×
×

صادق آهنگران: موسیقی ۶۰ با من و شهرام ناظری و گلریز شکل گرفت

  • کد نوشته: 227208
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۳ام بهمن ۱۳۹۷
  • ۰
  • صادق آهنگران، مداح و نوحه‌خوان سرشناسِ سال‌های جنگ، تاکید کرد اتفاقات موسیقی ایران در دهه ۶۰ باید به طور دقیق موشکافی شود.

    صادق آهنگران: موسیقی ۶۰ با من و شهرام ناظری و گلریز شکل گرفت
  • صادق آهنگران، مداح و نوحه‌خوان سرشناسِ سال‌های جنگ، تاکید کرد اتفاقات موسیقی ایران در دهه ۶۰ باید به طور دقیق موشکافی شود.

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صادق آهنگران پس از تماشای مستند « قطار مسیر۶۰» ساخته کتایون جهانگیری، این مستند را اثری مو شکافانه خواند که به خوبی شرایط موسیقی در دهه شصت را نشان می‌دهد.

    صادق آهنگران، مداح و شاعر مهم سال‌های جنگ پس از تماشای مستند در حال اکران «قطار مسیر ۶۰» با اشاره به نظرات جامعه نسبت به موسیقی آیینی گفت: «تا پیش از این جامعه فکر نمی‌کرد حماسه‌خوانی و خوانندگی بدون استفاده از ابزار و سازهای موسیقی هم جزئی از این هنر است و می‌توان این سبک را کنار آثار عزیزانی مانند آقای گلریز و شهرام ناظری قرار داد یا حتی به طور کلی این سبک را به عنوان بخشی از هنر موسیقی به حساب آورد.»

    این مداح و شاعر در ادامه صحبت‌هایش بیان کرد: «این فیلم نشان داد که بخشی از هنر موسیقی در نوحه‌خوانی‌ها و مداحی‌های بدون آلات موسیقی گنجانده شده است. به تصویر کشیدن این نکته مهم، کار بزرگی است که زحمت آن توسط خانم کتایون جهانگیری و عزیزانی که در طول این مستند این حقیقت را تایید کردند، کشیده شده است.»

    آهنگران در پایان صحبت‌هایش ضمن دعوت از مردم به دیدن این مستند افزود: «به نظرم باید بیشتر از این‌ها در مورد موسیقی در دهه شصت و سال‌های جنگ صحبت کرد تا از اتفاقات آن دوره موشکافی شود. به علاقه‌مندان موسیقی توصیه می‌کنم که دیدن این فیلم را از دست ندهند.»

    مستند « قطار مسیر۶۰» به کارگردانی کتایون جهانگیری در گروه سینمایی هنر و تجربه در حال اکران است.

    «قطار مسیر ۶۰» مستندی درباره موسیقی ایران در دهه اول انقلاب است. به بیان کارگردان، این اثر دریچه‌ای باز و بی‌طرفانه است به وقایع حوزه موسیقی ایران در دهه اول انقلاب از دو ‏زاویه دولت و مردم؛ تقابلها، تضادها و همراهی‌ها تا رسیدن به فضای باز و ظهور دوباره موسیقی ‏پاپ.‏

    https://musiceiranian.ir/?p=227208
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *