×
×

چرا مسئول سالنی به خود اجازه می‌دهد بگوید “هنرمندان اگر ناراحت هستند جای دیگری اجرا کنند”؟

  • کد نوشته: 13936
  • شادروان موسوي
  • چهارشنبه, ۱۹ام مرداد ۱۳۹۰
  • ۰
  • همایون نصیری سرپرست گروه «دارکوب» در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران،‌ با اشاره به قیمت بالای اجاره سالن ‌برای کنسرت، اظهار کرد:‌ تمامی سالن‌هایی که قابلیت‌ اجرای کنسرت دارند، هزینه بالایی را بابت اجاره از هنرمندان دریافت می‌کنند و اجاره و اماکن و … در کنار هزینه‌های تبلیغ و چاپ پوستر کسب درآمد برای […]

  • همایون نصیری سرپرست گروه «دارکوب» در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران،‌ با اشاره به قیمت بالای اجاره سالن ‌برای کنسرت، اظهار کرد:‌ تمامی سالن‌هایی که قابلیت‌ اجرای کنسرت دارند، هزینه بالایی را بابت اجاره از هنرمندان دریافت می‌کنند و اجاره و اماکن و … در کنار هزینه‌های تبلیغ و چاپ پوستر کسب درآمد برای همه است جز هنرمندی که برای هنر خود زحمت کشیده و کار اصلی را می‌کند.

    وی افزود: مگر چند گروه هنری هستند که شهرت و توانایی فوق‌العاده دارند تا بتوانند تمام بلیت‌های کنسرت خود را بفروشند؟‌ مگر یک هنرمند موسیقی چقدر درآمد دارد که هزینه‌های گزافی را بابت اجاره سالن بپردازد؟ اگر می‌بینید هنرمندان اجرا می‌کنند و کنسرت می‌گذارند، ‌از روی ناچاری است.

    نصیری با طرح این سوال که مگر می‌شود هنرمندان با هزینه بالای اجاره سالن‌ و برگزاری کنسرت، مشکلی نداشته باشد،‌ تصریح کرد:‌ تمام پولی که از فروش بلیت‌های کنسرت درمی‌آید باید صرف اجاره و پارکینگ و … شود. سالن همایش‌های برج میلاد به اجبار پولی را برای پارکینگ از هنرمندان می‌گیرند و تازه به تازگی متوجه شدم که هزینه سالن استراحت هنرمندان نیز جداگانه دریافت می‌شود!

    این هنرمند ادامه داد: چرا مسئول سالنی به خود اجازه می‌دهد بگوید “هنرمندان اگر ناراحت هستند جای دیگری اجرا کنند”؟ اگر هنرمندان در این سالن اجرا نداشته باشند،‌ کجا باید بروند؟ مگر ما ۲۰ سالن مجهز برای کنسرت داریم که هنرمند حق انتخابی داشته باشد و بگوید این جا نه و جای دیگری برود؟ این رویکرد، اصلا عادلانه نیست.

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره هزینه بالای سالن‌هایی چون سالن همایش‌های برج میلاد و اریکه ایرانیان به بهانه امکانات پیشرفته‌ گفت:‌ این استدلال از روی بی‌اطلاعی است. مدیران سالن‌ها اگر نرفته‌اند و ندیده‌اند، می‌توانند با یک جستجوی اینترنتی سالن‌های پیشرفته خارجی را ببینند و بدانند که امکانات یعنی چه و تازه این امکانات به هنرمندان خارجی در حالی تعلق می‌گیرد که نهایت هزینه دریافت‌شده شاید نیمی از هزینه اجرا در برج میلاد یا اریکه باشد.

    نصیری تاکید کرد: بالاخره در این وضعیت کسی باید به فکر هنرمندان و جامعه هنری کشور باشد. ما باید امکانات بیشتر، اجرای بیشتر و حمایت بهتری را ببینیم تا دلگرم شویم. توقع زیادی نیست که بگوییم سالن‌ها با تخفیف بیشتر و با یارانه در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=13936
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *