×
×

پیانیست زن ارمنی در نخستین روز جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفت

  • کد نوشته: 230346
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۵ام بهمن ۱۳۹۷
  • ۰
  • یک نوازنده زن ارمنی شامگاه چهارشنبه توانست مهارت خود را در نواختن پیانو باری دیگر در جشنواره فجر به نمایش بگذارد.

    پیانیست زن ارمنی در نخستین روز جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفت
  • یک نوازنده زن ارمنی شامگاه چهارشنبه توانست مهارت خود را در نواختن پیانو باری دیگر در جشنواره فجر به نمایش بگذارد.

    اجرای تک‌نوازی پیانو توسط آرپینه ایسرائیلیان امروز در ساعت ۱۸/۳۵ دقیقه تنها با پنج دقیقه تأخیر شروع شد.

    او در بخش اول کنسرت قطعاتی از فردریک شوپن و کلود دبوسی را نواخت. این نوازنده زن که قبلاً سابقه اجرا در جشنواره موسیقی فجر را داشته است، امسال نیز با حضور در جشنواره به خوبی ظاهر شد و توانست از پس این کار برآید.

    گاهی اوقات در تکنوازی سازها پیانیست قطعه را حفظ است و بدون استفاده از پارتیتور قطعات را می‌نوازد یا این که برای یک نفر به همراه پیانیست در صحنه حضور پیدا می‌کند و پس از اتمام هر قطعه صفحه نت را عوض می‌کند. البته گاهی اوقات نیز در تک‌نوازی‌ها نوازنده با این که نت را حفظ است، از پارتیتور برای اطمینان استفاده می‌کند که در این اجرا ما شاهد این امر بودیم. البته گاهی اوقات این امر می‌تواند باعث سختی کار نوازنده شود که گویا این امر در این اجرا خیلی صدق نمی‌کرد.

    یکی از نکاتی که بارها در اجراهای مختلف دیده شده، مناسب نبودن سیستم آکوستیک سالن بود. این اجرا در طبقه سوم سالن رودکی اجرا شد و در حین کنسرت صدای ارکستر سمفونیک به گوش می‌رسید که باعث حواس پرتی مخاطبان می‌شد. همچنین یکی دیگر از نکات این اجرا صدای ویبره تلفن‌های همراه تماشاچیان بود که گه گاه به گوش می‌خورد و باعث آزار دیگران می‌شد.

    در بین مخاطبین این اجرا خانواده نوازنده و یا شاگردان او وجود داشتند.

    در بخش دوم اجرا قطعاتی از پییِر بولز، مارتون ایسرائیلیان و کلود دبوسی اجرا شد.

    هنرمند در این بخش نیز هنر خود را به خوبی به نمایش گذاشت و توانست رضایت هنرمندان را کسب کند.

    تعدادی از تماشاچیان بیان کردند که اجرا خوب و موفق بود و نوازنده توانست به خوبی از پس آن برآید.

    آرپینه اسرائیلیان در سال ۱۹۷۱ در شهر ایروان در خانواده‌ای موسیقیدان متولد و به دلیل وافرش به موسیقی در سال ۱۹۷۷ در رشته نوازنگی پیانو در مدرسه موسیقی چایکوفسکی آغاز به تحصیل کرد. او پس از ۱۲ سال تحصیل در سال ۱۹۸۹ دوره ابتدایی و متوسطه را در آن مرکز هنری پایان رساند و در همان سال در آزمون ورودی کنسرواتوار کمیتاس پذیرفته شد و تحصیلات عالی خود را در رشته نوازندگی پیانو در سطح تخصصی ادامه داد.

    وی در سال ۱۹۹۴ به عنوان دانشجوی ممتاز موفق به اخذ فوق لیسانس از آن مرکز آموزشی شد و در همانجا به عنوان مدرس مشغول به کار شد. در کنار فعالیت آموزشی، وی از سال ۱۹۹۶ نوازندگی حرفه‌ای را در ارکستر سازهای زهی ایروان آغاز کرد و از سال ۲۰۰۰ همزمان در گروه تکنوازان موسیقی معاصر به رهبری زاون وارتانیان به اجرای آثار موسیقی مدرن پرداخته است.

    https://musiceiranian.ir/?p=230346
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *