×
×

برگزاری کنسرت این اثر، هفته اول بهمن ماه سال جاری

  • کد نوشته: 171383
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲ام بهمن ۱۳۹۶
  • ۰
  • آلبوم موسیقی «دست در دست» از «ابراهیم باقری»، منتشر می شود. این در حالیست که کنسرت این اثر، هفته اول بهمن ماه سال جاری، در «تالار رودکی» روی صحنه می رود.

    برگزاری کنسرت این اثر، هفته اول بهمن ماه سال جاری
  • آلبوم موسیقی «دست در دست» از «ابراهیم باقری»، منتشر می شود. این در حالیست که کنسرت این اثر، هفته اول بهمن ماه سال جاری، در «تالار رودکی» روی صحنه می رود.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، دو نوازی عود و عود، در قالب آلبومی تحت عنوان «دست در دست» از «ابراهیم باقری»، نوازنده ای که همواره دقت و خلاقیت خاصی در کارهایش مشهود است در حال ضبط و گردآوری است.

    با بررسی و توجه به این اثر میتوان حدس زد آلبومی پر از تکنیک و دیگر اندیشی در راه است. ویژگی های شاخصی همچون استفاده از رجیستر ها و گستره ی صدایی مناسب از پوزیشن های عود، پوشش تکنیکی، حرکت های بالا و پایین روندۀ همگون و متناسب برای دو ساز و بافت و جمله بندی های هارمونیک، این دو نوازی را منحصر به زیبایی و تناسبِ چشمگیری می کند. تفاوت و نوگرایی بشکلی در این همراهی طراحی شده است که بیان، برآیندی از فکر و اندیشه باشد.

    «ندا چراغیان» نوازندۀ توانمند عود که در چند دوره از جشنواره های تکنوازی جوان حائز رتبه ی برگزیده در تکنوازی عود بوده است در این مجال انعطاف و قابلیت های نوازندگی اش را در کنار «ابراهیم باقری» به نمایش می گذارد.

    ناگفته نماند که این دوئتِ عود در ایران، اولین دونوازی رسمی دو عود است که بصورت مستقل منتشر می شود که البته پیش از این در سال ۱۳۹۳ آلبومی بنام «سرمستی» با آهنگسازی و تنظیم «شهرام غلامی»، در قالب یک چهارنوازی با اجرای گروه سه عود و همراهی نوازنده سازهای کوبه ای «بهنام معصومی»، نشر شده بود که دونوازی نبوده است اما آن اثر نیز تاملی جدید در سبک و شیوه عود نوازی در ایران بشمار می رود.

    «دست در دست» نشانه های نو و بی تقلیدی از همنوازی دو عود است و این دستآورد در موسیقی ایرانی، می تواند نمایانگر دیدگاه امروزیِ مؤلف باشد.

    دو نوازی عود «دست در دست»، در مجموعه کنسرتی بعنوان «چند شب دونوازی همساز» به کوشش موسسه فرهنگی هنری نغمه حصار، در پنجمین ترتیب از اجراهایش، با تمرکز بر دونوازی میان دو همساز، برای ساز های تار، کمانچه و عود در «تالار رودکی» به تاریخ ۵ و ۶ بهمن ماه ۱۳۹۶ روی صحنه خواهد رفت. «چند شب دونوازی همساز»، با تمرکز بر موسیقی بی کلام فرصتی برای رو در رو شدن نوازندگان با مخاطبانشان برای نمایش و اجرای موسیقی به مثابه موسیقی ست. علاقه مندان با توجه به پوستر کنسرت «چند شب دونوازی همساز»، می توانند برای تهیه بلیط به وبسایت www.tiwall.com مراجعه کنند.

    + دانلود قطعه دوم از دست در دست (مجموعه دو نوازی عود با اهنگسازی و تنظیم ابراهیم باقری) – (مجوز: ۰۱۵۰۴/ق/۹۶/۱۰ – کتابخانه ملی: ۱۹۷۵۶و)

    آنلاین ببینید:

    طراح لباس: الهام مینایی

    https://musiceiranian.ir/?p=171383
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *