×
×

آلبوم «با یادش» در تالار رودکی رونمایی می‌شود

  • کد نوشته: 297672
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۵ام شهریور ۱۳۹۸
  • ۰
  • آلبوم «با یادش» یادواره جواد معروفی نوازنده فقید پیانو به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی رونمایی می‌شود.

    آلبوم «با یادش» در تالار رودکی رونمایی می‌شود
  • آلبوم «با یادش» یادواره جواد معروفی نوازنده فقید پیانو به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی رونمایی می‌شود.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، آلبوم «با یادش» ادای احترام پویان آزاده پیانیست است که به مناسبت گذشت ربع قرن از وفات جواد معروفی و به عنوان یکی از  آثار موسسه فرهنگی هنری ماهور با مشارکت بنیاد رودکی وارد بازار نشر شده است.

    پویان آزاده نوازنده و از پژوهشگران موسیقی به خصوص در زمینه پیانوی ایرانی است که دکترای موسیقی از کشور آلمان دارد و در جشنواره‌های مختلف شرکت و به کسب مقام های متعددی نائل شده است. آلبوم «با یادش» ادای احترام این پیانیست به جواد معروفی نوازنده بزرگ پیانوی ایرانی است. در این آلبوم بهترین قطعات معروفی گردآوری شده‌اند.

    آزاده از کودکی به فراگیری موسیقی و نواختن پیانو پرداخته و از محضر اساتیدی از جمله جواد معروفی، مصطفی کمال پورتراب و … بهره برده ‌است.

    تحصیلات آکادمیک وی در سال ۱۳۷۶ با ورود به دانشگاه هنر تهران در رشته پیانو کلاسیک اروپایی و تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آغاز شد. وی در سال ۱۳۸۶ با دریافت بورس کامل تحصیلی در دانشگاه مارتین لوتر در کشور آلمان مشغول به تحصیل شد و نهایتا درجه دکتری موسیقی در رشته آموزش موسیقی (پیانو) را با درجه ممتاز دریافت کرد.

    وی مرکز آموزشی تخصصی پیانو تاسیس کرده که به شکل تخصصی به آموزش ساز پیانو به کودکان و بزرگسالان می پردازد.

    در راستای حفظ، شناسایی و معرفی مکتب پیانو ایرانی شیوه پیانو نوازی کلاسیک ایرانی، شیوه نواختن پیانوی ایرانی به سبک مرتضی محجوبی و  نواختن پیانو ایرانی، شیوه جواد معروفی پس از تحقیق، تکمیل و معرفی توسط آزاده در فهرست میراث فرهنگی در خطر ناملموس کشور ثبت شده است.

    آزاده از سال ۹۴ در دانشگاه هنر تهران به عنوان نخستین عضو هیات علمی دکترای پیانو مشغول به فعالیت است و با راهنمایی او پایان نامه های (کارشناسی ارشد و دکترای) بسیاری در مورد پیانو کلاسیک ایرانی و شیوه پیانو نوازی جواد معروفی در ایران و آلمان انجام شده و برخی نیز در حال انجام است.

    آلبوم «با یادش» یادواره جواد معروفی ۶ شهریور ماه در تالار رودکی رونمایی می‌شود. برگزاری این رویداد به همت بنیاد رودکی و با مشارکت گالری پیانو نوا است.

    https://musiceiranian.ir/?p=297672
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *