×
×

ایراد جشنواره‌ها از نگاه بیژن کامکار

  • کد نوشته: 293702
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۶ام مرداد ۱۳۹۸
  • ۰
  • بیژن کامکار با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگ و هنر، گفت: مسوولان باید از جوانان هنرمند حمایت و پشتیبانی کنند. این نوازنده و خواننده که داوری نهمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت را بر عهده داشته است، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جشنواره دف نوای رحمت امسال در قیاس با سال‌های گذشته […]

    ایراد جشنواره‌ها از نگاه بیژن کامکار
  • بیژن کامکار با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگ و هنر، گفت: مسوولان باید از جوانان هنرمند حمایت و پشتیبانی کنند.

    این نوازنده و خواننده که داوری نهمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت را بر عهده داشته است، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جشنواره دف نوای رحمت امسال در قیاس با سال‌های گذشته دارای پیشرفت‌های خاصی بود.

    او افزود: ایرادی که به تمام جشنواره‌ها دارم این است که این هنرجویان هر سال با شوق و ذوق می‌آیند و در جشنواره شرکت می‌کنند اما تا سال بعد فراموش می‌شوند و جایی برای عرضه آثار خود ندارند.

    این هنرمند دفنواز عنوان کرد: متولی‌های موسیقی همچون صداوسیما، اداره فرهنگ و ارشاد و حتی آموزش و پرورش وظیفه دارند که از هنرمندان حمایت کنند اما اینکه چرا حمایت نمی‌کنند متاسفانه بی‌کفایتی مسئولان را در این زمینه نشان می‌دهد.

    وی در ادامه گفت: خوشبختانه برگزاری جشنواره دف نوای رحمت نگذاشته مشعلی که روشن شده خاموش شود و هر سال این شعله دوباره فروزان می شود که جای امیدواری بوده و از این حیث جشنواره مفید است.

    کامکار ادامه داد: این جشنواره تاکنون با فداکاری و عشق و علاقه مسئولان حوزه هنری استان کردستان آقای امین مرادی و مهدی احمدی و خود شرکت‌کنندگان برگزار شده است؛ ولو اینکه حتی اگر با کمترین امکانات و اعتبار هم بوده باشد برگزار شده و همیشه هم از آن استقبال می شود.

    وی با تاکید بر سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگ و هنر، گفت: مسئولان باید از جوانان هنرمند حمایت و پشتیبانی کنند و آنها را تا سال بعد رها نکنند.

    داور نهمین جشنواره دف نوای رحمت در پایان برگزاری این جشنواره را مفید ارزیابی کرد و افزود: امسال شرکت‌کنندگان پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشتند که نشان‌دهنده تاثیر مثبت جشنواره بوده که سال به سال شرکت‌کنندگان پیشرفت داشته‌اند.

    نهمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت توسط حوزه هنری کردستان و مؤسسه سپهر سوره هنر ۲۲ تا ۲۵ مرداد در سنندج با شعار هنر، همگرایی و مهربانی برگزار شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=293702
       
    برچسب ها بیژن کامکار

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *