×
×

آلبوم خورشید از گروه پیلدم منتشر شد

  • کد نوشته: 219536
  • حمیده موسوی
  • شنبه, ۲۲ام دی ۱۳۹۷
  • ۰
  • در نواختن قطعات آلبوم خورشید، از ساز ایداکی استفاده شده که فضای غالبِ کار را با محوریت آن می شنویم؛ اما در کنار آن سازهای دیگری چون گیتار بیس، گیتار الکتریک و سازهای کوبه ای نیز نواخته شده است. ژوبین عسکریه از اولین نوازندگان دیجیریدو یا با گویش بومی ایداکی در ایران است.

    آلبوم خورشید از گروه پیلدم منتشر شد
  • آلبوم خورشید از گروه پیلدم منتشر شد

    آلبوم خورشید از گروه پیلدم منتشر شد

    آلبوم خورشید اثری از گروه پیلدم، توسط مؤسسه فرهنگی و هنری طنین صوت، منتشر و راهی بازار موسیقی کشور شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، آلبوم خورشید تازه ترین اثر از گروه موسیقی پیلدم است که در سبک نیو ایج و در قالب ۸ قطعه به عناوین «خورشید»، «کهکشان»، «خالی ذهن»، «آسمان»، «شب جنگل»، «تندر»، «باران» و «درخت» به اجرا در آمده است.

    در نواختن قطعات این آلبوم از ساز ایداکی استفاده شده که فضای غالبِ کار را با محوریت آن می شنویم؛ اما در کنار آن سازهای دیگری چون گیتار بیس، گیتار الکتریک و سازهای کوبه ای نیز نواخته شده است. ژوبین عسکریه از اولین نوازندگان دیجیریدو یا با گویش بومی ایداکی در ایران است. این ساز ویژه به بومیان استرالیا تعلق دارد و امروز در جهان محبوبیت نسبتا خوبی پیدا کرده است. در بخش هایی از قطعات آواهایی هم به فضاسازیِ اثر کمک می‌کند. شادرخ گلچین معانی، میثم امینی، ریما حسن زاده و علیرضا شمس اعضای دیگر پیلدم را تشکیل می‌دهند که همراه با ژوبین عسکریه به هنرنمایی پرداخته اند.

    شایان ذکر است که آلبوم بی کلامِ خورشید از گروه موسیقی پیلدم، توسط مؤسسه طنین صوت راهی بازار شد و علاقمندان می توانند نسخه فیزیکی و اورجینال اثر را از مراکز معتبر فروش در بازار موسیقی تهیه نمایند.

    https://musiceiranian.ir/?p=219536
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *