×
×

علی اکبر قربانی گفت:

  • کد نوشته: 179565
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۸ام اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰
  • یکی از رهبران ارکستر «فرهنگ و هنر» با اشاره به تازه ترین فعالیت های انجام گرفته در این مجموعه از دعوت فرهادفخرالدینی برای حضور در یک کنسرت و همکاری با محمد معتمدی در کنسرت کاشان سخن گفت. علی اکبر قربانی یکی از ۲ رهبر ارکستر «فرهنگ و هنر» در گفتگو با خبرنگار مهر توضیح داد: […]

    علی اکبر قربانی گفت:
  • یکی از رهبران ارکستر «فرهنگ و هنر» با اشاره به تازه ترین فعالیت های انجام گرفته در این مجموعه از دعوت فرهادفخرالدینی برای حضور در یک کنسرت و همکاری با محمد معتمدی در کنسرت کاشان سخن گفت.

    علی اکبر قربانی یکی از ۲ رهبر ارکستر «فرهنگ و هنر» در گفتگو با خبرنگار مهر توضیح داد: یکی از برنامه های مهمی که در مجموعه ارکستر «فرهنگ و هنر» برای تابستان سال ۹۷ در نظر گرفته شده، دعوت از استاد فرهاد فخرالدینی برای رهبری ارکستر یکی از کنسرت های ما است که امیدوارم این امر محقق شود و ارکستر «فرهنگ و هنر» مفتخر به حضور این هنرمند بزرگ موسیقی کشورمان باشد. به هر حال ایشان از جایگاه بسیار بالایی برخوردارند و حضورشان می تواند یکی از درخشان ترین و ارزشمندترین فعالیت های ارکستر به حساب آید.

    وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته کنسرت ارکستر «فرهنگ و هنر» به رهبری استاد فرهاد فخرالدینی تابستان امسال با اجرای یک رپرتوار متفاوت میزبان علاقه مندان موسیقی ایرانی خواهد بود. این در حالی است که ما تمام تلاش مان را انجام خواهیم داد که یک کنسرت استاندارد پیش روی مخاطبان قرار گیرد.

    این آهنگساز و مدرس دانشگاه به کنسرت محمد معتمدی در شهر کاشان اشاره کرد و گفت: این کنسرت روزهای جمعه ۲۱ و شنبه ۲۲ اردیبهشت در خانه طباطبایی های شهر کاشان با همراهی ارکستر سمفونیک «فرهنگ و هنر» به رهبری شهرام توکلی و بنده روی صحنه خواهد رفت و ما از این موضوع بسیار خوشحالیم که مجموعه ما در قالب یک ارکستر دانشجویی و علمی توانسته به شکلی عمل کند که خوانندگان حرفه ای و خوش ذوقی چون محمد معتمدی گروه نوازندگان را از ترکیب ارکستر «فرهنگ و هنر» انتخاب کند.

    قربانی عنوان کرد: ترکیب اعضای ارکستر فرهنگ و هنر که در این کنسرت نیما زاهدی را به عنوان کنسرت مایستر کنار خود خواهد داشت بیشتر دانشجویان دانشگاه های موسیقی هستند که در قالب یک کنسرت با کلام تصمیم دارند به بهترین شکل ممکن برنامه با کیفیتی را اجرا کنند. این در حالی است که در کنار قطعات با کلام که عمدتا متمرکز بر آثار چند ساله اخیر آقای معتمدی است، ارکستر قطعات بی کلامی را با تنظیم بنده و شهرام توکلی اجرا خواهد کرد.

    این هنرمند در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: گذشته از ماجرای دستمزد که برای هر نوازنده ای باید مهم باشد، ما به یک نکته بسیار مهم تر در ارکستر «فرهنگ و هنر» تمرکز داریم و آن حفظ روحیه همدلی است. خوشبختانه ما در این مدت با تاکید فراوان روی این موضوع توانسته ایم هنرمندان بسیار خوبی را جذب ارکستر کنم و شاید این اتفاق یکی از نقاط قوت و رمز موفقیت ماست که باعث شده هنرمندان مطرحی چون رامیز قلی اف و محمد معتمدی به مجموعه ارکستر «فرهنگ و هنر» به عنوان یک گروه قابل اتکا و بی حاشیه تمرکز کنند. به هرحال من همیشه عقیده دارم ارکستری که در آن همدلی وجود داشته باشد قطعا صدایی متفاوت از ارکسترهای دیگر از آن به گوش شنونده می رسد.

    https://musiceiranian.ir/?p=179565
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *