×
×

جشنواره موسیقی جوان فرصتی برای شناخت استعدادها است

  • کد نوشته: 293440
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۶ام مرداد ۱۳۹۸
  • ۰
  • ناصر نبی‌زاده شامگاه جمعه در آیین اختتامیه دومین جشنواره موسیقی جوان خراسان جنوبی از این جشنواره به عنوان  فرصتی برای شناخت نقاط قوت و آسیب‌ها یاد کرد و افزود: در حوزه آموزشی و ارزیابی هنرمندان این جشنواره فرصتی ممتاز برای آموزشگاه‌های موسیقی بود که سطح آموزشی خود را ارزیابی کنند. وی با ابراز امیدواری از […]

    جشنواره موسیقی جوان فرصتی برای شناخت استعدادها است
  • ناصر نبی‌زاده شامگاه جمعه در آیین اختتامیه دومین جشنواره موسیقی جوان خراسان جنوبی از این جشنواره به عنوان  فرصتی برای شناخت نقاط قوت و آسیب‌ها یاد کرد و افزود: در حوزه آموزشی و ارزیابی هنرمندان این جشنواره فرصتی ممتاز برای آموزشگاه‌های موسیقی بود که سطح آموزشی خود را ارزیابی کنند.

    وی با ابراز امیدواری از استمرار این فعالیت‌ها و جشنواره‌ها تصریح کرد: این رویدادهای هنری به شناخت بهتر مدیران و مسئولان از وضعیت آموزش موسیقی در استان می‌انجامد و از نفوذ جریان‌های بی‌هویت جلوگیری می‌کند.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کوچکترین عضو کنسرت سمفونیک ایران «هومن بهزادی» با ۱۰ سال سن از این استان است گفت: جذب اقشار مختلف جامعه به موسیقی و هدایت استعدادهای ناشناخته جوانان استان از جمله اهداف جشنواره موسیقی جوان بوده و بدون شک این جشنواره به شناخت استعدادها و ایجاد ارتباط موثر با فرهیختگان حوزه موسیقی استان کمک خواهد کرد.

     فرماندار بیرجند نیز در این آیین گفت: حمایت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌های اخیر موجب ایجاد فضاهایی برای موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی و غیره شده است و این مهم فرصت شناسایی استعدادها را فراهم می‌کند.

    علی ناصری افزود: ورود هنرمند نوجوان استان به کنسرت سمفونیک ایران نشان از حرکت او به سمت عرصه‌های جهانی دارد.

    وی ابراز امیدواری کرد که شکل‌گیری برنامه‌های فرهنگی و هنری در خراسان جنوبی باعث توسعه بیشتر هنر در استان شود.

    فرماندار بیرجند با قدردانی از تلاش پیشکسوتان عرصه موسیقی گفت: ادامه این جشنواره‌ها در تشویق هنرمندان تاثیر بسیار زیادی دارد و همین جشنواره‌ها می‌تواند پله موفقیت هنرمندان بزرگی در استان باشد.

    وی با ابراز امیدواری از اینکه آینده فرهنگ و هنر استان با وجود مریبان و اساتید این عرصه پرفروغ تر باشد اظهار داشت: ایجاد انگیزه به نوجوانان و جوانان از دیگر اثرات برگزاری جشنواره‌ها است.

    دبیر دومین جشنواره موسیقی جوان خراسان جنوبی نیز گفت: این جشنواره بعد از ۱۳ سال وقفه در استان برگزار شد.

    عادل قاسمی افزود: دومین جشنواره موسیقی جوان خراسان جنوبی در دو بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار شد که بخش غیررقابتی به نواهای نو و سازهای خاص مربوط است.

    وی بیان کرد: شرکت کنندگان در جشنواره موسیقی جوان در سه گروه سنی مختلف هستند و بخش گروه نوازی بدون محدودیت سنی است.

    دبیر دومین جشنواره موسیقی جوان خراسان جنوبی گفت: در بخش تکنوازی ۱۲۰ نفر و در بخش گروه نوازی ۱۶ گروه از شهرستان‌های فردوس، قاینات و سرایان با هم رقابت کردند و تمامی سازهای ایرانی، کلاسیک و جهانی در این جشنواره به کار برده شده است.

    وی ادامه داد: فراخوان این جشنواره در ۲۱ اردیبهشت ماه امسال به تمامی شهرستان‌ها ارسال شد که پس از دو مرحله تمدید تا ۳۰ تیرماه آثار دریافت و هفتم مردادماه نیز نتایج اعلام شد.

    در آیین پایانی این جشنواره از برگزیدگان، بزرگان حوزه موسیقی خراسان جنوبی و هومن بهزادی پدیده موسیقی استان و ملی تقدیر شد.

    ۹۸۹۳*۳۰۲۸

    https://musiceiranian.ir/?p=293440
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *