×
×

به آهنگسازی محمدجلیل عندلیبی و خوانندگی احمد کامیار

  • کد نوشته: 179599
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۸ام اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰
  • قطعه تصویری «خاک عزیز» به آهنگسازی محمدجلیل عندلیبی و خوانندگی احمد کامیار در قالب یک نماهنگ ملی میهنی و با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

    به آهنگسازی محمدجلیل عندلیبی و خوانندگی احمد کامیار
  • قطعه تصویری «خاک عزیز» به آهنگسازی محمدجلیل عندلیبی و خوانندگی احمد کامیار در قالب یک نماهنگ ملی میهنی و با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، «خاک عزیز» قطعه ای در دستگاه همایون با آهنگسازی محمدجلیل عندلیبی و آواز احمد کامیار است. این اثر گروه نوازی متشکل از همنشینی ۶ ساز متعارف موسیقی اصیل ایرانی است.

    کارگردانی قطعه تصویری «خاک عزیز» را مسعود مفرد بر عهده داشته است. ضمن اینکه محمد جلیل عندلیبی، سالار عندلیبی، آراس رجبی و محمد گل عنبر به عنوان نوازندگان گروه موسیقی مولانا در این قطعه حضور داشته اند.

    در توضیح این قطعه آمده است: محمد جلیل عندلیبی وفادار به فرم کلاسیک تصنیف سازی در موسیقی ایرانی این بار فضای دستگاه همایون را برای خلق اثری ملی میهنی برگزیده و برخلاف آثاری که در سال های اخیر با این عنوان معروف شده اند و غالبا با بهره گیری از ارکسترهای شلوغ غربی حماسه هایی نه چندان باورپذیر را اراdه کرده اند، با استفاده از سازبندی موسیقی اصیل ایرانی حماسه را با غم عجین کرده و با نگاهی اجتماعی و واقع گرایانه «خاک عزیز» را تصنیف کرده است.

    آنلاین ببینید:

     

    https://musiceiranian.ir/?p=179599
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *