×
×

سرپرست گروه موسیقی شهناز:

  • کد نوشته: 2067
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۳ام تیر ۱۳۸۹
  • ۵ دیدگاه
  • مجید درخشانی سرپرست گروه موسیقی شهناز از اجرای قطعاتی با جدیدترین ساز ابداعی محمدرضا شجریان با عنوان”شهبانگ” در کنسرت مهرماه خبر داد. سرپرست گروه موسیقی شهناز با اعلام این خبر به تغییرات ایجاد شده در گروه اشاره کرد و به خبرنگار مهر گفت : دو نوازنده به اعضای گروه موسیقی شهناز اضافه شده است و از این […]

  • مجید درخشانی سرپرست گروه موسیقی شهناز از اجرای قطعاتی با جدیدترین ساز ابداعی محمدرضا شجریان با عنوان”شهبانگ” در کنسرت مهرماه خبر داد.

    سرپرست گروه موسیقی شهناز با اعلام این خبر به تغییرات ایجاد شده در گروه اشاره کرد و به خبرنگار مهر گفت : دو نوازنده به اعضای گروه موسیقی شهناز اضافه شده است و از این پس این گروه موسیقی با ۱۷ نوازنده به روی صحنه خواهد آمد.

    مجید درخشانی در پاسخ به چرایی افزایش نوازندگان این گروه موسیقی گفت : بالا بردن حجم صدای ارکستر و درنهایت صدادهی مناسب گروه موسیقی شهناز ما را برآن داشت تا تعداد نوازنده های ارکستر را افزایش دهیم به همین دلیل نوازنده هایی برای نواختن سازهای ابداعی استاد شجریان انتخاب کردیم البته ناگفته نماند که بالا بودن حجم ارکستر کار صدابرداری را دچار مشکل می کند.

    وی در ادامه افزود : در گذشته رامین صفایی هم “سنتور” و هم “بم ساز” را می نواخت اما در حال حاضر جمشید صفرزاده  به عنوان نوازنده “بم ساز” در گروه حضور دارد و داریوش آذر، شهبانگ را می نوازد.

    این آهنگساز در پایان افزود : برگزاری این کنسرت در مهرماه سال جاری در تهران پیش بینی شده و برای این اجرا رپرتواری از قطعات جدید موسیقی ایرانی در دستگاه سه گاه و آواز اصفهان در نظر گرفته شده است .

    https://musiceiranian.ir/?p=2067
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *