×
×

اجرای گروه «رستاک» در بزرگترین خانه خشتی جهان

  • کد نوشته: 255817
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۷ام اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۰
  • کنسرت گروه موسیقی «رستاک» روز شنبه، چهاردهم اردیبهشت‌ماه طی دو سانس در بزرگترین خانه خشتی جهان (خانه حاج آقا علی در شهرستان رفسنجان) واقع در قاسم‌آباد رفسنجان برگزار شد.

    اجرای گروه «رستاک» در بزرگترین خانه خشتی جهان
  • اجرای گروه «رستاک» در بزرگترین خانه خشتی جهانکنسرت گروه موسیقی «رستاک» روز شنبه، چهاردهم اردیبهشت‌ماه طی دو سانس در بزرگترین خانه خشتی جهان (خانه حاج آقا علی در شهرستان رفسنجان) واقع در قاسم‌آباد رفسنجان برگزار شد.

    به گزارش ایلنا،‌ گروه موسیقی «رستاک» در ادامه فعالیت‌های ۲۰ ساله خود در راستای اعتلای فرهنگ و هنر بومی و ملی، بویژه غنا بخشیدن و بازیابی موسیقی نواحی این خاک و دیار، این بار یکی از زیباترین میراث فرهنگی کشور، یعنی خانه خشتی حاج آقا علی رفسنجان را جهت برگزاری اجراهای خود انتخاب کرد. انتخاب هوشمندانه و دقیق که از یک سو موجب شناساندن بیش از پیش این میراث گرانبها (اما متاسفانه کمتر شناخته شده)، می‌شود و از سوی دیگر با ترکیب نغمات روح‌نواز موسیقی و زیبایی‌های بصری و معماری این خانه سنتی و خشتی مخاطب را همزمان به بزمی روح‌نواز و چشم نواز فرا می‌خواند.

    لازم به ذکر است خانه حاج آقا علی بزرگترین خانه خشتی جهان، چهار فصل بوده و حوض‌خانه و شاه نشین از زیباترین قسمت‌های آن است. این خانه دارای مساحتی حدود ۱۴۰۰۰ متر مربع با ۷۰۰۰ متر زیربنا و ۱۱۰ اتاق است. بارزترین ویژگی این بنا استفاده از معماری قرینگی است که این معماری توجه هر بازدید کننده‌ای را به خود جلب می‌کند .این بنا حدود ۲۸۰ سال قدمت دارد و ساخت آن ۱۴ سال طول کشیده است. زیبایی فوق العاده و ویژگی‌های منحصر به فرد و ظرفیت‌های متنوع و چند وجهی این بنا باعث می‌شود برای شناساندن آن به گردشگران داخلی و خارجی  بیش از پیش کوشا باشیم.

    اقدام گروه موسیقی «رستاک» در انتخاب این بنا برای برگزاری اجراهای خود عملی درخور تحسین است که به نوبه خود سهمی موثر در ترویج میراث فرهنگی و گردشگری کشور محسوب خواهد شد و برداشتن چنین گام‌هایی از ضروریات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور در آینده نزدیک است.

    https://musiceiranian.ir/?p=255817
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *