×
×

بعد از اجرای موفق استانبول

  • کد نوشته: 161886
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۱ام آذر ۱۳۹۶
  • ۰
  • بعد از اجرای موفق هفته گذشته در استانبول، گروه رستاک شامگاه ۹ آذر در دوسانس در تبریز به روی صحنه رفت و با استقبال فوق‌العاده تبریزیان هنردوست مواجه شد.
    +در این برنامه، رستاک علاوه بر قطعاتی از اقوام دیگر ایرانی، به طور ویژه به اجرای سه قطعه آذری «گل گل»، «سنین یادیگارین» و «کوچه لره» پرداخت

    بعد از اجرای موفق استانبول
  • بعد از اجرای موفق هفته گذشته در استانبول، گروه رستاک شامگاه ۹ آذر در دوسانس در تبریز به روی صحنه رفت و با استقبال فوق‌العاده تبریزیان هنردوست مواجه شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، در این برنامه که در سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد، این گروه موفق و محبوب علاوه بر قطعاتی از اقوام دیگر ایرانی، به طور ویژه به اجرای سه قطعه آذری «گل گل» از آلبوم همه اقوام من، سنین یادیگارین از آلبوم میان خورشیدهای همیشه و قطعه محبوب و ماندگار «کوچه لره» پرداخت که با تشویق گسترده و هم‌خوانی شورانگیز حاضران همراه شد.

    هفته گذشته، آواهای گوشه‌گوشه‌ی ایران، سوغاتی گروه رستاک برای ایرانیان و غیرایرانیان حاضر در سالن هزار و هفتصد نفره بستانچی استانبول بود که مملو از تماشاگران علاقمند شده بود. بنابر اعلام کنسرت‌گذاران آن اجرا در استانبول، این اولین اجرای یک گروه ایرانی بود که در استانبول مخاطبینی به این گستردگی داشته و ۸۰ درصد، از هنردوستان هم از ترک‌زبان بودند.

    در سالن بستانچی، اجرای قطعه‌ی ترکیه‌ای و کرمانجیِ ترکیه با سازبندی و تنظیم رستاکی مخاطبان آنها به ویژه هنردوستان کشور ترکیه که ۸۰ درصد استقبال‌کنندگان بودند را به وجد آورده بود. همچنین تفاوت زبان و اجرای ترانه‌ها به زبان‌ها و گویش‌های مختلف ایرانی توسط خوانندگان این گروه خلاق چالش بزرگی بود که با تشویق و استقبال مخاطبان رو به رو شد.

    پس از این آن اجرای موفق، مقرر شده بود که رستاک کنسرتی را هم در دیاربکر داشته باشد که استقبال از آن هم خیلی زیاد بود و به همین دلیل، برنامه‌گذار تصمیم گرفت با برنامه‌گذاری دقیق‌تر در فرصت دیگری این کنسرت را به صورت تور، در سالن‌های بزرگتر در مناطق کردنشین ترکیه برگزار کند. بخشی از درآمد آن کنسرت نیز تقدیم هموطنان عزیز زلزله زده گردید.

    پس از آن اجرای موفق در استانبول و تغییر برنامه کنسرت دیاربکر، رستاک به تبریز آمد و این بار برای آذری زبانان اجرا کرد تا در طول یک هفته، در دو سوی مرز ایران و ترکیه، علاقمندان به موسیقی اقوام ایرانی و به ویژه موسیقی آذری را به وجد آورد.

    https://musiceiranian.ir/?p=161886
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *