×
×

کمبود حمایت‌های دولتی برای برگزاری جشنواره موسیقایی

  • کد نوشته: 271289
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۸ام خرداد ۱۳۹۸
  • ۰
  • دبیر هنری جشنواره موسیقی «امیرجاهد» در آستانه برگزاری این دومین دوره رویداد موسیقایی از کمبود حمایت‌های دولتی برای برگزاری جشنواره و در عین حال استقبال مخاطبان گفت.

    کمبود حمایت‌های دولتی برای برگزاری جشنواره موسیقایی
  • دستاوردهای یک رویداد موسیقایی دو ساله/ حمایتی نیستدبیر هنری جشنواره موسیقی «امیرجاهد» در آستانه برگزاری این دومین دوره رویداد موسیقایی از کمبود حمایت‌های دولتی برای برگزاری جشنواره و در عین حال استقبال مخاطبان گفت.

    حمیدرضا عاطفی دبیر هنری جشنواره موسیقی «امیر جاهد» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ویژگی‌های این رویداد موسیقایی بیان کرد: جشنواره موسیقی امیر جاهد از جمله رویدادهایی است که با توجه به سابقه اندک دو ساله توانسته به عنوان رویدادی موفق و تاثیرگذار خود را در بین هنرمندان موسیقی معرفی کند کما اینکه استقبال خوب مخاطبان نشأت گرفته از ظرفیت بالای این رویداد است.

    وی ادامه داد: به اعتقاد من این رویداد تاکنون تلاش کرده تا با بهره‌مندی از نقاط مثبت و تجربیات دیگر سایر جشنواره‌ها از جمله جشن خانه موسیقی، جشنواره موسیقی فجر و حتی رویدادهای بین‌المللی فضای کار را به گونه‌ای هدایت کند تا بخش‌های هنری و اجرایی با شتاب بیشتری انجام گرفته و به عنوان یک جشنواره دارای جایگاه حرفه‌ای خود را تثبیت کند. ما چه در این دوره و چه در دوره‌های قبلی کارها را به شکلی انجام دادیم که آثار رسیده هم در جهت کیفیت و هم در حوزه کیفیت گام‌های رو به جلویی را نسبت به دوره قبلی برداشته باشند.

    معاون اجرایی خانه موسیقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: آنچه ما امروز شاهد برگزاری آن در قالب جشنواره موسیقی امیر جاهد هستیم به گونه‌ای بوده که اکنون به فاصله یک سال، رویدادی این چنین از برگزاری محدود در شهر تهران به حال استانی و سراسری درآمده که این اتفاق بسیار نیکو و بزرگی است. اگرچه برگزاری چنین جشنواره‌ای نیازمند پشتوانه و تدارک گسترده‌ای است که قطعاً حمایت‌های دولتی می‌تواند امکانات وسیع تری را نیز به همراه آورد.

    عاطفی در پایان گفت: جشنواره موسیقی امیر جاهد از جمله رویدادهایی است که توسط خانه موزه استاد امیر جاهد و دکتر محمد معین با همکاری خانه موسیقی برگزار می‌شود و این مایه خوشحالی است که چنین رویدادی با این گستردگی و کیفیت توانسته با همکاری بزرگان موسیقی در قالب هیات داوران میزبان مخاطبان موسیقی ایرانی باشد.

    دومین جشنواره موسیقی امیر جاهد که با همکاری اداره کل فرهنگی شهرداری تهران، شهرداری منطقه ۱۴، خانه موزه دکتر معین و استاد امیر جاهد، خانه موسیقی ایران و موسسه نوای شیدایی برگزار می‌شود، با اعلام فراخوان در آذرماه سال ۹۷ آغاز به کار کرد. این در حالی است که هنرمندان راه یافته به بخش نهایی طی روزهای ۲۷ و ۲۸ خردادماه و ۳ و ۴ تیرماه سال جاری در سه بخش تکنوازی، دونوازی و گروه نوازی در تالار ایوان شمس به رقابت خواهند پرداخت. مراسم اختتامیه و اعلام برگزیدگان این جشنواره هم روز پنجشنبه ۶ تیرماه در سالن ایوان شمس برگزار می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=271289
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *