×
×

سالم: دیواری کوتاهتر از موسیقی کودکان پیدا نکرده‌اند

  • کد نوشته: 16638
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۷ام آذر ۱۳۹۰
  • ۰
  • بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر درحالی برگزار ‌می‌شود که گروه‌های کودک به بهانه کمبود بودجه از آن حذف شدند. سودابه سالم این حذف را نوعی رفتار غیرفرهنگی قلمداد و نسبت به نادیده گرفته شدن حقوق کودکان؛ اعتراض کرد.

  • بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر درحالی برگزار ‌می‌شود که گروه‌های کودک به بهانه کمبود بودجه از آن حذف شدند. سودابه سالم این حذف را نوعی رفتار غیرفرهنگی قلمداد و نسبت به نادیده گرفته شدن حقوق کودکان؛ عتراض کرد.

    سودابه سالم (سرپرست ارکستر موسیقی ایران زمین) از حذف کودکان از جشنواره موسیقی فجر گلایه کرد و گفت: انقلاب یک رویداد مهم برای مردم ایران است و گروه‌های کودک با حضور در جشنواره موسیقی کودک این حس نوستاثری را تداوم ‌می‌بخشیدند.

    سالم به خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه مسئولان جشنواره موسیقی فجر در جدیدترین رویداد‏، بخش کودکان را به بهانه کمبود بودجه و نداشتن امکانات حذف کردند؛ بدون آنکه به پیامدهای آن فکر کنند.

    سالم با اشاره به اینکه دیواری کوتاهتر از موسیقی کودکان پیدا نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: بچه‌ها نه قدرت سیاسی و نه قدرت اجتماعی دارند که از حق و حقوق خود دفاع کنند؛ در همین راستا اولین حذفی‌ها در حوزه فرهنگ گروه‌های کودک هستند.

    وی ادامه داد: آیا درست است مسئولان جشنواره موسیقی فجر به بهانه بین‌المللی شدن جشنواره؛ بچه‌های سرزمین خود را حذف کنند و از گروه‌ها و نوازنده‌های درجه سوم کشورهای دیگر دعوت کنند؟

    سالم خاطرنشان کرد: چگونه است که برای حضور همین گروه‌های درجه سوم خارجی امکاناتی پرهزینه‌ای مانند بلیت هواپیما، هتل‌، تشریفات لحاظ ‌می‌شود؟! اما حضور چند گروه کودک به دلیل نداشتن بودجه حذف ‌می‌شود؟

    سرپرست ارکستر موسیقی ایران زمین افزود: همه ‌می‌دانیم که رفتن کودکان به صحنه فقط جنبه فرهنگی دارد و نمی‌توان انتظار بازگشت هزینه و سرمایه را با کنسرت کودکان داشت؛ اما آیا مسوولان جشنواره باید همین دلخوشی کوچک را از بچه‌ها بگیرند؟

    وی افزود: باید بدانیم با اقداماتی این چنین؛ ارتباط کودکان با تاریخ خودشان را حذف ‌می‌کنیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=16638
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *