×
×

کنسرت گروه «خنیا»

  • کد نوشته: 18044
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۹ام فروردین ۱۳۹۱
  • ۰
  • کنسرت گروه خنیا در کشور فرانسه برگزار می شود.

  • بهرنگ بقایی نوازنده و آهنگساز در گفت و گو با سینما پرس، گفت: در حال حاضر برای کنسرت گروه خنیا که قرار است در یکی از شهرهای فرانسه برگزار شود آماده می شویم و ۲۸ اردیبهشت ماه نیز عازم این کشور می شویم.

    وی افزود: این اجرا در یک ورک شاپ و با شرکت کننده های مختلف فستیوال برگزار می شود. بقایی بیان کرد: این کنسرت اجرای تمام اعضای گروه خنیا نیست و گروه به طور کامل در آن حضور ندارد. بیشتر فعالیت ما در آنجا به صورت ورک شاپ است که برای آشنا کردن مخاطب با موسیقی برگزار می شود.

    وی ادامه داد: اگر در شهری مثل پاریس اجرا داشتیم گوش مخاطب با موسیقی شرقی آشنا بود ولی در این شهر فرانسه اینطور نیست، از اینرو احتمالا فقط من و خانم پری ملکی در این فستیوال شرکت می کنیم. من با نوازندگی تار و پری ملکی با آواز در این اجرا حضور داریم.

    این نوازنده تصریح کرد: فستیوال برنامه های متعددی برای این ورک شاپ در نظر گرفته است از اینرو ما با یک زمان کوتاهی روبه رو هستیم.

    ما تصمیم گرفتیم دو ردیف کار داشته باشیم؛ یکی تصنیف های قدیمی و سنتی که مشخصا نشان دهنده موسیقی سنتی ایرانی است و یکسری گوشه های قدیمی موسیقی آوازی که آن ها را معرفی می کنیم و دیگری موسیقی تلفیقی است که پورسعید و من ساخته ایم، برای اجراهای طولانی تر نیز از هر دو بخش استفاده می کنیم که براساس نیاز مخاطب این موسیقی ها را می شناسانیم.

    وی در پایان خاطر نشان کرد: یک قسمت هم داریم که موسیقی تالیف می شود و ما براساس زمانی که داریم برای اجرای بهتر برنامه ریزی می کنیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=18044
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *