×
×

در مراسم بزرگداشت استاد جلیل شهناز عنوان شد

  • کد نوشته: 17199
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۶ام بهمن ۱۳۹۰
  • ۴ دیدگاه
  • هوشنگ ظریف در مراسم بزرگداشت استاد جلیل شهناز که روز گذشته برگزار شد گفت: من عاشق ساز استاد جلیل شهناز هستم و خودم را مدیون او می دانم

  • هوشنگ ظریف در مراسم بزرگداشت استاد جلیل شهناز که روز گذشته برگزار شد گفت: من عاشق ساز استاد جلیل شهناز هستم و خودم را مدیون او می دانم چرا که همواره از مضراب، انگشتان و آثار ایشان مطالب بسیاری را فرا گرفته ام.

    این استاد تار نوازی که در موسسه فرهنگی هنری اندیشه سخن می گفت، ادامه داد: من آنقدر به آثار شهناز علاقه داشتم که ۱۵ قطعه از آثار ایشان را از روی نوار نت نویسی کردم و این کار در قالب کتابی منتشر شد. زمانی که این کتاب را برای گرفتن اجازه انتشار نزد استاد شهناز بردند ایشان اجازه این کار را نمی داد اما به محض اینکه گفتند کار نت نویسی این آثار را بنده انجام داده ام ایشان پذیرفت و این موضوع بسیار برای من ارزشمند است.

    هوشنگ ظریف ادامه داد: بداهه نوازی های ایشان بی نظیر است؛ چرا که هم آشنایی و تسلط ویژه ای بر روی ردیف دارد و هم از خلاقیت خاصی در بداهه نوازی بر خوردار است که آثارش را برای همگان شنیدنی و منحصر به فرد می کند. همه اینها باعث می شود تا شهناز بتواند بیشتر از ۲۰ دقیقه یک قطعه را بنوازند و کارش شنیدنی و دلنشین باشد.
    این موسیقیدان افزود: امیدوارم این ماجرایی که تعریف می کنم حمل بر خود ستایی نباشد؛ روزی از استاد شهناز خواستم تا بر روی کتاب نت نویسی آثارشان چیزی به یادگار برایم بنویسند و ایشان نوشتند: سرور گرام استاد مسلم تار جناب آقای هوشنگ ظریف. من این نوشته را دارم و از آنجا که فردی چون استاد جلیل شهناز برایم چنین مطلبی نوشته بسیار ارزشمند است.

    وی همچنین ضمن ذکر خاطره ای تصریح کرد: ما روزی با آقای پایور در استودیو ضبط داشتیم که متوجه حضور استاد جلیل شهناز در پشت شیشه استودیو شدم. به محض دیدن ایشان گفتم من چگونه در حضور استاد شهناز ساز بزنم؟ در همین حین ایشان از پشت شیشه دستی تکان داد و لبخندی زد و گفت بزنید و مرا برای آن اجرا تشویق کرد.

    در ادامه این برنامه نیز بخش هایی از نوازندگی هوشنگ ظریف به همراه تنبک محمد اسماعیلی برای حاضران در این مراسم پخش شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=17199
       
    برچسب ها هوشنگ ظریف

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *