×
×

در پایان محرم و صفر

  • کد نوشته: 197209
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۲ام مهر ۱۳۹۷
  • ۰
  • ستاره احمدی (نوازنده تار) از انتشار آلبوم «افسانه گل یخ» در پایان محرم و صفر خبر داد.

    در پایان محرم و صفر
  • ستاره احمدی (نوازنده تار) از انتشار آلبوم «افسانه گل یخ» در پایان محرم و صفر خبر داد.

    به گزارش خبرنگار ایلنا، ستاره احمدی (نوازنده سه‌تار) این روزها در انتظار پایان ماه‌های محرم و صفر است تا آلبوم «افسانه گل یخ» را روانه بازار کند.

    این دانش‌آموخته مقطع کارشناسی دانشگاه هنر تهران در عرصه نوازندگی موسیقی ایرانی با اشاره به جزئیات «افسانه گل یخ» گفت: دو قطعه آلبوم از ساخته‌های خودم است و دو قطعه دیگر از ساخته‌های استادم، آیدین علیانسب. بین این‌ها نیز، قطعاتی آوازی وجود دارد که با احتساب آن‌ها، آلبوم شامل هفت قطعه است و از دستگاه شور شروع، وارد نوا می‌شود و دوباره به شور برمی‌گردد.

    احمدی که از سال ۱۳۸۸ شاگرد آیدین علیانسب است، افزود: اولین تِرَکِ آلبوم، آوازیِ شور است. بعد وارد قطعه‌ای می‌شود به نام «افسانه گل یخ» که نام آلبوم نیز از همین قطعه گرفته شده و ساخته خودم است. مجددا آوازی هست و بعد وارد یک چهار مضراب می‌شود که ساخته آقای علیانسب است و از انتهای آن چهارمضراب، وارد دستگاه نوا می‌شویم و مجددا آوازیِ نوا و بعد قطعه‌ای که در نوا ساخته شده و در انتها برمی‌گردیم به شور و یک قطعه ضربی که در گوشه گریلی در دستگاه شور است. همه کارهای آلبوم انجام شده است و برای پخش آن منتظر پایان محرم و صفر هستیم.

    او که اولین اجرای مستقل و رسمی‌اش، آذر ۹۶ در عمارت روبرو برگزار شد و در آن به دونوازی سه‌تار و تنبک پرداخت، در مورد محدودیت حضور زنان در عرصه موسیقی سازی و آوازی گفت: این محدودیت‌ها شامل نکات بسیار زیادی می‌شود. به عنوان مثال وقتی که قرار شد عکس روی جلد آلبوم چهره خود من باشد با محدودیت‌های بسیاری مواجه شدیم که اینطور نباشد و آنطور نباشد. چهارچوب‌بندی‌های بسیاری هست برای اینکه یک خانم کنسرت بگذارد یا آلبوم بیرون بدهد. همین که یک خانم در حال فعالیت در عرصه موسیقی است، خودش محل ایراد است و محدودیت‌هایی برایش هست که کار را سخت‌تر می‌کند!

    صدابرداری و میکس این آلبوم توسط حسن عسگری و حمید عسگری انجام شده است و نشر آن برعهده انتشارات کهن بانگ پارس است.

    https://musiceiranian.ir/?p=197209
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *