×
×

در ادامه شهر های بوشهر، تبریز و تهران و با همراهی سیاوش و نیریز کامکار

  • کد نوشته: 183769
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۳۰ام تیر ۱۳۹۷
  • ۰
  • در ادامه شهر های بوشهر، تبریز و تهران، «پشنگ کامکار»‌ برای اولین بار در سنندج، کنسرت برگزار می‌کند. او پنجم مرداد ماه در این شهرستان با همراهی «سیاوش کامکار» و «نیریز کامکار» به اجرای برنامه می‌پردازد. او همچنین کارگاه آموزشی سنتورنوازی نیز در این شهرستان برگزار می‌‌کند. بخش اول برنامه به تک‌نوازی «پشنگ کامکار» اختصاص […]

    در ادامه شهر های بوشهر، تبریز و تهران و با همراهی سیاوش و نیریز کامکار
  • در ادامه شهر های بوشهر، تبریز و تهران، «پشنگ کامکار»‌ برای اولین بار در سنندج، کنسرت برگزار می‌کند. او پنجم مرداد ماه در این شهرستان با همراهی «سیاوش کامکار» و «نیریز کامکار» به اجرای برنامه می‌پردازد. او همچنین کارگاه آموزشی سنتورنوازی نیز در این شهرستان برگزار می‌‌کند.

    بخش اول برنامه به تک‌نوازی «پشنگ کامکار» اختصاص دارد و در بخش پایانی این اجرا نیز سیاوش کامکار و نیریز کامکار با نواختن سنتور و تار، پدر را در اجرای این کنسرت همراهی خواهند کرد.

    پشنگ کامکار نوازنده‌ چیره‌دست سنتور و از بنیان‌گذاران گروه شیداست که سال‌ها پیش «بارانه» را در دستگاه ماهور و بیات اصفهان اجرا کرد. در این کنسرت هم قطعاتی براساس موسیقی ردیف ایرانی اجرا می‌کند و هم قطعاتی که نشات گرفته از موسیقی فولکلور کردی است.

    پشنگ کامکار یکی از بنیانگذاران گروه شیدا است و اولین تکنوازی خود را با این گروه به همراه محمدرضا شجریان و محمدرضا لطفی با نام «به یاد عارف» ارائه کرد وبه دنبال آن کارهای دیگری مثل چاوش ۶ و همچنین سه‌گاه جشن طوس را باهمین گروه اجرا کرد. بعد از تعطیلی گروه شیدا، پشنگ کامکار سرپرستی گروه را به عهده گرفت و ۲ آلبوم با خوانندگی صدیق تعریف به اسم فراق و گلگشت روانه بازار کرد. این هنرمند آهنگسازی و همنوازی در آثار متعددی در موسیقی ایرانی را با همراهی با گروه‌هایی ازجمله گروه شیدا، دستان و کامکار‌ها در کارنامه‌ خود دارد.

    https://musiceiranian.ir/?p=183769
       
    برچسب ها پشنگ کامکار

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *