×
×

رییس جشنواره موسیقی مقاومت:

  • کد نوشته: 14998
  • شادروان موسوي
  • سه شنبه, ۲۹ام شهریور ۱۳۹۰
  • ۰
  • رییس سومین جشنواره بین المللی موسیقی مقاومت گفت: تهیه و ساخت موسیقی‌های حماسی برای کشور همچون تامین تجهیزات نظامی الزامی است.     تهیه موسیقی‌های حماسی همچون تامین تجهیزات نظامی الزامی است به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،‌ ‘محمد میرزمانی’ روز دوشنبه در نشست خبری سومین جشنواره بین المللی موسیقی مقاومت با بیان اینکه هنرموسیقی در طول […]

  • تهیه موسیقی‌های حماسی همچون تامین تجهیزات نظامی الزامی است رییس سومین جشنواره بین المللی موسیقی مقاومت گفت: تهیه و ساخت موسیقی‌های حماسی برای کشور همچون تامین تجهیزات نظامی الزامی است.

        تهیه موسیقی‌های حماسی همچون تامین تجهیزات نظامی الزامی است

    به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،‌ ‘محمد میرزمانی’ روز دوشنبه در نشست خبری سومین جشنواره بین المللی موسیقی مقاومت با بیان اینکه هنرموسیقی در طول تاریخ با مردم این سرزمین عجین بوده است ، اظهار داشت: این هنر در دوران دفاع مقدس نیز همواره در کنار مردم بوده است و حضور پررنگی در جبهه ها داشت.

    وی گفت: هنرمندان موسیقایی در هشت سال دفاع مقدس با همراهی و همدلی در کنار رزمندگان، نقش موثری در ثبت لحظه‌های شیرین و پرالتهاب آن دوران داشتند.

    میرزمانی، برگزاری جشنواره موسیقی مقاومت را در راستای پاسداشت از هنرمندان هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: سومین دوره این رویداد هنری از ۴ تا ۷ مهرماه همزمان در تهران و کرمانشاه برگزار شود.

    مدیرکل دفتر موسیقی اظهار داشت: سومین جشنواره بین المللی موسیقی مقاومت برخلاف نخستین دوره آن ، بخش رقابتی شامل آثار تولیدی و اجرای صحنه ای را نخواهد داشت.

    وی با بیان سیاست های دفتر موسیقی در مورد جشنواره مقاومت اظهار داشت: تهیه آلبوم موسیقایی برای این جشنواره در نظر گرفته شده بود که بنا به دلایلی همچون کمبود زمان این کار عملی نشد.

    وی ادامه داد: امیدوارم این آلبوم که شامل سه قطعه اجرا شده در سال گذشته جشنواره و سه قطعه ای که امسال در کرمانشاه اجرا می شود، است؛ برای سال آینده تهیه و تولید شود.

    رییس سومین جشنواره بین المللی موسیقی مقاومت افزود: همچنین دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی کامل را برای حمایت از موسسات و هنرمندانی که در زمینه تولید موسیقی های حماسی فعال هستند، دارد.

    وی یادآور شد: امسال سومین جشنواره بین المللی موسیقی مقاومت با مشارکت ‘بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس’ ، ‘بنیاد روایت فتح’ و ‘بسیج هنرمندان’ برگزار خواهد شد.

    میرزمانی در ادامه با بیان اینکه تجلیل از بزرگان موسیقی های حماسی ازبرنامه های اصلی این جشنواره است ، افزود: بر همین اساس در دور نخست این جشنواره از ‘صادق آهنگران’ تجلیل و از کتاب و لوح فشرده وی که طی هشت سال جنگ تحملی تهیه شده بود، رونمایی بعمل آمد.

    وی ادامه داد: ‘غلامعلی کویتی پور’ خواننده پیشکسوت دیگری بود که در دومین جشنواره بین المللی موسیقی مقاومت از وی تجلیل شد.

    مدیر کل دفتر موسیقی گفت: امسال نیز یکی دیگر از مداحان مطرح و برجسته کشور که حضور مستمر و فعال در دوران دفاع مقدس داشت را معرفی و تجلیل خواهیم کرد.

    وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر میزان بودجه و دلایل دعوت نکردن از بزرگانی همچون ‘کامکارها’ و ‘پورناظری ها’ خاطرنشان کرد: کل بودجه این جشنواره ۳ میلیارد ریال بوده و خوشبختانه از این منظر مشکلی نداشیم.

    میرزمانی ادامه داد: شاید دفتر موسیقی از این افراد دعوت نکرده ولی هنرمندان مطرح دیگری که همانند این افراد شناخته شده بودند برای حضور در این جشنواره ارقام نجومی درخواست کردند.

    وی افزود: این افراد که از جانب همین مردم به شهرت دست یافته اند برای جشنواره ای که به پاسداشت از رزمندگان این سرزمین برگزار می شود ، مبالغی سرسام آور برای دستمزد درخواست کردند.

    در ادامه این نشست ‘محمد گلریز’ دبیر سومین جشنواره بین المللی موسیقی مقاومت نیز اظهار داشت: اصلی ترین هدف این جشنواره تقدیر و تشکر از شهدا ، جانبازان ، ایثارگران و تمامی افرادی است که برای تامین امنیت و آسایش ایران زمین در دوران دفاع مقدس از جان گذشتند.

    وی در مورد برنامه های این جشنواره گفت: بر اساس تصمیم گیری های انجام شده اعضا و مسوولان این جشنواره در روز نخست به بهشت زهرا (س) رفته و ضمن تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی با اهدای گل به مزار شهیدان از آنان تقدیر خواهند کرد.

    گلریز اظهار داشت:مراسم افتتاحیه این جشنواره ۴ مهر ماه در تالار وحدت و با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل دفتر موسیقی برگزار خواهد شد.

    دبیر سومین جشنواره بین المللی موسیقی مقاومت افزود: گروه ‘مهر آوای نوا’ به سرپرستی ‘مهران اخشابی’ درروز نخست این جشنواره به اجرای برنامه پرداخته و قطعاتی همچون ‘دارا و ندار’ ، ‘فصل پرواز’ ، ‘گمگشته’ ، ‘صحرا’ ، ‘سمت باران’ ، ‘ایران’را اجرا خواهد کرد.

    این خواننده پیشکسوت ادامه داد: سه گروه ‘تنبور نوازان بیستون’ ، ‘آوا’ و ‘خیام’ نیز همزمان با مراسم افتتاحیه در کرمانشاه به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

    وی گفت: همچنین گروهای ‘رسالات’ از کشور لبنان و’اقوام ایرانی’ به سرپرستی آرش اوستا به خوانندگی علیرضا عابدی در روز دوم به روی صحنه خواهد رفت.

    گلریز خاطرنشان کرد: ارکستر مجلسی به سرپرستی ‘محمدرضا عقیلی’ و خوانندگی ‘رشید وطن دوست’ و ‘قاسم افشار’ در روز سوم این جشنواره در کرمانشاه به روی صحنه خواهند رفت.

    دبیر سومین جشنواره بین المللی موسیقی مقاومت ادامه داد:در اختتامیه این جشنواره از ۱۰ چهره ماندگار در عرصه موسیقی مقاومت و پنج نفر از افرادی که در این عرصه دخیل بودند همچون صدابرداران و نوازندگان تجلیل بعمل خواهد آمد.

    وی گفت: زنده یاد ‘امیر بهشتی’ ، ‘فرشید حفظی فرد’ ، ‘رحیم بقایی’ ، ‘سید جلال محمدیان’ و ‘احمد عزیر’ اسامی پنج نفری است که در این جشنواره از آنان تقدیر می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=14998
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *