×
×

عکاس: علی چاشنی گیر

  • کد نوشته: 169994
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۸ام دی ۱۳۹۶
  • ۰
  • در ادامه می توانید عکسهای سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» (عکاس: علی چاشنی گیر) از این کنسرت را مشاهده نمایید. «تار و پود» عنوان کنسرت دوم هشتمین شب جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت به آهنگسازی حمید متبسم و خوانندگی وحید تاج بود که پیش از این نیز به عنوان پروژه ای موسیقایی برای مخاطبان اجرا شده بود.

    عکاس: علی چاشنی گیر
  • کنسرت حمید متبسم و وحید تاج

    «تار و پود» عنوان کنسرت دوم هشتمین شب جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت به آهنگسازی حمید متبسم و خوانندگی وحید تاج بود که پیش از این نیز به عنوان پروژه ای موسیقایی برای مخاطبان اجرا شده بود.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» و به نقل از مهر، کنسرت «تار و پود» به گفته خالقانش اقتباسی آزاد و موسیقایی از منظومه عاشقانه خسرو و شیرین اثر نظامی گنجوی است که شرح عشق و دلدادگی و ماجراهای دو شاهزاده کهن مشرق زمین یعنی خسرو پرویز فرزند هرمز چهارم امپراطور ایران و شیرین شاهدخت ارمنستان است. در واقع روایت حمید متبسم شرح وصلی است که به یمن عشق عمیق و پاک دو عاشق میسر می شود. عشقی بی پایان که غایتش یگانگی است و فصلی جز بهار ندارد. روایت متبسم نه از تغییر اشعار و داستان، که از گزینش از منظومه نظامی به دست می آید.

    اگرچه تجربه کنسرت «تار و پود» به دلیل محتوای پرتفاخر و مجلل، اثر را در ردیف آثار ویژه حمید متبسم در مقام آهنگساز و وحید تاج در مقام خواننده قرار می دهد، اما اجرای دوباره چنین پروژه ای در جشنواره موسیقی فجر بعد از انتشار  آلبوم نشان داد که با اندکی تغییر در نوع روایت و خوانش نمایشی می توانیم ترکیب های متفاوتی را از امتزاج موسیقی و نمایش به دست آوریم که رهنمون کننده اهداف ارزشمندی در عرصه موسیقی اصیل ایرانی است.

    حمید متبسم آهنگساز، وحید تاج خواننده، سمیرا گلباز نوازنده تار، بهار مدیری نوازنده قیچک، ارسلان علیزاده نوازنده بربت و بهنام معصومی نوازنده سازهای کوبه ای گروه اجرای کنسرت «تار و پود» را تشکیل می دادند.

    در ادامه می توانید عکسهای سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» (عکاس: علی چاشنی گیر) از این کنسرت را مشاهده نمایید.

    https://musiceiranian.ir/?p=169994
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *