عنوان آهنگساز تاکنون بیش از ۷۵ اثر شامل ۶ اپرا، ۵ سمفونی، ۱ اوراتوریو، ۱ رکوئیم، آثاری در زمینهٔ موسیقی کُر، موسیقی مجلسی، پیانو و خوانندگی، و همچنین کنسرتو‌هایی برای پیانو، ویولن، گیتار، سلو و پیپا، در کنار موسیقی‌های متن فیلم ساخته‌ا ست. او بیش از ۱۰۰ اثر با لیبل‌هایی مانند آرسی‌ای، فیلیپس، اِمی و ای‌اس‌وی منتشر کرده‌است.

    چکناواریان بسیاری از ارکستر‌های مهم جهان از جمله ارکستر فیلارمونیک ارمنستان، «فیلارمونیک انگلستان»، «فیلارمونیک لیورپول»، «ارکستر مجلسی انگلیس» و «ارکستر سمفونیک لندن» را رهبری کرده‌است.

    وی بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰، رهبری ارکستر فیلارمونیک ارمنستان را برعهده داشت و در مهرماه امسال  به‌ عنوان سفیر صلح ایران در سازمان ملل متحد پیشنهاد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=325686
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *