×
×

توسط موسسه فرهنگی‌هنری راوی آذرکیمیا

  • کد نوشته: 1808
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۸ام خرداد ۱۳۸۹
  • ۰
  • آلبوم موسیقی «به طرف شرق» اثر تازه علی‌رضا مشایخی آهنگ‌ساز مدرن موسیقی ایرانی توسط موسسه فرهنگی‌هنری راوی آذرکیمیا وارد بازار موسیقی شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران، در این اثر چهار قطعه «به طرف شرق»، «سوناتا الکترونیکا»، «بداهه ۲۰۰۷» و «ماهور شماره ۳» در فضای موسیقی الکترونیک با همراهی ویلن‌سل صنم قراچه‌داغی نواخته می‌شوند. […]

  • http://www.musicassociation.ir/Data/news/9cc1ce18-72bd-49df-bfc4-526a66ac06ea.jpgآلبوم موسیقی «به طرف شرق» اثر تازه علی‌رضا مشایخی آهنگ‌ساز مدرن موسیقی ایرانی توسط موسسه فرهنگی‌هنری راوی آذرکیمیا وارد بازار موسیقی شد.
    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران، در این اثر چهار قطعه «به طرف شرق»، «سوناتا الکترونیکا»، «بداهه ۲۰۰۷» و «ماهور شماره ۳» در فضای موسیقی الکترونیک با همراهی ویلن‌سل صنم قراچه‌داغی نواخته می‌شوند.
    درباره هر قطعه این آلبوم توضیحات مفیدی نوشته شده و بسته‌بندی آن نیز به گونه‌ای قابل‌توجه و برای نخستین بار در ایران طراحی شده است.
    «به طریق شرق»: تقریبا از ۱۹۶۷ مشایخی به طراحی قطعه‌ای به شیوه «خاطرات» علاقه‌مند شد و در سال ۲۰۰۷ تصمیم گرفت آن را به پایان برساند. در اجرای این قطعه صدها نوازنده مستقیم و غیرمستقیم نقش داشته‌اند و ترکیبات کامپیوتری و در نهایت تلفیق‌های الکترونیکی قطعه را شکل داده‌اند…
    «سوناتا الکترونیکا»: این قطعه نیز مانند قطعه بداهه ۲۰۰۷ نوعی نگاه دوباره به یک اثر قدیمی است. در این‌جا سونات شماره ۲ برای ویلن‌سل (اپوس ۴۴ شماره ۲) مصالح اصلی ساختمانی قطعه را عرضه می‌کند که مورد تغییرات کامپیوتری قرار می‌گیرد. سوناتا الکترونیکا توسط صنم قراچه‌داغی اجرا شده است.
    «بداهه ۲۰۰۷»: گاهی مشایخی تز «نگاهی به گذشته» را در ارتباط با آثار خود اعمال می‌کند، به این ترتیب که دوباره با نگاهی تازه یا استفاده از امکانات جدیدتر تنظیم‌های تازه از آثار قدیمی به وجود می‌آورد.
    «ماهور شماره ۳»: این قطعه، گفت‌وگویی است بین یک یا چند ساز و نوار کامپیوتر. ماهور شماره ۲ را می‌توان با تعداد دل‌خواه نوازنده به اجرا درآورد. در اجرای حاضر یک نوازنده فلوت عهده‌دار اجرا است. ماهور شماره ۳ جزو اولین آثار کامپیوتری است که آهنگ‌ساز به نوعی تکامل در اتوماسیون دست یافته است مانند اکثر قطعاتی که در دهه هفتاد از مشایخی در آمریکا منتشر شد.
    «به طرف شرق» هم‌اکنون در فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی‌هنری در دسترس علاقه‌مندان است.

    https://musiceiranian.ir/?p=1808
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *