×
×

حمید متبسم با «خواب‌های رنگی من» بازمی‌گردد

  • کد نوشته: 251222
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۵ام اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۰
  • پروژه «خواب‌های رنگی من» ۱۲ ترانه در ۱۲ دستگاه موسیقی ایرانی است تا از این طریق گوش کودکان با دستگاه‌های موسیقی ایران آشنا شود.

    حمید متبسم با «خواب‌های رنگی من» بازمی‌گردد
  • حمید متبسم

    حمید متبسم

    پروژه «خواب‌های رنگی من» ۱۲ ترانه در ۱۲ دستگاه موسیقی ایرانی است تا از این طریق گوش کودکان با دستگاه‌های موسیقی ایران آشنا شود.

    حمید متبسم آهنگساز و نوازنده در تشریح آخرین فعالیت‌های خود توضیح داد: مدتی است برای ضبط یک اثر با همراهی دوستان از اروپا به تهران آمده‌ام. این روزها مشغول تمرین هستیم تا در نهایت ضبط آن‌ را از هفته آتی و ابتدای اردیبهشت ماه آغاز کنیم.

    او ادامه داد: این کار در حوزه و ژانر موسیقی کودک است و عنوان آن “خواب‌های رنگی من” است که برای من تجربه جدیدی محسوب می‌شود. زمستان سال گذشته به من پیشنهاد شد ترانه‌هایی در مایه سازهای ایرانی برای کودکان بسازم. از آنجا که تا به امروز این تجربه را نداشتم برایم انجام آن اهمیت داشت و به این شکل ایده خلق این پروژه در ذهنم شکل گرفت.

    متبسم اضافه کرد: پیش‌تر تجربه آموزش موسیقی در شهر مشهد را داشتم و در تمام این سال‌ها به کودک و نوجوانان زیادی آموزش موسیقی دادم. این را هم بگویم من چالش در موسیقی را دوست دارم و این کار را با کمال میل پذیرفتم.

    او تاکید کرد: “خواب‌های رنگی من” ۱۲ ترانه در ۱۲ مایه‌ و دستگاه موسیقی ایرانی است تا از این طریق گوش کودکان با دستگاه‌های موسیقی ایران آشنا شود. از طرفی خودم را تشویق کرد تا در این زمینه جلوتر بروم و به چیزهای جدیدی دست پیدا کنم. نتیجه این شده که هرکدام از این ترانه‌ها در یک دستگاه مثل شور، سه‌گاه، دشتی، اصفهان و … نوشته شده است و کودک ضمن لذت بردن از موسیقی آن‌را در ذهن خود به ثبت می‌رساند.

    این آهنگساز همچنین گفت: در بخش ملودی کار سازها به ترتیب معرفی شده و ملودی‌ها طوری شکل گرفته‌اند که به چپ و راست نمی روند تا کودکان بتوانند به راحتی با این سازها که شامل کمانچه سازهای کوبه‌ای و تار و نی، سنتور، بربط، بم‌تار و… می شود به راحتی ارتباط برقرار کند.

    این نوازنده در پایان گفت: هنرمندان زیادی مانند فاطمه معتمدآریا به‌عنوان قصه‌گو، محمد بحرانی نقش‌آفرین و خواننده، مهناز خطیبی دکلمه، اردشیر کامکار مایستر نوازندگان، پژمان حدادی نوازنده سازهای کوبه‌ای، سپیده نیک‌رو شاعر، آرد انزابی‌پور صدابردار در این کار همکاری داشته‌اند.

    آلبوم «خواب‌های رنگی من» به تهیه کنندگی هیوا محمودی مدیر موسسه  Motifex منتشر و پخش خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=251222
       
    برچسب ها حمید متبسم

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *