×
×

نوای موسیقی سنتی ایرانی در ژاپن طنین‌انداز شد

  • کد نوشته: 241260
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۴ام فروردین ۱۳۹۸
  • ۰
  • کنسرت موسیقی سنتی ایرانی به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن، در سالن کنسرت شهرداری میناتاکو توکیو برگزار شد.

    نوای موسیقی سنتی ایرانی در ژاپن طنین‌انداز شد
  • کنسرت موسیقی سنتی ایرانی به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن، در سالن کنسرت شهرداری میناتاکو توکیو برگزار شد.

    کنسرت موسیقی سنتی ایرانی توسط گروه سنتی تنبورنوازان بیستون کرمانشاه روز شنبه به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن، در سالن کنسرت شهرداری میناتاکو توکیو برگزار شد.

    این برنامه با همکاری سفارت ایران در این کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، موزه ملی توکیو، دانشگاه یوکوهاما، رادیو و تلویزیون ملی ژاپن(NHK) و شهرداری میناتاکو برگزار شد.

    دیوسالار (رایزن فرهنگی سفارت ایران در ژاپن) در ابتدای این برنامه ضمن تقدیر و تشکر از همکاری شهرداری میناتاکو به همزمانی اجرای این برنامه با نودمین سال آغاز روابط رسمی دو کشور بزرگ ایران و ژاپن اشاره کرد و افزود: ایران و ژاپن بیش از ۱۴۰۰ سال روابط تاریخی و فرهنگی را تجربه می‌کنند.

    او افزود: بسیار خرسندم همزمان با نودمین سال آغاز روابط رسمی دو کشور، شاهد اجرای برنامه موسیقی سنتی ایرانی در سرزمین آفتاب تابان هستیم و امیدواریم شاهد رشد و توسعه روزافزون روابط دو کشور به ویژه در زمینه‌های فرهنگی باشیم.

    دیوسالار با اشاره به حضور گروه موسیقی سنتی تنبورنوازان بیستون کرمانشاه شامل هنرمندان برجسته و شایسته کشورمان در ژاپن و اجرای برنامه‌های متنوع اظهار امیدواری کرد که این گونه برنامه‌ها بتواند زمینه شناخت بیشتری را میان دو ملت بزرگ فراهم نماید.

    در این برنامه که با همکاری بخش بین‌الملل شهرداری میناتاکو از مهمترین مناطق شهرداری برگزار شد، جمعی از مخاطبان ژاپنی حضور داشتند و گروه موسیقی سنتی بیستون در دو قسمت جداگانه به اجرای برنامه پرداخت که مورد استقبال قرار گرفت.

    در این برنامه مُهر ویژه نوروز به همراه کارت‌های تصویری در معرفی ایران، بروشورهای تبلیغاتی، راهنمای سفر به ایران و نشریه تخصصی ایران به زبان ژاپنی در اختیار مخاطبان و مهمانان قرار گرفت.

    این گروه همچنین در ادامه سفر خود به ژاپن با حضور در استودیو پارک «ان اچ کی»، ضمن مصاحبه در خصوص اهداف سفر و حضور در ژاپن، به اجرای برنامه موسیقی سنتی پرداخت تا در قالب ویژه برنامه این رسانه پخش شد.

    در زمان ضبط برنامه نیز با حضور تعداد قابل توجهی از علاقه مندان ژاپنی بر جذابیت این برنامه افزوده شد.

    استودیو پارک رادیو و تلویزیون ملی ژاپن مجموعه‌ای است که با تعبیه استودیوهای شیشه‌ای امکان حضور مخاطبان و مراجعه کنندگان به مجموعه را فراهم می‌نماید.

    همچنین همزمان با میلاد حضرت علی (ع)، این گروه موسیقی در مراسم جشن نوروز که با حضور مرتضی رحمانی موحد سفیر ایران در توکیو، جمعی از سفرا، دیپلمات ها، مقامات ژاپنی و برخی از ایرانیان مقیم در سالن فردوسی سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو برگزار شد به اجرای موسیقی پرداخت.

    در ادامه این مراسم فیلم مختصری در خصوص آئین نوروزی که به معرفی سال نو و بزرگداشت آن توسط کشورهای ایران و آسیای میانه پرداخته بود، پخش شد که مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت.

    گروه موسیقی سنتی تنبور نوازان بیستون کرمانشاه شامل بهزاد مرادی، جمشید عزیز خانی، عبدالعارف روستائی و علیرضا صنعتی است.

    این گروه به منظور اجرای برنامه‌های متنوع از جمله ویژه برنامه نوروز برای ایرانیان و دانشجویان ایرانی در موزه ملی ژاپن، برپایی برنامه موسیقی و کارگاه آموزشی در دانشگاه یوکوهاما، اجرای کنسرت موسیقی ویژه سفرای مقیم و شخصیت‌های فرهنگی ژاپنی در محل سفارت کشورمان در ژاپن، برگزاری موسیقی سنتی در شهرداری میناتاکو و ضبط برنامه در رادیو و تلویزیون ملی ژاپن(NHK) از سوی اداره کل همکاری های فرهنگی و ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ژاپن سفر کرده است.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=241260
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *