×
×

طنین صدای کاوه یغمایی در پایتخت پیچید

  • کد نوشته: 149226
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۷ام تیر ۱۳۹۶
  • ۰
  • تازه ترین کنسرت «کاوه یغمایی» در حالی برگزار شد که کیفیت صدابرداری مناسب و اجرای قابل قبول این خواننده و نوازندگانش یکی از با کیفیت ترین کنسرت های چندماهه اخیر را رقم زد.
    +در ادامه عکسهای «مرضیه امیری» از متن و حاشیه کنسرت «کاوه یغمایی» را می توانید مشاهده نمایید

    طنین صدای کاوه یغمایی در پایتخت پیچید
  • کنسرت کاوه یغمایی

    تازه ترین کنسرت «کاوه یغمایی» در حالی برگزار شد که کیفیت صدابرداری مناسب و اجرای قابل قبول این خواننده و نوازندگانش یکی از با کیفیت ترین کنسرت های چندماهه اخیر را رقم زد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» و به نقل از مهر، کاوه یغمایی خواننده موسیقی پاپ – راک کشورمان طی روزهای ۲۲ و ۲۳ تیرماه تازه ترین کنسرت خود را در حالی برگزار کرد که تالار بزرگ وزارت کشور میزبان مخاطبان و طرفداران این خواننده با یکی از با کیفیت ترین و مناسب ترین کنسرت های چند ماه اخیر بود. در این کنسرت که به همت موسسه صوت «آوای هنر» به مدیریت محمد جلیل پور برگزار شد کاوه یغمایی به اجرای قطعاتی منتخب از آلبوم «منشور» به همراه تعدادی از نوازندگان حرفه ای کشور پرداخت، این در حالی است که شهرام شعرباف خواننده و آهنگساز موسیقی نیز در اقدامی جالب توجه به عنوان صدابردار کنسرت حضور پیدا کرده بود که کیفیت صدابرداری سالن به واسطه این حضور تا حد زیادی ارتقا پیدا کرده بود.

    «طبل هایی به صحنه می آیند و مردانی با لباس متحد با چوب استیک های قرمز و آبی درخشان بر آن می کوبند و ریتمی را می سازند تالار وزارت کشور به شوق می آید» و اینها مقدمه خوبی است برای یک کنسرت موسیقی با کیفیت در حد نام و اندازه های کاوه یغمایی، که طرفداران خودش را باز هم به یک گردهمایی هنری دعوت کرده بود تا در حضور آنها بنوازد و بخواند، هوادرانش مشتاقانه به انتظار یک کنسرت حرفه ای از هنرمندان محبوب شان بودند و بارها بی تابانه حضور هنرمند محبوب شان را فریاد زدند. بالاخره انتظارها به سر رسید و در ادامه ریتم طبال ها، کاوه یغمایی به همراه بابک ریاحی ، مسعود همایونی و دیگر نوازندگانش به صحنه آمد و چند دقیقه ای قطعه بی کلامی را برای حضار اجرا کرد.

    من هنوز کنارتم با عشق …

    آهنگ «تردید» از آلبوم « منشور» اولین قطعه این کنسرت بود که توسط کاوه یغمایی اجرا شد، البته این آهنگ در ابتدا با اشکال فنی مواجه شد و برای چند ثانیه کوتاه صدای وکال خواننده، برای حضار قطع شده بود که با رفع این مشکل کنسرت به روال عادی کار خود ادامه داد.

    پس از پایان اجرای این قطعه، کاوه یغمایی رو به حضار این اشکال فنی را بخشی از اتفاقات غیرمترقبه هر کنسرتی دانست و گفت : «همیشه میگن کنسرت هیچی اش معلوم نیست، مثل همین میکروفن که خاموش شد و صدای من به شما نرسید.»

    «منشور» دومین اجرای کنسرت از آلبومی به همین نام بود، قطعه ای که با ترانه روزبه بمانی و آواز، تنظیم وآهنگسازی خود کاوه یغمایی اجرا شد، قطعه انرژیک از آلبوم آخر این هنرمند بود که طرفداران زیادی در تالار اجرای کنسرت داشت و توانست رضایت آنها را فراهم کند. صدای شفاف سازها و صدابرداری خوب کنسرت توانست بود جو خوبی در تالار اجرا فراهم کند.

    چرا با همین عینک هیچکسی ما رو ندیده …

    کنسرت کاوه یغمایی

    قطعه «اولین حرف» از آلبوم « سکوت سرد» سومی آهنگی بود که برای حاضران به اجرا در آمد ، قطعه ای که به مسائل جوانان می پردازد و به نوعی خواستار توجه به جوانان و خواسته های آنان است ، این ترانه با همخوانی حاضرین همراه بود و با یک اجرای فوق العاده، ادامه یک کنسرت هیجان انگیز را نوید می داد.

    در پایان این قطعه کاوه یغمایی دوری هر هنرمندی از صحنه را فاصله طولانی عنوان کرد و گفت در زمان دوری از صحنه اجرا، آروز می کردم که با هوداران دوباره دیدار کنم و برای آنها روی صحنه دوباره بخوانم.

    قطعه « خاطره بازی» از آلبوم « منشور» که با تمی عاشقانه، خاطره بازی های ذهن عاشقان از خاطرات عاشقانه شان و بازگشت دوباره آنها به خاطرشان را برای حاضران تداعی می کرد، این قطعه با ترانه میثم یوسفی و آواز، تنظیم و آهنگسازی کاوه یغمایی جزوه پرطرفدار ترین قطعات آلبوم منشور است که بازخوردهای مثبتی را در فضای اجتماعی پیرامون خود شاهد بوده است .

    چشمی بفرست برای انگشتانم که مشت این سیب را باز کنم …

    کاوه یغمایی با ذکر خاطره ای از دوران دانشجویی اش و اینکه فکر می کرده در کلاس های نوازندگی گیتار بسیار چیره دست است ادامه داد: در آن کلاس با همکلاسی مواجه شدم که بسیار حرفه ای ساز می نواخته است و او کسی نبوده است جز شاهرخ ایزدیاری که از کشور کانادا برای همکاری اجرای قطعه «سفر» و کنسرت حاضر به ایران آمده بود و با حضور در صحنه، قطعه سفر را برای شما اجرا می کنیم.

    «سفر» با صدای کاوه یغمایی با شعری از مهرداد فلاح و تنظیم – آهنگسازی شاهرخ ایزدیاری تک آهنگ قطعه نسبتا جدیدی از کاوه یغمایی است که با یک شعر بسیار باکیفیت جزو آثار ارزشمند این هنرمند می تواند محسوب گردد.

    قطعه «شب سرد» با ترانه نیلوفر فرزند شاد (همسر کاوه یغمایی) جزو قطعاتی از آلبوم «منشور» است که به خوبی توانست جای خود را در دل هوادران کاوه یغمایی باز کند و با اعلام خواننده برای اجرای آن، موجی از شادی در سراسر تالار اجرا منتشر شد که نشان از محبوبیت این قطعه بود .

    در لحظاتی از اجرای این قطعه، سلو نوازی کاوه یغمایی و همراهی مسعود همایونی در کنار آن، به غنای موسیقایی این قطعه افزود و آن از یک اثر صرفا تولیدی برای آلبوم تبدیل به یک اثر متفاوت برای اجرای صحنه ای آن کرد که باز هم از استقبال خوب تماشاگران حاضر در تالار اجرا برخوردار شد.

    تو بیا مثل قدیم، برگی از این ترانه شو …

    قطعه خاطره انگیز و جذاب «پنجه های آواز» از آلبوم «مترسک» با یک اجرای صحنه مناسب، خاطرات سال های دور این قطعه محبوب آثار کاوه یغمایی را زنده کرد و پیش چشمان مخاطبانی گذاشت که یا با آن خاطره داشته اند و یا به آن به چشم یک قطعه قدرتمند به لحاظ اصول ترانه سرایی و پیکربندی سازی نگاه می کردند که در هر دو وجه قضیه، اجرای این قطعه موسیقی توانست برای عده ای خاطره بازی و برای عده ای لذت شنیدین یک موسیقی خوش ساخت و قدرتمند باشد.

    کاوه یغمایی در این بخش از کنسرت بود که با دعوت از رایان، هنرمند معلول و توانمند به روی صحنه، قطعه «مترسک» از آلبوم «مترسک» خود را به همراه وی اجرا کرد، این قطعه به واسطه آنکه یک قطعه سافت راک محسوب می شود، توسط تنها دوساز گیتار الکتریک و گیتار آکوستیک برای حاضران اجرا شد. «مترسک» جزو قطعاتی از مجموعه آثار کاوه یغمایی حساب می شود که در تمام این سال ها از نقطه آغاز تا اکنون، قطعه ای قابل شنیدن با حسی قوی است که هر نسلی از شنوندگان و دوستداران آثار وی را به شوق می آورد و زمزمه های آنها را با خود همراه می کند .

    یه کوچه عاشق دیوونه های دوره گردش بود …

    کنسرت کاوه یغمایی

    قطعه «کوچه» با ترانه ای از حسین غیاثی از آلبوم « منشور» یک اجرای محکم و قوی از این قطعه خوب آلبوم آخر کاوه یغمایی بود که روند مثبت و با کیفیت کنسرت را به پیش راند و تشویق های ممتد و بی بی وقفه حاضرین ، نشانه خوبی برای اثرگذاری این قطعه و اجرای با کیفیت صحنه ای آن است .

    کاوه یغمایی در ادامه اجرای کنسرت خود گفت: در همان اوایل اوج گیری تولید موسیقی در ایران، با صدای خوانندگان در حال رواج بود، زمانی که برای ضبط یک قطعه موسیقی به استودیو می رفتم، بسیاری از عزیزان فعال این حوزه تاکید می کردند که کم تر ملودی بزنم یا کوتاه تر بزنم و خب ما نیز طبق خواسته آنها عمل می کردیم و عادت کرده بودیم که ملودی نزنیم یا کوتاه بزنیم، بعد از مدتی عزیزان گفتند:« آقا چرا ملودی نزدید !!!»

    این خاطره پیش درآمد اجرای قطعه بی کلامی به نام «شوشتری» شد که با یک سازبندی مناسب و اجرای مناسب تر توانست دقایقی کنسرت را از حالت یکنواخت شنیده شدن صدای خواننده درآورده و به وادی قطعات بی کلامی ببرد که فرصتی برای مخاطب خود قائل می شود، تا ضمن شنیدن یک قطعه موسیقی حرفه ای، خود را برای ادامه کنسرت آماده تر نگاه دارد.

    یا تموم کن این جنونو یا تقاصتو ازم بگیر …

    پس از اجرای قطعه بی کلام شوشتری، حاضران مشتاقانه در انتظار این بودند که قطعه بعدی کنسرت کدام یک از آثار کاوه یغمایی خواهد بود ، با اعلام نام قطعه «زخمی» تماشاگران حاضر در تالار وزارت کشور به تشویق گروه نوازندگان به ویژه بابک ریاحی پور پرداختند .

    با اعلام نام بابک شهرکی نوازنده ویولن وی در میان تشویق حاضرین در سالن، روی صحنه رفت و یک قطعه بی کلام «سلو نوازی ویولن» را برای مشتاقان هنر خود، اجرا کرد که هم باعث نوعی تغییر جو سازبندی سازها در سالن شد و هم به عنوان یک نقطه آرامش برای برای یک صعود مجدد کنسرت کاوه یغمایی می توان آن را برشمرد.

    کاوه یغمایی با تعریف خاطره ای از توقف خودرو بابک شهرکی توسط پلیس راهنمایی رانندگی به علت سرعت بالا و هنگام گوش دادن به آهنگ «جاده» از قول بابک شهرکی آن را خاطره ای از گوش دادن به این قطعه موسیقی آلبوم «سکوت سرد» عنوان کرد. وی سپس قطعه «جاده» را اجرا کرد.

    رفت تا این زندگی تعبیر جون کندن شه …

    حضور کامیل یغمایی، برادر کاوه روی صحنه و آرزوی حضور و اجرای موسیقی کوروش یغمایی روی صحنه های موسیقی، زمینه ساز اجرای قطعه « ۴۸ ساعت » به عنوان آخرین قطعه اجرایی کنسرت شد. این قطعه به کاوش در زمینه احساسات افراد و تقابل حسی آنها می پرداخت و یک اجرای صحنه ای و کنسرتی مناسب آن توسط کاوه یغمایی، نشان داد که این هنرمند مسیر درستی را تا به این جای کار پیموده است.

    نورپردازی قابل توجه و استفاده درست از مدیا از جمله ویژگی های جدیدترین کنسرت موسیقی کاوه یغمایی بود.

    گزارش کنسرت از حنیف سلطانی

     

    در ادامه می توانید عکسهای سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان (عکاس: مرضیه امیری) از کنسرت کاوه یغمایی را مشاهده نمایید.

    https://musiceiranian.ir/?p=149226
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *